Klopt, als ik dit had geweten dan...... maar ik zit nu eenmaal in deze situatie. Ik ben heel lief voor hem geweest ook heel geduldig. Als ik zeg dat hij een verslaving heeft dan word hij boos, dan is het dat ik hem geen biertje in de avond gun. En dan denk ik weer is het gewoon normaal iedere avond 3 a 4 biertjes, ben ik dan toch een zeur die hem niks gunt omdat ik zelf nooit dronk. Ik heb geen idee hoe ik tot hem kan doordringen, want in zijn optiek heeft hij geen verslaving. Maar ik ben al blij om te lezen dat meerdere mensen me snappen en dat het dus echt bij hem een probleem is en niet ik iemand ben die hem wilt bemoederen. Nu hoop ik dat de liefde voor mij en zijn toekomstige kindje groter is da de drang naar alcohol.
Ik denk niet dat je dat bij een verslaafde zo kunt zeggen. Bij een echte verslaafde (en sorry, maar zo klinkt je vriend wel) is het geen kwestie van 'de liefde zal de drang naar alcohol overwinnen'. Hooguit zal de liefde hem doen inzien dat hij een probleem heeft. Maar zelfs dat is denk ik maar een moeizaam proces. Hij heeft hulp nodig.
Lastige situatie... Is het niet mogelijk om een afspraak te maken over hoeveel er gedronken mag worden per door de weekse en per weekend dag? Mijn man drinkt ook dagelijks en hier zijn afspraken over gemaakt.
Nou, het drinken daar gelaten maar z'n houding naar jou is gewoon slecht. Ik denk niet dat je steun van hem kunt gaan verwachten de komende tijd, zulke mannen zijn vaak egoïstisch en veel bezig met hun eigen behoeften en daar hoort n moeder met kind waar voor gezorgd moet worden niet bij. Heel veel sterkte de komende tijd en als ik jou was zou ik m'n baby en wat spullen pakken en er vandoor gaan zodra ik weer n beetje op de been ben. Het leven als alleenstaande ouder is veel makkelijker alleen dan met zo'n kerel en dat kan ik je zeggen uit ervaring. Sterkte meis!!
Ik zou ook niet willen dat hij dronken of aangeschoten is. Ik wil dat mijn partner met zijn volle verstand aanwezig is zodat hij mij goed kan ondersteunen en beslissingen kan maken als ik daar niet meer toe in staat ben. Mijn partner drinkt bijna elke avond wel een flesje bier, vind ik prima maar hoe verder we naar de 40 weken gaan zal hij dat steeds minder vaak doen. Ook al wil ik thuis bevallen je weet nooit of we toch nog we moeten met de auto. Hij wil overigens zelf ook niet drinken en auto rijden. Ik begrijp reactie van je vriend wel, hij is verslaafd en wil daarom geen afstand doen van z'n biertje en je krijgt daarom zo'n reactie. Wellicht dat VK iets kan betekenen?
Ik lees van veel mensen dat ze vinden dat hij er nuchter bij moet zijn. Opzich ben ik dat wel met jullie eens, maar als deze man een verslaving heeft, waar het wel op lijkt, dan zal hij ook afkick/ontwenningsverschijnselen krijgen als hij niet drinkt. Gek genoeg zou het best kunnen zijn dat hij tijdens de bevalling beter wél wat kan hebben gedronken, omdat hij dan beter kan functioneren dan zonder. Je zit ook niet te wachten op een zwetende, opvliegende man die met trillende handjes en naar bier smachtend naast je zit tijdens de bevalling. Mijn eerlijke mening? Ik denk dat je het beste iemand anders kan zoeken die je wil ondersteunen tijdens de bevalling. Misschien opent dat jouw vriend ook wel de ogen voor de gevolgen van zijn verslavingsgedrag.
Dit is iets waar hij zelf niet zomaar vanaf gaat komen; hij moet erkennen dat hij een probleem heeft en daar hulp voor zoeken. Maar voor de bevalling volledig zijn afgekickt gaat echt niet lukken, ben ik bang...
Blijkbaar kan hij niet zo stoppen.... ten eerste wordt hij boos als je er naar vraagt en ten tweede doet hij niet terwijl hij dat beloofde. Ik vind 2-4 biertjes elke dag echt belachelijk! Vind ik ook niet kunnen als je straks de verantwoordelijkheid hebt over een kindje.
Ik zou meteen een afspraak maken met huisarts en dit bespreken. En ik zou iemand anders zoeken om bij de bevalling te zijn. Kraamzorg kan je helpen om te zorgen dat hij alleen nuchter de baby vasthoudt. Indien nodig kunnen ze maatschappelijk werk ischakelen.
Ik zou dit absoluut met mijn huisarts bespreken! En ik zou alvast hulp inschakelen voor na de bevalling, want op hem kun je niet rekenen. Iemand die zelfs in bed nog even een laatste biertje moet drinken.... Dat is een 100% alcoholist. En een alcoholverslaving overwinnen is hartstikke zwaar, dat kun jij er nu niet bij hebben, lijkt me.
Dat is inderdaad niet leuk. 4 biertjes is idd te veel om elke dag te drinken. Maar om nu te gaan spreken van begeleiding en hem niet bij de bevalling te laten bijzijn vind ik wat ver gaan... Is hij dronken na die 4 biertjes of funcioneert hij nog goed? Want ik ken mannen die er meer drinken op een ganse dag (niet na elkaar) en nog bij wijze van spreken perfect zijn. Versta me niet verkeerd, ik neem het niet op voor alcoholiekers, maar wil gewoon zeggen dat hij misschien nog gewoon is na 4 biertjes. Ik zou het dus nu niet met hem bespreken nu jij vol hormonen zit en jullie eventueel in spanning zitten voor een nakende bevalling. Moest hij er enkele op hebben voor de bevalling, zal hij ook wel snel "ontnuchteren"... Verder zou ik dit bespreken als jullie kleintje geboren is en jullie wat stabiel zijn.
