Hallo vk's, Ik heb al een dochter rondlopen van 2,5 jaar en bij de zwangerschap van haar heb ik deze klachten niet gehad vandaar dat ik hier even mijn vraag stel. Ik ben nu 34 weken zwanger en heb sinds 3 dagen een beetje een raar gevoel in mijn buik. Het is een soort druk ten hoogte van de maag. Mijn eetlust is ook al drie dagen als sneeuw voor de zon verdwenen en ik moet mezelf er echt toe zetten om te eten. Als ik zit word de druk minder. Nu moet ik zeggen dat ik kan voelen dat mijn baby beduidend hoger zit dan bij de vorige controle (32wk). Toen was de baarmoederhoogte 1/4NX en weet bijna zeker dat het nu tussen 1/2NX, 2/3NX zit. Ik voel precies een kontje op die hoogte. Mijn bloeddruk is nog netjes en komt niet boven het gemiddelde van 120/80. Ik heb ook geen hoofdpijn. Is dit het kindje dat alles verdrukt? Het geeft me echt een bleeeegh gevoel (sorry heb er even geen woord voor). Nu heeft mijn andere dochter vorige week buikgriep gehad dus ik dacht eerst dat ik nu wel aan de beurt zou zijn, maar ik hoef niet over te geven nog oid. Ik heb volgende week weer controle bij de vk dus kaart het dan daar ook aan en mocht het erger worden dan bel ik eerder maar ik vroeg me af of u dit gevoel herkend en of het passend is bij het termijn? Oh en als ik lig op mijn zij neemt die druk wat af en is het gevoel minder.
Goedenavond, het kan zeker komen doordat het kindje zo hoog zit. Je maag komt dan echt in de verdrukking, waardoor je eetlust echt minder wordt. Mogelijk kan je ook last hebben van je maag als je last hebt van maagzuur. Ook al merk je dit niet door oprispingen. Een rennie kan mogelijk wat verlichting geven, dus dat kan je proberen. Vaak als het kindje gaat indalen nemen deze klachten af. Deze klachten passen echt bij dit termijn. Omdat je bloeddruk goed is en je geen andere klachten hebt, hoef je hier naar mijn inziens niet ongerust over te zijn. Merk je dat de klachten toenemen of komen er andere klachten bij, zou ik je aanraden contact op te nemen met de verloskundige. Succes met de laatste loodjes. Groetjes Monique
Ik moet er nu ook bij spugen. Denk toch de buikgriep die mijn dochter vorige week ook had. Is het erg als ik een tijdje wat minder eet/binnen kan houden?
Wat vervelend dat het toch de buikgriep is. Probeer echt genoeg vocht binnen te krijgen. Als je zwanger bent, ben je gevoeliger voor uitdroging. Merk je dat je echt niets binnenhoudt, neem dan tijdig contact op met de huisarts/verloskundige om de juiste medicatie te krijgen. Beterschap! Groetjes Monique