Euhm, ik vind het allemaal naar voor je maar 300 euro is toch wel te overzien, dan maar in termijnen ofzo toch. Wellicht komen er nog zat onverwachte kosten mbt je kind, snap niet dat je zo geschrokken kunt zijn over zoiets als dit. Maar zo te lezen lijkt me je bevalling wel medisch.
Hier een tweeling dus automatisch een medische indicatie! Mocht ik nog een keer zwanger worden wordt deze automatisch weer op medische indicatie volgens de gyn omdat de jongens er met een spoedks uitgehaald zijn want de hartslag zakte ineens weg van Noah
Als je ze belt, kan je het in termijnen betalen net als de extra kraamzorg die niet vergoed zal worden, kan je ook een regeling mee treffen. Als ze hun geld maar krijgen zo denken ze tegenwoordig gelukkig.
0-negatief, maar 2 keer thuis bevallen. Nog nooit van gehoord, dat je om die reden een medische indicatie zou hebben. Misschien als je veel antistoffen in je bloed hebt? Maar goed. In mijn situatie was thuisbevallen prima, en ik zou er opnieuw voor kiezen. Maar ik kan niet voor jou kiezen, omdat ik jouw situatie niet volledig kan overzien.
De eerste bevalling was medisch omdat het om een tweeling ging.. Als deze zwangerschap goed gaat word ik met 36 weken overgedragen aan een gynaecoloog ivm een eerdere KS. Dus ook weer een ziekenhuisbevalling. Ik zou niet anders willen.
Ik heb vorige week mijn verzekering laaten aanpassen alvast voor volgend jaar. Dus vanaf 1 jan 2012 ben ik 2 sterren verzekerd. Krijg je meer terug voor kraamzorg, krijg je een kraampakket en de helf van de bevallingskamer voor een zh bevalling. (ik ben 8 feb uitgerekend) Ik ga dus ook voor een zh bevallen (tot nu toe zonder med. indicatie) Wou ik bij mijn zoon eerst ook, maar werd op het laatst toch nog met indicatie omdat ik 24 uur gebroken vliezen had en de weeen kwamen niet op gang. Maar goed, voor die 150 euro heb ik het echt wel voor over om in het zh te bevallen!!!
Er is geen reden waarom je in het ziekenhuis zou moeten bevallen als je rhesus negatief bent. Ben het zelf ook, en moest gewoon thuis bevallen met de eerste hoor Het enige wat je dan hebt, is dat je met 30 weken zwangerschap een spuit Anti-D krijgt en na de bevalling als blijkt dat de kleine rhesus positief heeft. Zou dit toch nog maar eens heel goed gaan navragen!!!! Overigens wordt ik hoogstwaarschijnlijk met 38 weken ingeleid, dus dat is dan altijd medische indicatie geloof ik. Zelf ook nog niet helemaal zeker van, maar heb overmorgen weer een afspraak en ga het dan navragen.
Ik moet ook in het zkh bevallen met medische indicatie vanwege mijn overgewicht. Ook ben ik A-negatief, maar dat was volgens mij geen indicatie. Omdat ik kans heb op van alles en nog wat (omdat ik te zwaar ben) ben ik sowieso medisch. Ik vind het zelf wel prettig omdat ze inderdaad alles bij de hand hebben. wat betreft de kraamhulp: moet iedereen niet een eigen bijdrage betalen of wordt deze soms ook nog vergoed door een aanvullende verzekering? 300 euro voor een zkh bevalling vind ik nog meevallen, maar ik begrijp goed dat er mensen zijn waarvoor dit een hele smak geld is. Maar zoals ik hierboven al las, zou ik als je het zelf graag wilt, altijd voor de veiligheid en je eigen gevoel gaan en dan idd misschien "bezuinigen" op andere dingen, of vanaf nu steeds een beetje apart zetten zodat het niet ineens zo hard aankomt...
