Toch lijkt het me vreemd dat je zelf in het ziekenhuis wilt bevallen (dus poli-klininsch), dan pijnstilling vraagt en dan wordt het medisch? Dan zouden toch heel veel vrouwen dit op voorhand bedenken en daar bevallen en met pijnbestraijding?
Ja idd , mijn zorgverzekering dekt de ziekenhuisbevalling sowieso wel. Laatst waren we met de verloskundige de bevallingsplan aan het bespreken en toen gaf ik aan dat ik graag een ruggenrpik wil als ik niet tegen de pijn kan. Ze zei dat het kon en als ze dat gingen doen het gewoon op medisch indicatie wordt.Maarja dat maakt mij niks uit beide wordt sowieso vergoedt
Bij de eerste wilde ik sowieso in het zh bevallen, maar uiteindelijk werd het medisch omdat Sem dik overtijd was en uiteindelijk met de vacuumpomp gehaald moest worden. In principe betaalt mijn verzekering alles, maar ik koester geen enkele hoop dat deze wel op tijd zal komen, dus ik denk dat ik waarschijnlijk weer een medische indicatie krijg.
Ik sta ervan te kijken dat de meeste mensen in de poll naar het ziekenhuis gaan zonder medische indicatie. Ik doe dat ook denk ik. Ik las pas een boek en daar stond in dat er wordt beweerd dat een thuisbevalling net zo "veilig" zou zijn. Maar lees waar "veilig" staat: goedkoper. O.k. meestal gaat het goed, die paar keer dat het niet goed gaat en de afstand van thuis tot het ziekenhuis fataal is, wordt gewoon ingecalculeerd door de medische wereld van zorgverzekeringen enz. Maar dat is een ander verhaal.
je kan niet nu al van verzekeringsmaatschappij veranderen daarvoor moet je echt tot eind dit jaar wachten.maar je kan wel tussentijds je verzekering bij de maatschappij aanpassen. voorheen was ik vgz uitgebreid aanvullend verzekerd en nu heb ik die omgezet in een gezinspakket.
Al kost het 1000 euro, ik wil per se in het ziekenhuis bevallen. Ik wil sowieso die troep niet in huis en ik vind het een prettiger idee om medische hulp bij de hand te hebben. Mijn man denkt er net zo over. Voor mij reden genoeg! Maar dat betekent niet dat ik anderen raar of dom vind als ze thuis bevallen, lekker allemaal doen waar je je het beste bij voelt.
ik ben twee keer zonder med indicatie in het ziekenhuis bevallen en vond het heerlijk! alle troep en rompslomp daar en na je bevalling binnen 2 uurtjes weer lekker thuis! bij de tweede was het maar goed ook, want ze had de vliezen doorgeprikt en toen kwam er al een stroom water, maar toen mn mannetje eruit kwam kwam me er toch een golf! alles lag onder het water!, als ik dat thuis had gehad, had ik nieuw behang, gordijnen en bed kunnen kopen!
Ik gebruik ook medicijnen en moet daarna in het ziekenhuis blijven, je krijgt daarvoor een medische indicatie omdat je in het ziekenhuis moet bevallen ivm de zorg voor je kleintje erna. Zo is het hier gegaan en zo gaat het straks weer.
Oh ja dat dacht ik al, ga eens even kijken vanavond hoeveel me dat gaat kosten. Want bij een hogere krijg je wel alles vergoed las ik al. Als ik dan ook nog meer fysio krijg ben ik om
Ik zit bij het zilveren kruis en wilde m'n pakket wijzigen en dat kan wel maar dat gaat dan 1 januari 2012 in, heb ik dus niks aan...jammer
Ik wilde bij de eerste ook in zkh bevallen. Zat sowieso bij Gyn in MMM. Uiteindelijk bleek ik medische indicatie te hebben ivm GBS bacterie. Bij deze zwangerschap dus ook meteen weer medische indicatie. Jille
Ik ben in het ziekenhuis bevallen, omdat m'n dochter 6,5 weken te vroeg kwam. Medische indicatie dus, maar anders had ik ook naar het ziekenhuis gewild. Ben trouwens ook rhesusnegatief, maar zie dat er al genoeg mensen hebben gezegd dat dit dus géén medische indicatie is!
Vorige keer op medische indicatie bevallen ivm inleiden door erge jeuk, wilde in eerste instantie thuis. Dit keer ben ik er nog niet over uit. Zorgverzekering vergoedt een ziekenhuisbevalling wel, dus denk eerlijk gezegd toch in het ziekenhuis te willen bevallen..
Hebben ze bij jullie geen anti-kraak in de buurt? Dan heb je iig voor de kraamtijd een plekje, ook niet ideaal maar beter dan niets... Meestal zijn ze niet happig op zwangeren of gezinnen met kinderen maar je kan het altijd proberen. Dat je anders op straat moet bevallen bijv . overigens hoor ik ook wel eens mensen die persé in het zh moeten bevallen omdat ze bijv 3 hoog wonen en geen lift...
Een heel ander verhaal en ik vind je post vreemd en behoorlijk suggestief. Doe lekker waar je je goed bij voelt maar de dingen die jij hier half half opschrijft zijn eigenlijk geen discussie waard. Als jij met een gewone zwangerschap en een gewone bevalling graag in een ziekenhuis omgeving bevallen dan moet je dat vooral doen (is in NL een recht van iedere vrouw) maar zeur alsjeblieft niet over de hoogte van je ziektekosten! Bah.
Had je ook een navelstreng in de vliezen? Overigens kunnen ze dat niet zien hoor, alleen op welke plek de navelstreng in de placenta zit, zit ie aan de rand, dan kan het zijn dat ze weer in de vliezen zitten, maar goed kunnen ze dit niet zien.
ziekenhuisbevalling inc med indicatie. In de eerste zwangerschap bloedingen en infarcten in de placenta en een traag groeiend kindje.. 2de zwangerschap ging goed op de BI na vanaf wk11 nu zwanger van de 3de en eigenlijk gelijk weer bij de gyn terecht gekomen ivm voorgeschiedenis. vond het wel fijn in het ziekenhuis, althans bij de 2de dan bij de 1ste ingeleid en moest ik blijven liggen bijna 28uur omdat ik aan het ctg apparaat lag