Bevalling zo dicht bij zo voelt het niet...

Discussie in 'De bevalling' gestart door Loetje88, 24 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Hier ook 3,5 jaar verschil, vind dat wel erg relaxed hoor. Ik vind het nu minder zwaar dan toen mijn tweede nog baby was. Mijn middelste gaat na de kerstvakantie dus ook al naar school, kan ik mooi gaan zwemmen met de jongste :)
    En mijn oudste is zo’n trotse grote zus, leuk om te zien.
     
  2. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Hihi dat klinkt allemaal super! Ja precies ik vond dat best heftig een twee jarige en een pasgeborene. Had op een gegeven moment wel een ritme gevonden maar toch was het zwaar. ooh wat heerlijk dan heb je ook even lekker thuis 1 op 1 tijd met de jongste. Daar is ook wel wat voor te zeggen:)
    Ach wat schattig dat ze zo’n lieve grote zus is! Ik ben zo benieuwd hoe mijn meisje het zal ervaren straks.
     
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.789
    14.136
    113
    Hihi, ik had echt een rot zwangerschap met slecht slapen en BI, toen ging ik ook koelkastdeuren enzo dichtgooien met mn buik en werd ik pas echt sacho. Ik keek er echt naar uit maar ik had dan ook geen leuke zwangerschap, vond t zelf een noodzakelijk kwaad voor het te behalen eindresultaat eigenlijk.

    Niks wees er op dat t ook enigzins vlotjes ging komen, totdat ik op een dag ging ijsberen, niks voor mij. Voelde me ook niet raar ofzo, geen pijn wat dan ook maar er was "iets" al sinds de hele vroege ochtend (04:30 begon ik al onrustig te worden) geen honger maar dat was op zich niet vreemd. Het is moeilijk uit te leggen maar zo'n gevoel alsof er wat te gebeuren staat terwijl je eigenlijk niks weet, onbestemd gevoel, zwaard van damocles boven je hoofd, dat type een beetje. Zo verliep de eerste 5cm (vk even buiten beschouwing gelaten, geval apart).
     
    Loetje88 vindt dit leuk.
  4. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Wat vervelend! Ja die laatste loodjes zijn ook gewoon heel erg zwaar, lichamelijk en geestelijk raak je dan gewoon op wetende dat het zo dichtbij is.

    Wel spannend allemaal zeg, ik hoop dat je een beetje op tijd mag bevallen!

    Ik kan eigenlijk niet geloven dat er alweer allemaal babys geboren zijn uit ons oude topic. Ik weet nog zo goed dat we het er over hadden, de voorpret, de twijfels wel of niet, de voors en tegens. En de positieve testen en zwangerschappen. Niet te geloven dat ons meisje ook alweer 7 weken oud is. Het gaat echt te snel. Over 3 weken moet ik alweer werken en daar zie ik vreselijk tegen op!
     
  5. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Oh dat is zo zuur als hij ineens zon terugval hebt! Je raakt er zo snel aan gewend he?! Ik moet zeggen dat ik bof hoor want mijn man pakt eigenlijk standaar de nachtfles. Ik doe wel even luier verschonen, maar ik slaap heel slecht in dus als ik helemaal wakker ben kost het me ook weer veel tijd om in te slapen en mijn man heeft dat totaal niet dus hij vind het niet erg. Of naja hij doet het, wel uit zichzelf, maar voel me wel altijd schuldig.

    Ik kwam je naam tegen uit een topic van doktersassistente, ben je daar inmiddels mee begonnen? Of wil je dat nog steeds? Want ik ben me ook aan het oriënteren daar op. Ik werk al 9 jaar op een financiële administratie maar ik wil dit niet meer, plus het bedrijf waar ik werk bevalt niet meer, ik zie dus ook heel erg op tegen weer werken, maar daarentegen houdt het salaris, de flexibiliteit en het aantal vrije dagen daar me elke keer weer tegen. Maar ik zou dus graag meer met mensen willen werken. Echt het hele verpleegkundige beroep zou mij niet liggen maar een combi van mensenwerk en administratief lijkt me dan weer wel heel erg leuk. En met doktersassistente kun je zoveel. Werken in het ziekenhuis lijkt mij dan ook erg leuk. Of in een verloskundige praktijk bijvoorbeeld. Ik zit nu gewoon heel erg ‘’alleen’’ in mijn computertje de hele dag en het werk is echt heel erg saai. Wat is jouw achtergrond?
     
