Hey dames!! 23 juli ben ik uitgerekend dus ben vandaag 37+6 wat ik trouwens al heel wat vind want, ik dacht dat ik allang bevallen was (voor gevoel wat weer niet klopt hahaha) Hoe is jullie bevalling gegaan?! Ik ben namelijk best wel zenuwachtig omdat ik totaal niet weet wat me tewachten staat qua pijn, emoties ect. Hoe is het bij jullie begonnen, werd jullie kleintje ook zo rustig? En daarna? EIN-DE-LIJK schijnt de zon, en ik krijg echt een zomerkindje hoe doen jullie dat nu qua warmte? Op dr kamertje is het continue 24 graden (met het raam open)! Moeten we alsnog 2 kruiken gebruiken of is 1 genoeg? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Liefs
Ten eerste RELAX het gaat echt vanzelf De bevalling begint wanneer het echt moet beginnen...bij mij was het overigens nog steeds erg onverwachts..maar toch bij wie niet Je voelt echt wel aan jezelf of het begonnen is ja/nee.. het kan soms dagen duren en dan zijn het echt nog de voorweeen, en die moet je dan in 10 voud hebben haha, en dat zijn de ECHTE weeen... pijn ga je krijgen, hoe dan ook. Er is niemand die het zonder pijn heeft gedaan, tenzij ze KO waren... Je weet wat je moet doen, althans neem ik aan, zodra het begonnen is toch? Nummers klaarleggen van de VK etc etc, is altijd handig... mijn man was toen echt aan het ronddraaien van ellendigheid en wist niet meer wat hij moest doen... nou believe me...dan wordt je als zwangere cq. bevallende muts echt pissig haha... klein tikkie in zijn gezicht en hij was weer gefocust haha... Zodra je bevallen bent komt de kraamhulp, of ze is er al.. dat was bij mij wel in ieder geval (1e keer thuis bevallen namelijk)... en dan gaat het echt ook vanzelf.. zij helpt je de eerste uurtjes door! De hitte, dat hadden wij ook...ondanks dat het juni was op dat moment... maar ik heb geen kruik nodig gehad! Wel de kamer altijd goed moeten luchten i.v.m de hitte en de baby niet al te warm aankleden want dat is ook echt niet goed. Als het echt rond de 40 weken is gekomen dan houdt hij/zij zich wel goed zelf warm..maar je temperatuurt je suf de eerste paar dagen bij de baby..dus dat loopt ook vanzelf... Nou, dat was het wel zo ee nbeetje... en nu nog lekker genieten van de laatste weekjes meid!
Relax..... Laat het over je heen komen je hebt er toch niet echt sturing in! Je lijf regelt het voor je! Bij mij braken met 40+4 toch nog wel onverwachts 's avonds de vliezen en vond ik het wel spannend.. Kleine was wel rustig ja, maar ik was meer bezig met de weeën opvangen dan haar te "voelen" Dochter is van maart, woog 3960 en heeft het toen met 1 kruik gedaan.. Was ook warm/lekker weer toen. Zorg gewoon dat je er twee in huis hebt, dat je er evt eentje bij kan pakken als de kleine moeite heeft met temp. vasthouden. Misschien lenen van iemand? Kleintje ligt de eerste tijd toch bij je/jullie op/in bed denk ik? Sterkte en het komt allemaal goed! Maak je niet te druk, want geen enkele bevalling is hetzelfde... En wat bij mij misschien heel erg zeer deed, valt bij jou misschien mee
Nou ik had dus niet veel pijn en ook geen regelmatige weeen.... Daarom kwam mijn eerste bijna zonder vk en de 2e binnen recordtempo. Dus bij twijfel altijd bellen is mijn tip!
Hier is de 1e lekker tot 42 weken blijven zitten. Houd er rekening mee dat dit ook kan gebeuren. Dan mag je nog 4 weken gespannen wachten met een grote kans dat het weer dan totaal anders is... Ik wilde thuis bevallen maar dat ging dus niet door. Weeen begonnen een paar uur voordat ik me in het ZH moest melden voor het inleiden. Het schoot niet op doordwt dame verkeerd lag dus moest naar het ZH. Daar is ze er na 18 uur met grof geweld uit gesleurd. Het was toen harstikke warm. 25 graden boven en ondanks dat ze met 42 weken geboren is met 3620 gram gewicht, kon ze zich niet goed warm houden. Ze lag alsnog met 2 kruiken en een deken in de slaapkamer. Per kind dus verschillend.
er is ergens op zp een gigantisch topic met de wereld aan bevallingsverhalen. ik kan hem nu niet vinden.. Ik ben ingeleid en heb er 36 uur over gedaan.. en weetje.. ik zeg altijd alle clichés zijn waar!! (in mijn geval) ik ben het allemaal weer vergeten..en zou het allemaal weer overnieuw doen
Ben bevallen met 37+5. Had daarvoor al 1,5 week in de nacht voorweeën. Mijn vliezen braken. Moest direct de vk bellen. Belde na een uur weer de vk. Had toen al 5cm. Toen naar zh en moest antibiotica ivm bacterie. In nog geen 6 uur is mijn zoontje geboren. Hij is een winterkindje dus gebruikte nog wel kruiken. Kruiken hangen af van zijn lichaamstemperatuur. Denk dat je ze nu weinig tot niet gebruikt.
Dankje dames! Hihi maak me ook niet al te zorgen, en aan de andere kant we zien wel idd! Maar was meer nieuwschierig van moet dat nou allemaal persé?! Of is het allemaal wel zo nodig. Ik heb gelukkig alles al lekker in huis! Ja dr raam staat al open dat het lekker door lucht ondanks is het dan nog 29 graden vandaag!!! (Rol gordijn komt een deze dagen, met warmte wering). Ik ben echt benieuwd hoe de bevalling zich gaat aankondigen, sowieso ik en mijn voor gevoel dat is echt 3x niks hahaha dus lekker op ons af laten komen!! We zijn onwijs nieuwschierig naar alles en toch stiekem een beetje bang voor het onbekende, maar wie niet?!
Natuurlijk is het eng! Ik was ook bang.. voor het onbekende. Maar toen het begon (was bij mij met het breken van de vliezen) kwam er een soort rust over me heen. Ik dacht... kom maar op!!! Vandaag heb ik mijn kindje! Ik heb mijn lijf de controle gegeven.. zo voelde het. En zo ga ik het de 2e x ook weer doen. ik was totaal niet voorbereid trouwens. Ik was 37+0 en dacht dat het kleintje ook nog wel even zou blijven zitten. Werd midden in de nacht verrast. Over de kruikjes. Ze kunnen zichzelf zo moeilijk op temp houden. ja zelfs met hoogzomer weer. Ze zullen altijd wel nodig zijn.. denk ik.
Ja idd! Dat heb ik dus ook... Ik hoop dat ik zo rustig blijf, maar ik weet ook dat als ik in paniek raak, dat ik echt ga hyperventileren enzo, heel dramatisch ik weet het maar ik kan er gewoon niks aan doen (dan vloel je jezelf echt lomp). Iedereen bevalt ook om me heen, mensen die later dan mij uitgerekend zijn, het is toch wel frustrerend en ik lig al een tijdje op bed wegens 5 antibiotica kuren waar ik onwijs suf van wordt, dus vind het wel tijd worden voor een beetje meer actie! Maar we wachten af, ze geeft zelf wel aan wanneer ze wilt komen. Idd, ik hoorde dat ze zichzelf lastig kunnen warm houden, maar ik had zoiets met die warmte ook? Maar ookal is het 29 graden dat is alsnog 8 graden te weinig vergeleken met mijn buikie! Wat hebben jullie verder in je kraamtijd gedaan?! Veel visite laten komen of viel dat wel mee?
Mijn dochter is van 2aug. Het was toen vrij warm. Ze heeft 1 kruikje gehad een paar nachten. De eerste visite kwam toen ze 5dg was. Ik had geen rusttijden op het kaartje gezet maar gewoon dat iedereen moest bellen. Nogal logisch! Iedereen was binnen 4wk wel geweest. Erg leuke tijd!
Ik lees mee! Ik ben de 22e uitgerekend, dus ben ook vol spanning aan het wachten, hihih. Hoe gaat t bij jou Masa0903?
Hey! Ja vol spanning aan het wachten en nieuwschierigheid alsof ik moet wachten op een cadeautje en stiekem weet wat het is, maar toch nog twijfel! Moet ik wel eerlijk bekennen dat ik de horomonen wel lastig vind, er spoken vooral vragen in me hoofd, dadelijk doe ik het niet goed, ik ben onwijs bang dat ik wordt overrompelt in me kraamtijd, m'n zwangerschap was niet bepaald relaxed door een vader die vond dat ik het maar weg moest laten halen + ben gaan samenwonen (met 30 weken keihard klussen) en het huis helemaal af is op een paar puntjes na, waar me hormonen zich aan ergeren waar ik me normaal nooit druk om zou maken (grrr.... Stomme hormonen) Maar ondanks dat, WOUW wat is zwanger zijn een ervaring op zich! Je lijf veranderd en niemand weet hoe intens gelukkig je daar zelf kan door voelen! Hihihi zeker iets wat ik nooit had willen missen! Hoe is jou/jullie zwangerschap?!
