Hai, Hoeveel mag een kindje van 5,5 maand nu maximaal drinken op een dag? Ik dacht dat het 1000cc was en 30 schepjes voeding. Mijn zoontje zit hier nog niet aan maar ik wil zijn flessen wat ophogen omdat hij alleen nog maar flesvoeding krijgt en nog geen fruit en groente, dit in verband met eczeem en allergieen. Rijstebloem heb ik al geprobeerd maar dat maakt bij hem geen verschil. Hij drinkt nu 2 flessen van 240cc en twee van 180 cc maar ik wil die van 180 graag ophogen omdat ik het idee heb dat hij nog wel wat lust als zijn flessen leeg zijn. Als ik hem dus de maximum aantal schepjes ga geven dan ziet het er als volgt uit 07.00 uur 240cc water en 8 schepjes 11.30 uur 210 water en 7 schepjes 16.00 uur 210 water en 7 schepjes 20.00 uur 240 water en 8 schepjes Kijk je dan naar de hoeveelheid drinken dan zit hij over de 1000cc want 240 cc met 8 schepjes = 270cc en 210 cc met 7 schepjes = 240 cc (als je dit bij elkaar optelt dan zit je op 1020 cc per dag. Of reken ik nu niet goed? Het is maar voor twee weken want dan is hij 6 maanden en ga ik beginnen met groente en fruit. Kunnen jullie mij helpen en advies geven. Alvast bedankt. Veel liefs Nataly
Ik zou geen flessen van 240+8 gaan geven, dat is een veel te grote hoeveelheid. Je zou wel 4 flessen van 210+7 kunnen geven.
maakt die 2 weken echt nog uit denk je??? misschien voorzichtig alleen wat fruit al gaan proberen?? bij Finn doe ik nu het volgendeL half 7 : 180 cc + rijstebloem 9:30: fruit: +/- 100 gram 11:30: 180 cc 14:00: 180 cc 16:30: 100 gram groente 18:30 a 19:00: 210 cc + rijstebloem en dan ligt hij voor half 8 op bed en wordt 6 uur kwart over 6 weer wakker.. gr daniella
Wij gaven rond die leeftijd 4 flessen van 210/7. Dan hou je 2 schepjes over. Die gebruikten we om een rijstebloempapje mee te maken. Dat gaven we vlak voor ons eten, met een lepeltje. Daarmee stelden we de avondfles een uurtje uit en ging het net even beter.
Hai, Ik heb hem gisteren 3 flessen van 210cc met 7 schepjes en de laatste fles 240cc met 8 schepjes gegeven. Ik geloof dat dit wel goed is. En als hij nog iets meer wil heb ik toch nog ergens 1 schepje ruimte. Ik geef Luca echt pas na 6 maanden zijn eerste fruit en groente omdat ik met hem al bij de dermatoloog in het ziekenhuis loop vanwege zijn eczeem. Hij heeft al dauwworm gehad en ze hebben me geadviseerd om echt te wachten tot na 6 maanden en dat doe ik dus ook. Ik kan inderdaad wel eens een papje maken van rijstebloem. Ik deed het eerder door de laatste fles maar dat maakte niks uit. Misschien dat als je er een papje van maakt het wel uit maakt. Bedankt voor jullie adviezen. Veel liefs Nataly