  6. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Zo spannend weer allemaal zo dat begin maar in mijn hoofd maak ik het altijd veel mooier dan het is als ik niet zwanger ben, daarom trapte ik er ook elke keer weer in hahahah

    Wanneer heb je een echo?

    Hier alles goed hoor, de kleine meid doet het goed en we hebben aardig onze draai gevonden, alleen dus nog niet boven slapen overdag. Over drie weken moet ik alweer werken en zie er erg tegen op maarja het is niet anders. Eerst nog maar even genieten van de vakantie met het gezin de komende twee weken.
     
  7. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Haha het is ook super spannend in het begin, maar ook wel iets heel serieus omdat je toch weer een mensje op de aarde zet❤️
    Ooh wat kan ik me dat voorstellen dat je nog geen behoefte heb om weer aan het werk te gaan! Nog eventjes goed genieten dan met zijn vijfjes:)
    Wat fijn dat alles goed gaat met jullie meisje en het gezinnetje altijd leuk om te horen:)

    Ik heb 2 januari mijn eerste echo en dan 23 januari ook weer, super spannend:)
     
  8. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    @kwebbelsnoes van harte met de geboorte van jullie zoon! Gaat alles inmiddels weer goed met jullie?

    Iedereen fijne kerst gehad ook?

    Hier is de kleine meid ziek, gisteravond laat nog op de HAP gezeten omdat ze benauwd was. Ze heeft een luchtweginfectie en heeft een pufje gekregen. Vanmiddag nog langs onze eigen huisarts voor de zekerheid want ze drinkt ontzettend slecht en we zijn bang dat ze aan het uitdrogen is.

    Fijne jaarwisseling allemaal! En een knallend 2020! (Bizar dat het jaar alweer voorbij is zeg)
     
  9. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Lief dat je het vraagt! We hebben het erg pittig gehad. De bevalling ging supervlot, in 5 uur naar volledige ontsluiting, maar toen werd er eerst een armpje geboren, dat gaat niet, zeker niet als er al een 9-ponder wordt verwacht. Dus dat werd een spoedje OK voor een keizersnede.
    En maar goed ook, want hij zat muurvast, ze hebben flink moeten sjorren om hem los te krijgen. En hij woog exact 9 pond.
    De gyn zei dat ze betwijfelt of het was gelukt als hij wel goed had gelegen.
    Maar goed, hij is er, het gaat supergoed met hem. Zat op dag 5 alweer op geboortegewicht op mama’s melk. Mijn herstel zal nog even nodig hebben, maar dat komt wel goed
     
    Loetje88 en Isabella2020 vinden dit leuk.
  10. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd, @kwebbelsnoes! Klinkt wel als een zware bevalling zo.

    Wat sneu dat ze ziek is @Loetje88. Hopelijk knapt ze gauw wat op.
    Na broer (2,5 week geleden) en zus (vanaf tweede kerstdag) ontdekte ik vandaag de eerste waterpokken bij onze baby. Ik hoop dat hij er niet teveel last van krijgt. We sliepen al zo slecht...

    Vandaag is mijn middelste 4 jaar geworden. Het gaat zo snel!
     
  11. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    @MaLuc
    Oh no de waterpokken, je kan het maar beter gehad hebben maar pfff wel pittig zo allemaal achter elkaar. Denk je net klaar te zijn is de volgende aan de beurt. Hier hebben de kids het nog niet gehad. Maar het zal er toch wel een keer van moeten komen ben ik bang.

    Gefelicteerd met je zoon! Volgende week naar school dus? Spannend! En lekker tijd met de jongste! Die dag kan mij niet snel genoeg komen maar helaas duurt dat bij ons nog even ben ik bang haha

    Ik had hier boven ergens in een bericht je nog wat gevraagd over doktersassistente. Ik kwam je naam namelijk tegen in een ander topic toen ik info aan het zoeken was over de opleiding en het werk. Ben je daar inmiddels mee bezig?
     
  12. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Jeetje het is wat zeg! Was je ook al in het ziekenhuis of was je thuis aan het bevallen? Ik hoop het eerste! Fijn dat de kleine het zo goed doet en zo goed groeit. Altijd een geruststelling he! Was je nou ook over tijd? Omdat hij zo groot was. Onze kleine meid was 4380 gr / 54cm en was 9 dagen te laat. Ook een grote dame dus. Maar ik heb daar geen last mee gehad. Nr 2 was ook 4330/54 dus bijna gelijk. Waren jouw andere kids ook zo groot? En wisten jullie ook wat het werd? Ik weet even niet meer wie dat was die het niet wilde weten.
     
