Zoals de titel al zegt, wie heeft er zo'n bevalling gehad? Ik ben nu 3 keer bevallen en ben niet ongeschonden uit de strijd gekomen zeg maar. Nu hoor ik om mij heen geregeld verhalen over vrij 'makkelijke' bevallingen (weinig pijn, korte tijd en er niks aan over houden) is dit nu echt zo vaak voorkomend? Ik hoor het graag, groetjes Puck.
Nou hier wel veel pijn, maar toch maar een half uur persen en 2 kleine schrammetjes. En toch een grote knul van bijna 9 pond. Echt mazzel gehad! Maar ik ben bang dat het eerder uitzondering dan regel is. Het schijnt dat yoga kan helpen bij het versoepelen van de onderkant. Ik heb er geen ervaring mee. Maar misschien heb je deze keer ook mazzel
Hier in de omgeving lijkt het een beetje 50/50 te zijn: of een draak van een bevalling en/of ook uitscheuren/inknippen etc. of juist een als vrij vlotte en makkelijke bevalling ervaren. Zelf ben ik drie keer heel soepel en vlot bevallen: eerste keer met een kleine hechting, tweede keer een schaafwondje en de derde keer niets.
Ik durf het eigenlijk niet te typen, maar ik ben dus zo iemand die een hele 'fijne' bevalling had. Ik ben wel gehecht na afloop, maar dat was puur cosmetisch (paar schrammetjes) en die hechtingen vielen er na een paar dagen al uit. Daarentegen was mijn zwangerschap hels (hellp syndroom, baby te vroeg geboren, levensgevaar blabla) dus ik werd als het ware beloond met een fijne bevalling. Nu zwanger van de tweede en ik hoop weer een fijne bevalling te hebben maar goed, elke zwangerschap en bevalling is anders dus wie zal het zeggen?
De meeste verhalen die ik hoor gaan inderdaad over lange bevallingen, (veel) hechtingen etc. Zelf heb ik 2 verschillende ervaringen, de oudste was een zware bevalling en kreeg ik een berg hechtingen na een flinke knip. Bij de jongste ging het allemaal heel snel, niet pijnloos maar goed te doen en heb ik ook geen hechtingen nodig gehad. De dag na de bevalling had ik ook nergens last van op het bloeden na.. Wat ik heel erg vond schelen was de mindset waarmee ik de bevalling in ging. Bij de oudste was ik zenuwachtig en vond ik het enorm spannend, dat hield voor mijn gevoel de bevalling tegen. Bij de jongste was ik heel ontspannen en liet het op me afkomen. Over een paar weken mag ik weer gaan bevallen, ik ben benieuwd!
2 makkelijke korte bevallingen gehad: oudste 4 uur, 15 min. persen. Jongste 1,5 uur, 2 min. persen. Heb zeker tijdens de eerste bevalling maar 15 min. pijn gehad (ergens tussen de 5 en 10 cm). De jongste was wel wat pijnlijker, maar dat kwam meer door de snelheid. Bij de eerste 3 hechtingen (oke die waren ook pijnlijk!), bij de tweede helemaal niks. Ik vind bevallen dus echt een makkie. Zeker als ik de horror verhalen van anderen hoor.
Ikzelf ben dus drie keer ingeleid omdat mijn lichaam blijkbaar niet zelf kan bevallen, ik kreeg geen weeën alleen met stimulatie dus drie keer een weeënstorm gehad zolang de bevalling duurde. Ons eerste kindje kon er niet uit, bleek achteraf een heel breed hoofd te hebben, hij is dan ook geboren door een fundusexpressie omdat hij ineens dipte en er heel snel uit moest, flinke knip en mega uitgescheurd, bloeden wou haast niet stoppen en zou bijna naar de ok. Aan deze bevalling heb ik dan ook een verzakking overgehouden en dagelijks hier pijn van. Ook heeft onze zoon hier behoorlijk last van gehad het eerste jaar. De tweede en derde bevalling waren vergeleken met de eerste beter te doen, maar toch ook niet zonder hechtingen. Nu komt er toch echt geen kindje meer bij want dat kan mijn lijf niet meer aan, ik moet nog geopereerd worden aan de verzakking maar de gyn wil het zo lang mogelijk uitstellen omdat ik nog zo jong ben. Soms vraag ik me af als ik me down voel als ik veel last heb van de verzakking hoe het toch kan dat er zoveel verschil zit in bevallingen.
Mijn eerste bevalling was met kleerscheuren Ingeknipt & vaccuum... Maar de tweede en derde waren vrij soepel. Kort hoeven persen, weinig bloedverlies en een paar hechtinkjes voor de mooi. Was ook zo weer op de been
Mijn bevallingen (3) zijn allemaal heel soepel en goed verlopen. De eerste: duurde wel lang..1 dag en 37 min persen maar zonder knip, hechtingen, scheur vacuüm enz De tweede: 9 uurtjes ongeveer en 17 min persen. Ook zonder scheur knip enz De derde: 3 uur en 4 min persen. Ook zonder scheur knip enz.
