bevalling voorbereiden

Discussie in 'De bevalling' gestart door leutjj, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leutjj

leutjj Niet meer actief

Hoe kan je je bevalling het beste voor bereiden?
    Met of zonder medicatie?
    Julie ervaringen?!
    Over 3 week weer na vk, dan gesprek ook over de bevalling.

2. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Veel lezen ver wat de mogelijkheden zijn en daarbij je eigen gevoel laten spreken. Je er echt op voorbereiden is moeilijk. Je weet namelijk nooit hoe het zal gaan.

3. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Je kan je er niet echt op voorbereiden, je kan alleen bedenken wat je evt zou willen. Ik wilde het boek Veilig bevallen gaan lezen, dat was aangeraden door mijn vk omdat ik zo bang was maar ben daar niet eens aan toe gekomen want een dag nadat ik dat boek had werd ik ziek. Maar wellicht ist iets voor jou?

4. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik heb al twee keer een bevalling gehad en twee keer heel verschillende.
    Ik lees op de site van het ziekenhuis wat er mogelijk is maar dat is alles.
    Deze bevalling zal toch weer anders zijn dan de vorige twee...

5. Snootches

Snootches Actief lid

18 jun 2013
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het heeft mij geholpen om veel bevallingsverhalen te lezen, me te verdiepen in de vrouwelijke anatomie en in het verloop van een bevalling.

Je kan jezelf niet echt voorbereiden voor de pijn of bedenken in welke houding je weeen wilt opvangen, want elke bevalling en elke omstandigheid is anders, maar ik had door mijn achtergrondkennis totaal niet het idee dat de bevalling me overviel. Wist ook precies wat er gaande was in mijn lichaam en zo hield ik me vast aan wat controle zodat ik de pijn kon relativeren.

6. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    ik richt me meer op het moment na de bevalling. das mijn doel: mijn dochter vast houden. dit deed ik ook tijdens de eerste bevalling. ik zag dit als de laatste hobbel naar het mooiste moment. ik was daardoor ook erg relaxt omdat ik na iedere wee dacht: zo ben nu weer een wee dichterbij! verder kun je zorgen dat jij en je partner weten wat een bevalling in houd en bespreken wat je wel en niet wilt. zo wilde mijn man absoluut niet de navelstreng door knippen dus heb ik dat zelf gedaan!:D

7. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ik heb met de eerste de mensendieck zwangerschapscursus gedaan. Bij die cursus word erg gedetailleerd uitgelegd hoe een bevalling in z'n gang gaat. Hoe je bepaalde dingen zou kunnen opvangen, welke houdingen prettig kunnen zijn en wat je allemaal kan verwachten tijdens een bevalling. Ik heb er heel veel aan gehad want ik weet zeker dat ik anders op bepaalde momenten in paniek zou zijn geweest omdat ik dan niet wist wat ik moest of wat het was.

Heb, en dat doe ik nu ook, veel bevallingsverhalen gelezen. Vond vooral het topic over grappige/memorabele bevallingen erg leuk!!

Zo weet ik(ook uit ervaring) dat het normaal is dat je tijdens het persen ook wat via het darmkanaal eruit werkt, dat je behoorlijk agressief kan reageren, geen eigen ervaring maar had wel mijn man van te voren verteld dat als dat gebeurt het mijn hormonen zijn en dus niet ik zelf!

8. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Gewoon alles op je aflaten komen. Ik had me zo voorbereid op een thuis bevalling wat uiteindelijk een spoed KS geworden is.

9. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik heb een filmpje gekeken op youtube over een meisjes tweeling die geboren werd, weliswaar via een keizersnee, maar ik kreeg daarna ZOVEEEEEEL zin om mijn meisje te mogen gaan ontmoeten, dat ik gewoon dacht: laat maar komen. Niet echt heel bewust voorbereid (op een gezellige zwangerschapscursus na dan...)

10. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Is er geen cursus in je buurt, zoals bijv, bewust bevallen? Het kan ontzettend helpen als je weet wat er allemaal in je lichaam gebeurt. Dan kun je de pijn makkelijker aanvaarden

Deel Deze Pagina