Bevalling zonder kleerscheuren ;-) komt dat vaak voor?

Discussion in 'De bevalling' started by Puck1, Aug 5, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daan90

Daan90 Bekend lid

Mar 10, 2013
    651
    3
    18
    Bij de eerste een makkelijke zwangerschap zonder kwaaltjes, maar moeilijke bevalling (met ambulance naar ziekenhuis, knip en vacuümpomp) daarna ook veel last gehad van de knip en heeft even geduurd voor ik weer fit was.
    Bij de tweede een helse zwangerschap, veel kwaaltjes, ziektewet, moe enz. Maar "makkelijke" bevalling van 3 uurtjes (bevalling zelf was wel behoorlijk pijnlijk), wel wat gescheurd en hechtingen, maar die zijn ook gezet zodat het mooier geneest, had niet gehoeven. Geen last gehad van de hechtingen, en voelde me een dag later al weer fitter dan ik me in de 9 maanden daarvoor gevoeld had.
    Het is dus echt elke bevalling en zwangerschap anders.

En een bevalling is nou eenmaal zwaar voor het lichaam, dus denk inderdaad dat er minder bevallingen als makkelijk bestempeld worden dan als zwaar.

2. manamana

manamana Fanatiek lid

Apr 30, 2014
    1,372
    22
    38
    het Noorden
    Geen idee of dat vaak voorkomt, ik hoor ook best veel verhalen over pittige bevallingen.

Hier bij de eerste een keizersnede. Viel me me erg mee, maar het herstel duurt zo lang...

Bij de tweede wel een vaginale bevalling. Ging redelijk vlot, de pijn was goed op te vangen, maar het persen schoot niet op. Dus een knip en pomp erbij. Maar op dat moment vond ik dat niet eens erg, dat kind moest er toch uit. ;) Dus hier wel kleerscheuren, maar erg heftig vond ik het niet.

3. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    1 x knip, 1x scheur, scheur genas gruwelijk snel! kon na dag of 2 al alles weer doen, lopen enz. eerste keer lang last gehad.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hier 2 soepele bevallingen gehad. Vooral de laatste, dat ging zo makkelijk, zo goed als geen pijn, zo relaxed allemaal! Thuis bevallen, geen knip of scheur en kindjes van bijna 9 pond dus dat zegt ook niets ;)

5. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik ben bij alle 2 de bevallingen ingeleid. Bij de oudste 7 uur weeën gehad en 30 minuten persen, knip gehad en dus gehecht. Bij de tweeling 4 uur weeën, wel heftiger en pijnlijker dan bij de oudste, inclusief storm enzo, ik had liever weer 7 uur weeën gehad die weg te puffen vielen dan dit. De oudste van de tweeling in 10 minuutjes persen en de jongste in één perswee. Geen knip, scheur of zelfs maar een schaafwondje! Hier kleine kindjes die alle 3 tussen de 4 en 5 pond zaten overigens.

6. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont
    Mijn moeder heeft 5 bevallingen volgens het boekje gehad. Duurde allemaal tussen de 10/15 uur. Geen 1 keer ingescheurd of iets.
    Ik hoopte natuurlijk op haar te lijken wat dat betreft.....nou nee hoor.
    44uur, vanaf de eerste wee, niet vorderende ontsluiting, naar het zh aan de opwekkers, dochter had het moeilijk, ingeknipt.......wel maar 3x persen.

Ik hoop dat het nu anders gaat. De bevalling heb ik niet als negatief ervaren, maar die hechtingen......man wat heb ik daar last van gehad zeg.

7. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Dat laatste is ook tegen mij gezegd.
    Bij de eerste 19 min geperst, op baarkruk, daarom ook gescheurd.
    Bij de tweede 2 min geperst en bij de derde 5 min. Maar tijdens het zuchten werd ze geboren 😊

8. koekenpan

koekenpan Bekend lid

Oct 13, 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    Wel ingescheurd...5 hechtingen dacht ik, maar geen centje last. Uur na de bevalling zat ik al onbewust in kleermakerszit. Kreeg wel na aantal dagen last van 1 hechting, die zat erg strak.

9. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    1e was zwaar. Ook daarna qua herstel.
    2e was absoluut niet pijnloos maar wel een hele fijne bevalling en daarna geen centje pijn.

10. Gember

Gember Niet meer actief

Pijnlijke bevalling, weliswaar zonder pijnstilling (toen ik het wilde, was het er te laat voor). Ontsluitingsfase duurde 8 uur, bij de start had ik al 2 cm. Persfase duurde nog bijna 3 uur. Vanwege die lange persfase, bijna een knip en vacuumpomp gehad. Uiteindelijk niet en geen scheuren, op wat schrammetjes na die gehecht werden. Aan het eind van de kraamweek zijn die hechtingen eruit gehaald omdat ze prikten aan de binnenkant zeg maar... ;) Ook weinig bloedverlies gehad. Wel na de bevalling langdurig last gehad van bekkenbodempijn.

11. neveah

neveah Actief lid

Feb 10, 2016
    230
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn eerste bevalling was geen hele zware bevalling vond ikzelf, het ziekenhuis dacht daar anders over haha. Maar ik had nog geen schrammetje. Dat was ook mijn grootste angst, uitscheuren.
    Volgens de vk is dat niet gebeurd omdat ik niet perste wanneer het "niet mocht". Maar wie zal het zeggen he.

Tweede bevalling was niet om naar huis over te schrijven. Uiteindelijk bevallen onder narcose met spoedkeizersnede. Maar van onder weer ongeschonden uit de strijd gekomen dus 😅

12. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier een goede bevalling gehad. Met 7 cm heb ik gevraagd om een pijnpompje. Ik mocht niet van bed af en moest op mijn rug dan kreeg ik rug weeën. En als ik op mijn zij ging zakte mijn zoon niet diep genoeg.
    3 uur met 10 cm gelegen, merkte er weinig van door de pijnbestrijding. Geen persweeën gehad dus veel op eigen kracht gedaan.
    Alleen had mijn zoon zijn armpjes beiden naast zich dus moest als superman geboren worden.
    Helaas wel uitgescheurd. Kon nog net gehecht worden in de verloskamer. Anders was het gevalletje ok geworden.

Maar toch kijk ik terug op een goede bevalling.

13. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

Mar 4, 2013
    999
    0
    16
    Ik had bij alle 3 de bevallingen nog geen schrammetje, dus het kan goed hoor :)

14. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Ik had een hele fijne en makkelijke bevalling. Ik werd rond 8:15 uur ingeleid, om 11:40 uur had ik blijkbaar persweeën (ik had dat zelf niet echt in de gaten, ze hadden het op de monitor gezien). Om 11:45 was dochter geboren. Ik had 1 heel klein schrammetje..
    Dochter was wel redelijk klein; 2605 gram.
    Mijn zwangerschap was daarentegen wel echt een drama. Héle erge bekkenistabiliteit, letterlijk omvallen omdat ik door mijn benen zakte. Daardoor vanaf 22 weken in een rolstoel moeten zitten..

Deze zwangerschap gaat heel erg goed, in vergelijking met de vorige keer nergens last van. Ik zie dan ook erg tegen deze bevalling op al schatten ze het kindje ook weer klein.

15. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,284
    17,167
    113
    Hier ook 2x praktisch zonder schade, schaamlippen iets kapot, 1x gehecht "voor de mooi" (vraag me niet wat er mooi aan is daar :D ). 1x 5 minuten persen en 1x 3x persen.

En 1x een keizersnede

16. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Tuurlijk kan dat! Ik kreeg een 9 ponder van 57 cm in 1,5 perswee. Ineens kreeg ik een giga perswee, ik hoefde niet eens mee te duwen en zijn hoofdje plopte er zo uit. Bij de tweede wee kwam hij helemaal. Ik had wat schaafwondjes en kreeg 3 kleine hechtinkjes voor de mooi. Niks geen ellende, geen pijnstilling bij de tweede en ik ben heerlijk in bad bevallen. Mijn ervaring is, hoe natuurlijker, hoe meer de moeder op zichzelf en haar baby vertrouwd, hoe beter. Bij de eerste ben ik ingeleid, kreeg ik een epidural en ging het allemaal een stuk minder soepel. Ik kan elke moeder aanraden om zich te verdiepen in vrije geboorte en hypnobirthing. En een waterbevalling, dat is zo fijn!

17. rums

rums Niet meer actief

1e bevalling was ingeleid. Uiteindelijk een knip omdat onze zoon met vacuum gehaald moest worden. Het waren 4 hechtingen.

2e bevallingen niets

18. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

Feb 14, 2014
    2,229
    1,904
    113
    Female
    Ik ben schadevrij bevallen van de eerste. Heeft 5 uur geduurd en geen scheurtje of hechting... wij woonden wel in Amerika waar het oprekken van het perineum in de laatste 4 weken voor de bevalling normaal is. Natuurlijk geen idee of dat geholpen heeft. Beetje gênant is het wel.

Ben nu wel beetje bang dat nooit weer zo mooi kan lopen. Maarja over max 10 weken weet ik het 😊

19. Ladybug85

Ladybug85 Niet meer actief

Hier geen tot zeer weinig pijn en heel snel. Wel een knip helaas 😉

20. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Helaas heb ik zelf pech gehad.. te lange bevalling, ingeknipt en vacuum, 6 weken niet kunnen plassen en als toetje trombose en een longembolie. Maar gelukkig ken ik veel vrouwen die gemakkelijk bevallen. Ik heb hoop dat ik de volgende keer ook wat gemakkelijker beval (hoe kan het ook anders ;))

Share This Page