Ik ben 3 keer makkelijk bevallen. 1e: 6 uur, en een paar hechtingen. 2e: 2,5 uur en niet ingescheurd. 3e: 3 uur en niet ingescheurd. En mijn kinderen wogen tussen de 7,5 en 8 pond. Ik ben benieuwd hoe de vierde keer gaat verlopen!
Nou hier niet hoor 😅 Ook ingeleid, 3 knippen achter elkaar, 1,5 uur gehecht en ook een verzakking van voor en achterwand vagina aan overgehouden. Mijn zoon had een groot hoofd (en nu nog). Voor de 2e weet ik nog niet. Ik wil nu in bad bevallen, ik hoop dat het wat soepeler gaat zonder kleerscheuren 😅😅
Eerste vond ik de ontsluitingsfase goed te doen. Ongeveer 8 uur tot 10cm en gewoon wat ik had verwacht. Persen duurde 1,5 uur met uiteindelijk knip en vacuümpomp. Ik was aardig gesloopt en kon echt van ellende nauwelijks lopen. Tweede was ontsluiting gruwelijk, 4 uur durende weeënstorm zonder moment van rust. Bij ruim 8 cm persweeën, maar ivm hoe het hoofdje drukte mocht ik al persen. Uiteindelijk klein scheurtje (handje zat naast hoofdje), maar heel minimaal. Dat gedeelte was dus juist veel beter. Wel vond ik het heel eng, zoveel kracht tijdens de persweeën was erg overweldigend. Ik hoop nu op een gulde middenweg ☺
Ik moet ook zeggen dat ik de weeën erger vond dan de persweeen. Ik heb het ervaren alsof ik door de pijn heen perste. Eerst dacht ik; aug aug auw, en ineens was de pijn weg... Vond dat zo bizar 😱 Tegen persweeen zie ik nu niet op. Wel als je dat weg zou moeten puffen. Zou niet weten hoe je dat moet doen! ☹️ Mijn lijf nam het echt over, en net als braken, kon ik dat echt niet tegenhouden !
Eerste duurde 11 uur, aan het eind een weeenstorm en 1,5 uur persen met daar tussendoor nog een ritje ziekenhuis. En ik had geen persweeen. Uiteindelijk een knip waar ik ontzettend last van heb gehad. Tweede duurde 2 uurtjes, alleen maar weeen om de 5 minuten dus tussendoor rust. 10 minuutjes persen met hele goeie persweeen. Wel gescheurd en gehecht, dat is het enige minpuntje van deze droombevalling.. al heb ik tot nu toe niet zo erg last van de hechtingen als vorige keer.
Ik ben 2x bevallen Beide keren zonder hechtingen, scheuren, pijnbestrijding! Was ook beide keren na 3 uurtjes in het ziekenhuis weer thuis. Eerste keer heb ik een uur geperst, tweede keer heb ik 7 minuten geperst. Ook deed ik de eerste 8cm ontsluiting thuis zonder de verloskundige. Bij 8cm kon ik de pijn moeilijk verdragen en belden we de verloskundigen en tegen de tijd dat we in het ziekenhuis waren zat ik op 10cm en mocht ik persen Volgens de verloskundigen heb ik een lichaam dat gemaakt is voor zwangerschappen en bevallingen! Echt onvoorstelbaar hoe makkelijk alles bij mij is gegaan..
Ik had 4 hechtingen waar ik verder nooit last van heb gehad. Een bevalling doet natuurlijk altijd pijn en op sommige momenten verschrikkelijk veel, maar ik vond het goed te doen, was achteraf vrolijk en energiek (hormonen he ) en het echte werk duurde ook niet enorm lang.
Ik had twee hechtingen geloof ik. Heb er niets van meegekregen omdat dit op de ok is gebeurd. Ik was verder niet uitgescheurd. Ik kon prima stoppen met persen, al brandde het als de hel. Mijn bevalling zelf was vrij makkelijk. Dit komt grotendeels omdat ik een ruggenprik heb gehad en de ontsluiting dus snel vorderde. Persen heeft ong half uur geduurd.
Hier 3 x bevallen zonder pijn en moeite en kleerscheuren! Ik besef dat ik hier echt geluk mee heb gehad als ik het zo om me heen hoor! Natuurlijk heb ik het wel gevoeld en vond ik alle drie de keren het staan van het hoofdje veruit het pijnlijkste van de hele bevalling. 1e duurde 3 uur, 2e 1 uurtje en 3e 2,5 uur bij de 1e en 2e alleen een hechting in m'n schaamlip en bij de 3e helemaal niks!
Hier ook! Bevalling van 2.5 uur. Nog geen hechting nodig 😁 hoop over een paar weken weer zon bevalling 😁
Eén laaaaaange bevalling met een knip en hechtingen. Daarna twee super vlotte bevallingen (onder het uur) maar opnieuw met een knip en hechtingen. Dus al bij al vlot maar dus niet zonder kleerscheuren