Hier vlot gegaan, enkele uren weeën in ziekenhuis, spontaan vliezen gebroken, baby daalde erg snel in, 3 x persen, geen knip en enkele mini scheurtjes binnenin. 3 hechtinkjes, maar eerder voor esthetische redenen zei de gyn. Wens iedereen dat zo toe
Ik ben denk ik ook 1 van de geluks treffers 1e x wel direct in een weeen storm Maar uiteindelijk zonder pijnbestrijding, geen knip, geen scheur, geen hechtingen zoon geboren met 5 uurtjes 2e x op en af een wee, lekker boodschappen gedaan en gewandeld, om 18:30 toch maar even naar het ziekenhuis, geen pijnbestrijding, geen knip, geen scheur, geen hechting, om 19:55 dochter geboren. Om 22:30 waren we thuis
Ik had weinig pijn, of beter, ik kon het allemaal goed opvangen ondanks een weeenstorm. Maar ben wel ingescheurd en met 3 steekjes was ik weer gehecht. Vriendin van mij is 2 keer bevallen van een dochter en die had een zware bevalling, veel pijn maar geen hechtingen. Nu zijn meisjes vaak kleiner en tengerder dan jongens. misschien dat dat ook verschil maakt? (ik heb dus een zoon)
Maar voor jou was de weg naar een zwangerschap toe weer niet makkelijk als ik je onderschrift lees 😉 Ergens moet het gewoon moeilijk gaan lijkt het wel 😅
De bevallingen hier waren echt super. 1e. Bevalling van 3 uur. Had buik en rugweeen maar viel echt mee. Wel had ik geen persweeen moest zelf veel kracht zetten waardoor ik klein beetje was ingescheurd. Enige wat ik toen pijn vond doen was toen het hoofdje stond. 2e. Dit was echt een droombevalling! Duurde ook 3 uurtjes maar ik had alleen harde buiken die niet pijnlijk waren. Sterker nog wij waren zo gezellig aan het kletsen dat het leek alsof ik niet aan het bevallen was Heb 3 krachtige (niet pijnlijk) persweeen gehad en hij was er. Nu benieuwd hoe het gaat met de aankomende bevalling. Wel moet ik erbij zeggen mijn zwangerschappen zijn daarentegen wel weer heel zwaar.
Afschuwelijk pijnlijk. 1e: - Sterrenkijker (= pijnlijker?) - Wel kleine meid van nog geen 6 pond - Weeenstorm van 2 uur - 3 scheurtjes (persen viel me mee) 2e: - Ging heel positief de bevalling in, had me verdiep in Hypnobirthing en geloofde er in (naief ?!) - 52 uur gebroken vliezen, 2 nachten helemaal niet geslapen. - Toch alsnog doorgeleid na 2 dagen, dus weer aan de pomp, weer die rotbanden om mijn buik en wee-opwekkers - Ondraaglijke weeen.. - VK heeft laatste 2-3cm weg"gemasseerd". Ik vond de weeen niet te doen, kon geen enkele houding vinden waarin ik de pijn kon opvangen maar ik heb geen kick gegeven. Bij dat weg"masseren" heb ik het uitgeschreeuwd van de pijn. Ik moest haar vingers weg persen/duwen zodat de ontsluiting sneller zou gaan (ze duwde zegmaar die baarmoedermond open terwijl ik perste..), er stond nog een dun randje en anders zou zijn hoofd er steeds langsaf schieten waardoor die rand dikker kon worden. Nog nooit zoveel pijn gevoeld. - WEER een sterrenkijker, maar ditmaal van bijna 9 pond In het geboortekanaal draaide hij nog naar kruinligging.. Oftewel: grootste omtrek van het hoofd komt eruit.. - Zo hard geperst dat ik blauw zag en uiteindelijk met een gezicht vol blauwe plekken ben bevallen - 2 scheurtjes Heb nog steeds moeite met de 2e bevalling hoe die is gegaan, zoontje had het ook zwaar en ik had het ook heel zwaar en was uitgeput. Overigens ook geen pers-weeen gehad, op eigen kracht geperst zodra ik dacht: "dit zal wel iets van een wee zijn". Bij mijn zoon ben ik op het laatst als een gek gaan persen omdat hij het zwaar had en gelukkig was hij net op tijd geboren. Allebei de bevallingen zonder pijnmedicatie gedaan.
Nee wilde ik niet. Achteraf ook blij om want het persen was heel zwaar en ik had alle kracht/gevoel/focus nodig om hem eruit te krijgen en er was ook haast bij geboden uiteindelijk. Geen idee hoe dat was gelopen als ik wel een ruggenprik had gehad.
Zonde! Misschien had het qua ontsluiten juist weer makkelijker gegaan 😉 Tja weet je, je weet gewoon nooit hoe het gaat lopen en wat achteraf gezien wel beter had geweest
Ontsluiting kwam niet voldoende op gang omdat ik een hoge vliesscheur had. Ik had 48 uur gebroken vliezen voordat ze gingen toucheren (ivm infectiegevaar). Onderin lag nog veel vruchtwater waardoor de weeen niet voldoende deden. Na het breken van de vliezen onderin ging het al veel sneller Maar inderdaad wel enorm pijnlijk.
Hier 3 makkelijke bevalling bij de eerste op vakantie wel in Nederland maar ver van huis toch maar voor de zekerheid naar t ziekenhuis 10 min later bevallen zonder een wee of pijn 2 kleine hechtingkjes 2e bevalling gebeld 20 min lster bevallen moest op manlief wachten geen hechtingen 3e bevalling bevallen binnen 7 minuten totaal niet Door dat ik aan het bevallen was weer zonder hechtingen wel bij de 2e en 3e bevalling veeeel naweeën gehad vooral bij de 3e was het echt afzien
Tot 2x toe peanuts. Beide keren wel 2 hechtingen vanwege de mooiigheid, al snap ik serieus echt niet waarom dat nodig is. Zitten er serieus mensen een onderkantje te beoordelen op of het wel mooi genoeg is? Nou ja, het zal wel, stop er maar een hechting in - maar niet van harte. De hechtingen doen meer pijn dan het bevallen. dumpert.nl - Schat, ik ga bevallen Dit had echt onze video kunnen zijn de tweede keer. Ik was daarentegen net op tijd op de verloskamer en kon met mijn laatste kracht nog op het bed komen (met behulp van de gynaecoloog en verpleegster). Toen ik mijn benen uit elkaar deed kwam hij er zo uit. Bij een derde durf ik ook echt voor geen goud meer de deur nog uit. Ik kreeg namelijk persweeën onderweg op de snelweg. Brrrr! De eerste keer duurde zo'n vier uur, de tweede was het binnen twee uur gebeurt.
Soepele en snelle eerste bevalling gehad. Helaas niet zonder 'kleerscheuren'. Benieuwd wat de 2e brengt.
Al mijn bevallingen waren "zonder kleerscheuren". 1: 4 uur 2: 2 uur 3: 2,5 uur 4: 1 uur Onze kinderen wogen tussen de 5 en 6 pond (wel kleintjes, maar zelf zijn we ook klein) Ze zeggen ook dat snelle soepele bevallingen vrijwel altijd zonder "schade" zijn.
2 keer bevallen en 2 keer andere bevalling gehad. De eerste begon met weeën rond 3u 's nachts maar heb gewoon verder geslapen. Om 12u naar het ziekenhuis, 13u opgenomen en om 17.30u was zoontje geboren. Zonder ruggenprik en zonder hechtingen. Bij dochter had ik scheur in vruchtwaterzak dus moest ik na 12u ingeleid worden. Dat was minder. Veel pijn, weeënstorm waar ik niet tegen op kon. Uiteindelijk zat navelstreng rond haar nekje en ging de hartslag achteruit. Ze kon ook niet indalen want dan hing ze zichzelf op. Dus zei gyn dat het ofwel nu een ruggenprik was en dan met vacuümpomp eruit halen ofwel keizersnede binnen dit en een beetje. Dus voor eerste gekozen. Ben er ook zonder knippen of scheuren van af gekomen dus dat is wel een geluk. Ik ben om 13u in het ziekenhuis opgenomen toen en dochter is om 21.30u geboren.
Hier twee keer ingeleid. Beide snelle bevallingen, met minimale hechtinkjes. (3 en 1) de volgende dag liep ik alweer normaal rond. Wel kleine kinderen en enorme weeënstorm gehad. Dat was minder leuk. Bij de eerste ruggeprik gehad, tweede niet. Vanaf de eerste echte wee waten het bevallingen van 4 en 1 uur.