Bevallen is het meeste bijzonderste en mooiste maar vooral pijnlijkste, wat me ooit is overkomen, samen met het krijgen van mijn oudste uit China. Maar deze oerkracht die werkelijk vanuit alle vezels van je lichaam komt, die alles overneemt, je hoeft nergens aan te denken je lijf neemt het allemaal over......... ....en wat een helse pijnen, haha wil jullie niet bang maken, maar ik heb een hele hoge pijngrens. Als ik vrouwen hoorde over hun bevalling, dacht ik ahum ik zal ze even laten zien hoe je dat doet.... Niet dus!! Ik werd ingeleid en ik heb werkelijk nog nooit zoveel pijn gehad, zoveel dat ik niet wist waar ik het moest zoeken. Ik werd ingeleid en kreeg een mega weeenstorm van 5 uurtjes, hij is ook geboren in de 5 uurtjes. Dacht echt dat ik het serieus niet zou overleven. En dan niet eens de uitdrijving, het persen, nee dat is heerlijk je kan wat tegen de pijn doen. Maar ik had al die tijd vanaf het begin af aan persdrang die ik weg moest puffen..dus doe alsof je mega moet poepen met zulke zere krampen erbij, maar je mag niet..je moet het inhouden... Echt geen pretje en dan zeg ik het heeeeel netjes Maar wow, wat een wonder volstrekt zich daar als er opeens een volledige baby op je borst gelegd wordt. Keihard gewerkt en daar is je kindje dan...<3 Ook dacht ik na de bevalling even te gaan douchen dus ik hups dat verlosbed af en ik zak zo door mijn hoeven heen. Oke, ik was even vergeten dat ik net meer dan topsport beoefend had. En dat viel ook de eerste 1,5 week zo tegen dat ik geen kracht had om iets te doen. Zo moe. Plus de hechtingen van de knip gingen ontsteken dus ik werd ook nog ziek hiervan. Maar ondanks dat alles, hoop ik met heel mijn hart het nog eens mee te mogen maken en weer een gezond kindje te mogen krijgen.. Bevallen is mooi!! Ook al zal ik tegen die tijd zeggen dat ik niet goed bij mijn hoofd was toen ik dit zei hahahaha..
Denk wel dat er een groot verschil is tussen natuurlijke weeën en wanneer je ingeleid bent, heb zelf geen ervaring met inleiden maar heb begrepen dat de weeën dan sneller elkaar opvolgen. Met "gewone" weeën voelt het als een piek, de wee begint word heftiger dan denk je K*T (eigenlijk denk je wat anders maar wil het een beetje netjes houden hier hihi) en zakt hij weg. Het mooie is , wat ik al veel lees, dat je lichaam het overneemt. Het is een oer instinct die precies weet wat er gebeuren moet. Hoe meer jij je ontspant hoe beter je de weeën kan opvangen! Ik heb ik de kraamweek best redelijk wat visite gehad, 's ochtends, 's middags en 's avonds. Dat kan ik je afraden! Vond het achteraf veelste veel. Wil deze keer anders plannen, 1x per dag visite maar niet 's avonds. Moet ook rekening houden met mijn zoontje van 21 maanden. Het is voor hem al zo raar en nieuw dan. Mijn tip voor na de tijd, luister naar jezelf, jij hebt de bevalling doorstaan en jou lichaam stroomt (letterlijk) over van emoties. Heb jij behoefte aan de hele dag visite moet je dat doen en wil je dat niet dan ook zeker niet doen!!! En mijn belangrijkste tip, genieten!! Voor je gaat bevallen maar ook tijdens je bevalling en zeker na de bevalling maar dat gaat dan vanzelf!
Och schei me uit over verbouwen! Mijn keuken staat pas voor de helft! Dus kookplaat en wasbak zitten er nog niet in en de bovenkasten moeten nog geplaatst worden... Is het laatste wat er nog moet gebeuren na een verbouwing van 2,5 jaar! Dus allemaal erg fijn zo! Vandaag heb ik echt een baaldag, mn bekken en met name mn schaambeen doen zon zeer..tis niemeer om uit te houden! Vriendlief moet me uit bed tillen sochtends anders wortel ik vast aan bed omdat ik er gewoon niet uit kan komen.. Stiekem hoop ik maandag bij de vk toch al wat ontsluiting te hebben en dat ik evt. gestript kan worden. Baby is ook nog wat groter dan normaal, dus ben ook nog bang dat een natuurlijke bevalling me dalijk niet gaat lukken. Dus hier twijfels of ik t allemaal wel aan kan terwijl ik een hoge pijngrens heb, maar ach, wat we ervoor terug krijgen is onbetaalbaar!
Hmmm idd erg vervelend ToyaAp, zeker ook last van nesteldrang erbij en dan is het dubbel vervelend want niks is meer naar je zin (erg herkenbaar net verhuisd!) Spannend hoor maandag, dus ook druk aan het aftellen?! Wanneer ben je uitgerekend? En weet je al wat het wordt of is dat een verrassing? Hier ook een die bijna aan bed ligt geplakt, zit ook flink in de lappenmand! Maar met een mooi doel dat we straks een mooi mini mensje beet kunnen houden! Ik hoop dat je baaldag snel over is!