bevalling zonder persweeën

Discussie in 'De bevalling' gestart door edelweiss, 19 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Wie heeft dit ook bij de eerste heb ik 4 keer een perswee gehad.
    De tweede heb ik 1 perswee gehad.

De derde ik heb geen perswee gehad en niet hoeven persen. Hij was er gewoon in eens. Ik lag lekker te slapen tussen de weeën en in eens voel ik het hoofdje staan man erbij geen vk ik heb nog 1 'wee" gehad en de vk kwam binnen en kon hem nog net opvangen.

Nu zit ik een beetje met stel we krijgen nog een kindje zou ik dan weer geen pers weeën hebben?

2. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Dat weet je denk ik pas tijdens je eventueel volgende bevalling...

3. soeza

soeza Niet meer actief

Ik heb bij de 3e ook geen perswee gehad.
    Ook net als bij jou, ineens was ze er :D

Hoe het bij een volgende zou gaan weet ik dus niet, maar op zich maakt het toch niet uit? Ik bedoel eigenlijk, als je er rekening mee houdt dat eventuele persweeen ook dan uitblijven ben je toch een beetje 'voorbereid'

(sorry, ben een kluns in uitleggen wat ik bedoel, hopelijk snap je me :p)

4. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Ik heb bij allebei geen persweeën gehad..
    Eerste is met de vacuüm geboren, tweede uiteindelijk mrt een keizersnede.. Mede omdat hij een sterrenkijker was, ik op 8 cm bleef steken én hij 4850 gram was!!! Hihi

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Als het geboortekanaal al groot genoeg was om het derde kindje zo eventjes door te laten lijkt mij de kans hel groot dat dit bij het vierde kindje ook zo is. Het is namelijk wel weer opgerekt bij dat derde kindje.

Dus houdt daar gewoon rekening mee zou ik zeggen... hoewel ik me er niets bij kan voorstellen dat iemand 4 kinderen wil ;)

6. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Had ook geen pers weeën maar moest er toch echt wel veel moeite voor doen haha

7. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Ik heb ook geen persweeën gehad, kan me er ook echt niks bij voorstellen. Ik ben ook heel benieuwd hoe dat bij een volgende bevalling zal zijn, dit keer ben ik ingeleid en heb ik aan de weeenopwekkers gezeten + ruggenprik (werd bij 9 cm ontsluiting uitgezet). Ik las dat dit ook kan meespelen?

Heb maar wat gedaan.. overigens niet uitgescheurd of geknipt, gelukkig :p

8. Maia

Maia Niet meer actief

Ik had bij de oudste ook geen persweeën, maar helaas moest ik er wel flink voor werken.
    Bij de jongste had ik ze wel.

9. Mimime

Mimime Niet meer actief

Hier ook geen persweeen, maar heb toch echt heel hard moeten werken om haar op de wereld te krijgen!

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Heb ook geen persweeën gehad en een uur moeten persen. Voelde in ieder geval niets meer dan soms een kriebel rondom mijn anus (sorry ;) ).

Maar denk dat het niet hebben van persweeën er op zich los van staat dat je gewoon heel snel bevallen bent. Zou dus kunnen dat de volgende zo ook gaat, maar kan ook weer heel anders verlopen.

11. Username

Username Niet meer actief

Precies dit. Geen enkele perswee gehad helaas... Ik heb zo'n 2 uur geperst en uiteindelijk kwam ze met pomp en knip.

12. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik had wel weeen maar niet echt erge persweeen, toch gleed ze er zelf gewoon uit. De VK gilde alleen maar zuchten, zuchten! Ik raakte haast in paniek! Dat was om totaalruptuur te voorkomen, nu alleen gescheurd. Maar geloof me, ik vond persen minder erg, wel zwaar maar dit was zo eng en ongrijpbaar!

13. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Heb ook geen pers weeën gehad, na een uur persen spoed keizersnede :/

14. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Ik ook niet maar vond ook niet nodig haha. Gewoon 10 minuutjes zelf geperst en daar was ze
    Vk zei dat ik moest wachten nou toedels ik voelde der al hartstikke diep dat kind moest eruit ;)

15. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Haha, hier ongeveer hetzelfde als mams1. Ik moest eigenlijk ook nog wachten tot het laatste randje weg was, maar ik had daarvoor ook al een uur gewacht op dat randje. De weeën werden maar pijnlijker en pijnlijker, dus de baby móest eruit van mij. Ben gewoon gaan persen en heb ze maar in de waan gelaten dat ik persweeën had, ik kon de pijn echt niet meer hebben, raakte het laatste half uur helemaal in paniek. Na 17 minuutjes persen is hij geboren! Wel een knip gehad helaas, maar dat was omdat de hartslag van ons zoontje bij elke pers erg kelderde en hij het dus benauwd had.

16. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Mijn persweeën vielen weg toen ze de weeopwekkers uitgezet hadden. Had ze daarvoor wel, maar de vk wilde niet geloven dat ik al persdrang had en toen ze uiteindelijk mijn ontsluiting ging checken zat het hoofdje dus al voor de uitgang :D Toen weeopwekkers uitgezet maar toen voelde ik dus niks meer, ook geen weeën dus ik heb op commando geperst omdat de weeën wel zichtbaar waren op de monitor. Uiteindelijk na 1 uur en een knip is ie geboren :)

17. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Nou daar kan ik me wel iets bij voorstellen :D

Ik denk dat de kans zeer groot is dat je bij je vierde ook geen persweeen zal hebben, als je kindje weer in hoofdligging ligt tenminste. Kortom als de omstandigheden hetzelfde zijn als bij de eerste drie bevallingen

18. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Wat een herkenbare verhalen. Ik heb ook geen persweeen gehad. Ik bleef uren steken op 7 cm. Ze lag er vekeerd voor waardoor er niet meer ontsluiting kwam. Toen waren er twee opties: een spoedkeizersnede of zelf persen op elke ontsluitingswee. Dat laatste heb ik gedaan, 2x20 min en de laatste 10 min. samen persen en de pomp. Het deed absoluut geen pijn. Ik was blij dat ik mocht werken en die pijnlijke weeen niet meer hoefde te voelen. Door al dat zelf persen knel je letterlijk alle zenuwen daar af :p

19. Mamamama

Mamamama Actief lid

28 mrt 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hier ook vaak aan gedacht en ga het zeker nog eens navragen aan mijn gynaecoloog. Ik heb 8-9 uurtjes weeen gehad zonder pijnstilling en toen mijn baby kwam waren het een storm aan weeen dat over me heen kwam. