bevalling, werk partner, help?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Patty01, Aug 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

Sep 28, 2011
    1,490
    0
    0
    mijn man gaat ook gewoon werken als de kraamhulp er is .alleen de eerste dag niet zodat zij hem dingetjes kan uit leggen.maar als de kraam hulp naar huis gaat zorg ik wel dat er iemand is mijn moeder bvb omdat het niet fijn is om dan alleen te zijn.en ik heb nog 2 kids die krijgen dan de aandacht van haar zodat ik even kan rusten en met de kleine bezich kan zijn.mijn vriend neemt de week na de kraamzorg vrij.heeft hij niet aan gevraagt want je weet niet wanneer de kleine komt maar dat kan daar gewoon

2. Maia

Maia Niet meer actief

mijn man heeft afgesproken dat zodra ik beval hij verlof opneemt, geen idee of het 1,2 of 3 weken zijn eigenlijk, moet ik nog maar even vragen. Maar hij werkt ook veel thuis dus dat is voor zijn baas ook geen probleem. Maar mijn man wil zeker wel bij de kraamweek zijn, was hij met Fleur ook en hij vond het geweldig om alles te leren en bij al die eerste momentjes te zijn.

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    mijn vriend heeft gewerkt tot aan de bevalling beide keren. Hij had met zijn baas afgesproken dat hij 2 weken vrij had zodra de kleine was geboren. Ik vond het zalig dat hij thuis was toen ook de kraamhulp er was. het is de eerste tijd best heftig in de nacht enz en als je man dan smorgens weer vroeg op moet lijkt me ook niet prettig. Ook is het voor hem een feest dat de kleine geboren was en hij genoot ook van de kraamtijd.

4. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    hier was het dan wel dat ik al een week werd ingeleid in zkh en die week was hij dus vrij want ja je denkt het kan elk moment geboren worden.. niet dus.. die hele week is ie 2x per dag op en neer gekomen naar mij in t zkh.. en toen heb ik uiteindleijk een ks gehad.. de dag nadat kraam weg ging moest hij ook weer werken :s
    en dat terwijl hij 2 weken zou krijgen en had gezegd maak je niet druk ik heb t geregeld..
    toen was het ineens niet mogelijk :(

nu heb ik gezegd dat ik graag wil dat hij gewoon een paar dagen bij me is na bevalling dus dan bijv de halve week werkt (in de hoop dat er niet weer dagen lang inleiding aan vooraf gaat want dan zitten we weer met dat probleem wil hem daar wel bij hebben natuurlijk maar hebbe ook nog dochter van 2,5) en dat hijd an gaat werken asl kraam er is en pas vrij neemt wanneer die gaat..

hij zegt dat t geen probleem is, maar ik moet het eerst zien het is ook nog de drukke periode vooraf aan de feestdagen (28 okt uitgerekend) dus maak me best druk daarom want ja hij werkt in een lunchroom.. hoop dus wel dat het lukt.. vidn het fijner als ie gewoon werkt als kraam er is zodat ik niet continue bezoek hoef te ontvangen en me rustig kan richten op bv op gang brengen..

vorige keer was de kraam maar 3 uur ofzo elke keer hier, maar hij was zo druk bezig met huis poetsen dat ze amper wat te doen had (gaf toen fles) en zodra zij weg was kwamen de visites :s

dat wil ik dus niet meer zo...

5. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

Aug 25, 2008
    1,016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    hier in België krijgt de vader vanaf de dag van geboorte van het kind, 10 dagen vaderschapsverlof...
    Daarbij krijgen wij allebei apart ook nog eens 4 maanden ouderschapsverlof die je kan oppakken tot je kind 12 jaar oud is... Dus je kan zelf invullen wanneer je die opneemt

6. oboemasbaby

oboemasbaby Actief lid

Feb 11, 2010
    416
    0
    0
    NULL
    provincie Utrecht
    Bij mijn zoon (geboren op vrijdag) weekend lekker vrij en de 2 dagen erna. Toen nog een of 2 dagen gewerkt tijdens kraamzorg. Daarna weekje vrij.

Nu ook weer in de planning. Na de bevalling de 2 dagen waar je recht op hebt. En als de kraamzorg weg is. Dan neemt ie een week vakantie.
    En hij is altijd vrij op maandag dus dat is ook al lekker :)

7. Patty01

Patty01 Actief lid

Jun 5, 2012
    205
    2
    18
    Administratief Medewerkster
    Gelderland
    Dat is goed om te weten! Ik heb het gister met mijn vriend besproken, en hij zou vandaag overleggen met zijn werkgever (zelf ook net vader, dus hij weet wel hoe of wat), dus ik denk dat ze er samen wel uit zullen komen... Ik hoor vanavond wel hoe het gesprek verlopen is...

8. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Mijn mannetje heeft een top baas heeft 4 dagen vrij voor de bevalling daarna drie weken ben in sept uitgeteld en in december rond de feestdagen nog eens 3 weken tijdens mijn verlof:) moet wel zeggen dat hij uren genoeg heeft en ook veel voor de baas terug doet.

Mocht het kindje eerder geboren worden gaat vanaf dat moment zijn 4 weken verlof in dus die vakantie in sept is variabel....

Ben erg blij dat mijn mannetje deze mooie kraamtijd met mij wil delen en dat ik er de eerste weken niet alleen voor sta. :)

Share This Page