Bevalling ziekenhuis niet vergoed zonder medische ind.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dot, 25 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ziekenhuis of thuis bevallen?

1. Thuis

2. Ziekenhuis zonder medische ind.

3. Ziekenhuis met mediche.ind.

4. Kraamhotel of anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb een medische indicatie ivm fluxus.

De oudste is in het zh geboren omdat ik toen nog thuis woonde bij mijn ouders. Het werd toen sowieso vergoed (1999). Uiteindelijk werd het medische ivm meconium in het vw. Maar vond het absoluut niet fijn... het was toen poepdruk in het zh (mijn zoon was om half 3 smiddags de 23e baby die dag was geboren) waardoor ik een half uur persweeën moest ophouden voor een gyn kwam kijken... terwijl ie vervolgens zei dat de vk het wel kon afmaken :S.

De 2e is thuis geboren, dat was echt heerlijk, ook had ik ivm de snelheid het ziekenhuis niet gered trouwens... ik heb niks van troep gemerkt want de kraamhulp had alles netjes opgeruimd.

De 3e is ook thuis geboren, was echt een superbevalling, heel gezellig kopjes thee met de vk drinken. Maar helaas bleek ik bloeden en ben met gillende sirenes naar het zh gebracht. Uiteindelijk 2.5L verloren, ook omdat de verpleegkundigen in het zh niet van elkaar wisten wat ze deden waardoor mijn infuus steeds vastliep...

Dus met de 4e moest ik ook naar het zh. Vond dat erg jammer maar omdat ik had aangegeven dat we het zoveel mogelijk samen wilden doen zonder verdere poespas was het toch wel fijn. In eerste instantie leek het bloedverlies maar heel weinig maar ineens begon ik toch veel te bloeden. Uiteindelijk toch 1.7L verloren. Ik heb een luie baarmoeder dus weer grote kans op veel bloedverlies.

2. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Ik heb wel voor het ziekenhuis gekozen, ook zonder medische indicatie.. Achteraf maar goed ook, want ik blijk dus bijzonder slecht te zijn in bevallen. Ik krijg nu automatisch medische indicatie als ik weer zwanger zou worden, maargoed wat dat betreft ben ik een uitzondering en mag ik ook niet meer zomaar zelf bevallen.

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Zelf heb ik een medische indicatie (ziekte van Crohn).
    Maar ik kan ook tussentijds m'n verzekering aanpassen (extra aanvullende ofzo). Dan wordt een poliklinische bevalling ook vergoed en de eigen bijdrage van de kraamzorg ook. In december kan je dan weer naar je huidige verzekering. Erg handig als we het nodig gehad zouden hebben, want zo'n 300 euro is aardig wat. Ben bij de ohra verzekerd trouwens.

4. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land

Welke verzekering heb je dan bij ohra? Ik zit ook bij ohra en zou wel willen aanpassen maar dacht dat het niet kon.

5. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Moet je niet al een half jaar hoger verzekerd zijn wil je daar recht op hebben? Zo is het wel met de tandartsverzekering ie je naar boven bijsteld..

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Het wordt dat wel medisch, maar je krijgt daar geen medische indicatie door. Als je verzekering dus geen ziekenhuisbevalling dekt, moet je alsnog de eigen bijdrage dus betalen, ook al heb je pijnstilling gehad.
    Enkel als gyn of VK inschatten dat het zonder die pijnstilling niet lukt, en het dus medisch noodzakelijk wordt om die te geven, krijg je alsnog een medische indicatie en wordt de ziekenhuisbevalling sowieso vergoed.

7. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat je zegt, geen idee hoe de navelstreng exact zat. Bij de 20 weken echo zagen ze wel dat ik een velamenteuze insertie van de navelstreng in de placenta had. De vk (was huisarts) gaf aan dat dat verder geen probleem was. Alleen dan de constatering dat ze dus niet even aan de navelstreng konden trekken om de placenta geboren te laten worden. Heb wel nog met 30 weken een groei-echo gehad bij de gyn gehad, maar ook dat zag er toen prima uit.

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Suushe; Volgens mij moet je dan naar ohra uitgebreid. Maar als je ze belt kunnen ze je het zo vertellen.
    Ik belde om te vragen of bij extra aanvullend de zwangerschapscursus vergoed zou worden, dat was niet zo. Toen vertelde hij dat als ik naar uitgebreid zou gaan dat allemaal (cursus, ziekenhuis, kraamzorg) wel allemaal vergoed zou worden.

Deel Deze Pagina