Het gaat bij mij niet alleen om die 300 euro. Daarnaast moet ik nog 48 uur in het ziekenhuis blijven liggen en langer kraamzorg dan normaal (wss 3 weken) en dan het max. aantal uren per dag. De eerste week mag ik namelijk geen kraamvisite en daarbij moet er in de gaten worden gehouden hoe het met mij gaat na de bevalling. En daarbij zou ik normaal ook wel schrikken van zo'n bedrag, in een regeling zou ik het kunnen betalen. Maar niet iedereen klopt dat uit zijn achterzak! Gr. Carlien
Bij ons is het helemaal mooi moeten voor 31 augustus het huis uit zijn en beval in september dit hebben we 3 weken terug gehoord dus ik heb helemaal geen thuis al ik beval en toch valt het niet onder medische noodzaak:x Ook urgentie doet moeilijk want tegenwoordig doet het er niet toe of je zwanger bent Dus ik denk dat ik of bij me ouders beval of in het ziekenhuis als ik centjes heb
Ik ben de vorige keer thuis bevallen, "beviel" goed, maar omdat nu mijn bm heel raar ligt gaan we in het ziekenhuis bevallen omdat de kans bestaat dat de bm kapot gaat tijdens de bevalling. Tis wel maar een kleine kans, daarom geen medische indicatie. Dat kan nog wel veranderen, want ik ben nu nog maar 12 wk. Maar goed, eerst de vwp afwachten, als de uitkomst niet goed is beval ik over 6 weken in het ziekenhuis.
Ik wil niet heel lullig doen maar natuurlijk is dat geen medische noodzaak.. er is toch niets fysiek met jou of je kindje aan de hand? en urgentie krijg je idd niet, ik stond bij mijn eerste zwangerschap ook op straat en geen urgentie, maar wij wisten dat ons huurcontract afliep en dan is het gewoon je eigen verantwoording dus dat was alleen aan onszelf te wijten. Wat kl*te van jullie situatie zeg! Ontopic, ik wilde pijnstilling bij Ties en koos dus zelf voor het zkh. dat is geen medische indicatie. Uiteindelijk wilde mijn placenta niet komen en werd het dat alsnog. Nu heb ik wel een mi vanwege die placenta dus.
Ik zou denken dat je daarmee een medische indicatie hebt hoor. Maar vraag dat even na bij je gyn. Verder misschien verstandig om even naar je verzekering te kijken... Heb even niet gekeken of je een banner hebt en of je dit jaar nog bevalt, maar als je pas volgend jaar bevalt, zou ik in jouw geval het gezinspakket van VGZ nemen: daarin heb je namelijk geen eigen bijdrage meer voor de kraamzorg en scheelt dat dus aanzienlijk in de kosten! Staat uiteraard een hogere premie tegenover, maar dan heb je (een deel van) de kosten iig gespreid.... O, laat maar, je hoeft nog maar 2-2,5 maand.... Voor andere meiden misschien wel handig om te weten, dat gezinspakket van VGZ is echt een goed pakket rondom bevallingen enzo Wij hebben bij Thirza totaal 74 uur kraamzorg gehad, (nogal wat bloedverlies, waardoor ik behoorlijk gammel op m'n benen stond (en de eerste 2 dagen uberhaupt niet kon staan of rechtop kon zitten). Geen euro zelf aan betaald, (op de pakketpremie na dan dus ).
Heb het nog even nagekeken, maar VGZ vergoedt ook een ziekenhuisbevalling ZONDER medische indicatie, als je verzekerd bent met het gezinspakket. Zoals ik al zei: je maandpremie ligt dan wat hoger, maar je zit dan dus niet met die eenmalige hoge kosten bij dit soort dingen....
fynn werd een medische indicatie door groen vruchtwater daarbij werd ik in gestuurd voor inleiding wegens niet vorderende ontsluiting. nu heb ik een medische indicatie vanwege overgewicht (boven de 100 kilo moet je naar het ziekenhuis hier) en de afwijking van ons kindje
Ik wilde zelf al graag in het ziekenhuis bevallen, geeft mij een veiliger gevoel. Wist niet of er sprake zou zijn van een medische indicatie, maar die heb ik dus wel i.v.m. overgewicht dus kost sowieso dan niets...