  13. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hij is met exact 40 weken geboren, dus niet overtijd. De planning was thuis bevallen, maar was een nachtje in het ziekenhuis om te slapen toen het doorzette, had namelijk al 2 dagen en nachten weeën die niks deden en was op, dus nachtje opname met Pethidine om te slapen. Niet veel geslapen omdat het ineens toch doorzette. Dus was in het ziekenhuis en achteraf maar goed dus ook.
    Wij wisten het geslacht idd niet! Ook aangegeven toen we naar de ok gingen dat we het echt samen wilden ontdekken en daar hebben ze goed naar geluisterd, we mochten samen gluren na zijn geboorte, dat was toch wel de kers op de taart
     
  14. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Wow wat een geluk dat je al in het ziekenhuis was. Ik weet dat mijn zus ook zo is geboren en dat mijn moeder toen nog in de auto van de verloskundige naar het ziekenhuis moest. Pff zou er echt niet aan moeten denken zeg!
    Wat bijzonder dat jullie het nog niet wisten zeg, het lijkt me idd heel spannend om er dan pas achter te komen! Fijn dat ze in het ziekenhuis jullie wensen ook hebben gerespecteerd.
     
  15. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Nou, de waterpokken zijn volledig doorgebroken bij de jongste, hij zit eronder, zo zielig. Is er ook echt naar van. Hopelijk was vandaag de ergste dag. Hij ligt nu lekker te slapen op mijn schoot.

    Jaaa, volgende week gaat de middelste naar school. Ben zo benieuwd hoe hij het vindt. En heerlijk om dan tijd alleen met de jongste te hebben. Er zitten voordelen aan een klein leeftijdsverschil, maar ik vind dit grotere verschil ook wel heerlijk hoor.

    Oh sorry, heb je vraag wel gelezen, maar vergeten te antwoorden. Ik ben er toch niet mee begonnen. Omdat mijn vader ernstig ziek werd en overleed had ik gewoon niet genoeg ruimte voor mezelf om me op zoiets nieuws te concentreren. Ik had het even op de lange baan geschoven, maar kwam in oktober een superleuke vacature tegen waar ik al een goede vooropleiding voor had (gedeeltelijk dan, moet nog wel een uitgebreid inwerktraject volgen). Ik ga werken als dyslexiebehandelaar en start 7 januari met inwerken. Spannend, maar heb er heel veel zin in!
     
  16. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Oh wat spannend joh zo’n nieuwe uitdaging! Wat voor vooropleiding heb jij als ik vragen mag? Begrijpelijk dat het allemaal niet uit kwam rond het overlijden van je vader. Misschien dat dit dan ook gewoon meant to be is dat je de andere vacature bent tegengekomen.
    Ik wil ook gewoon echt compleet wat anders en hoop echt dat er iets leuks op mn pad gaat komen. Ik heb zelf MBO4 administrateur gedaan. En werk nu al 9 jaar bij dezelfde werkgever dus ik wil heel graag wat anders gaan doen, mis echt het contact met mensen. Ik zit alleen maar achter mijn computer en heb weinig contact met mensen. Dat mis ik echt.

    Sneu zeg als ze zo ziek zijn! Hier is de kleine meid ook nog niet opgeknapt, ik word vooral zenuwachtig van haar slechte drinken. Maar gelukkig vertoont ze nog steeds geen uitdrogingsverschijnselen. Maar ik hoop echt dat het snel weer is zoals eerst. We hadden net een lekker ritme te pakken, maarja dat is altijd zo, als je denkt dat je het hebt uitgevonden dan verandert het weer hahaha
     
  17. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Lekker onvoorspelbaar, baby’s :D
    Maar wel sneu hè, zo klein en dan ziek. Hopelijk knapt ze gauw weer op.

    Ik heb psychologie gedaan, maar vond het werk niet leuk. De laatste jaren werkte ik als tandartsassistente, maar denk dat mijn nieuwe baan veel beter bij me past.
     
  18. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Heel benieuwd hoe het je gaat bevallen dan! Spannend!
     

Deel Deze Pagina