Ik vrees dat het nu te laat is om hier voor de bevalling iets aan te doen. Ivm psychische nasleep, ontwenning etc. Je man zal hier in de toekomst aan moeten gaan werken, met hulp! Enig idee wat de achtergrond zou kunnen zijn van dit drinkgedrag? Wegstoppende problemen? Onverwerkte trauma's? Kan me goed voorstellen dat dit enorm lastig is, maar beter was geweest als je eerder aan de bel had getrokken. Hij krijgt straks nog een extra klap als ie 'nuchter' beseft dat de hele bevalling in een roes aan hem voorbij is gegaan, zo ook de eerste weken samen met jullie kindje Weet je zeker dat het bij de 6 biertjes blijft die jij 'ziet'?
Ik zou contact opnemen met Solutions en wel zo snel mogelijk ! Hoe denk je dat de kraamtijd zal gaan, geen slaap , een aangeschoten partner in huis dat kan lijden tot gevaarlijke situaties zowel voor jou als je onder begeleiding naar t toilet moet bijoorbeeld of als hij het flesje geeft als je flesvoeding gaat geven.. Een opname in een kliniek lijkt me dan ook de juiste stap.. Pb maar voor meer informatie over verslaving mocht je daar behoefte aan hebben. Mijn partner is cocaïne verslaafd inmiddels nu 1,5 jaar clean..
Ik zou in ieder geval ervoor zorgen dat de baby nooit bij hem in bed ligt!! Als je borstvoeding gaat geven is het heel makkelijk om dat half slapend te doen. Lekker tegen elkaar aanliggen, heb ik bij mijn 2 kinderen ook gedaan. Maar als jouw man/vriend ook in bed ligt, zal hij van de alcohol viel dieper slapen. Dan heb je echt kans dat hij de dekens over de baby heen trekt, of erger: over de baby heen rolt. Alcohol is gevaarlijk! De combinatie alcohol- baby is levensgevaarlijk Zeker het feit dat hij zegt "zo te kunnen stoppen" (doe dat dan!) en "niet verslaafd is" en boos op jou wordt: dat zijn hele duidelijke tekens. Even een luier verschonen van de baby of een flesje maken?? Laat hem dat NIET doen! (onder invloed dan he) Bespreek dit met de kraamhulp en met je verloskundige/huisarts!
Ts geeft zelf aan dat hij na 4 biertjes een ander persoon is. Ik zou ook contact opnemen met je huisarts voor hulp aan je partner en wellicht kijken of iemand anders indien nodig deze bevalling met je kan doen. En na de bevalling goed beseffen dat je nu met z'n drietjes een gezin vormt en jij indien nodig jouw baby moet beschermen tegen het drankmisbruik van je partner.
To het is tijd om wakker te worden. Je hebt een relatie met een alcoholist!! Dat je met zo iemand aan kinderen wilt begonnen kan ik moeilijk begrijpen maar je zit nu wel met een probleem. Iemand die iedere dag! Zoveel drinkt is ongezond en gevaarlijk bezig. Hij kan jou niet nuchter ondersteunen, kan niet alleen worden gelaten met de baby. Bedenk dat een verslaving altijd boven alles gaat. Daarom kan hij zelfs nu niet (meer) stoppen en kiest drinken boven zijn hoogzwangere vrouw. Hij kan jullie niet eens veilig naar het ziekenhuis vervoeren. Bedenk ook dat de kans groot is dat deze informatie via de kraamzorg en verloskundige (die een meldplicht hebben) bij instanties zoals het cb en jeugdzorg terecht gaat komen. Het feit dat hij boos wordt als jij hem vraagt te minderen (niet eens stoppen), hij het gewoon niet kan, alles ontkent en een ander persoon is zegt genoeg. Ik zou zsm hulp inschakelen via de huisarts of ggd. Als hij niet mee zou werken zou ik ernstig overwegen de relatie te beëindigen. Een verslaafde ouder in huis is een groot gevaar voor jouw en jullie kind! Misschien tijd om zelf eens in actie te komen als moeder!
Dit! Niet normaal en nu ook onverantwoord Ik heb zelf een relatie gehad met zo iemand die dagelijks dronk en daar het kwaad niet van in zag en boos werd als ik er wat van zei. Relatie ging kapot en 10 jaar later had hij korsakov (komt je nooit meer vanaf, en dat door 'die paar biertje' ahum)
Slecht. Hij heeft gekozen voor de alcohol. Ik had echt gedacht als hij zijn meisje in zijn armen heeft dan komt het goed. Maar helaas. Anderhalve week ben ik nu bevallen en elke dag dronk hij. Hij begon met 3..... maar al snel werden dat er weer 5 a 6 per dag. Het ergste vind ik dat ik er zo alleen voor sta. Elke avond en nacht. Ik ben echt er helemaal doorheen omdat ik geen steun heb. En ik weet iedereen vind me dom dak zwanger van m raakte maar niemand weet hoe mooi ze alles goed kunnen praten.
Vind het heel rot voor je. Heb verder geen tips maar dat wilde ik even zeggen. Ik wens je veel wijsheid toe. Geniet van je meisje en hopelijk komen jullie eruit en gaat hij wat aan z'n verslaving doen.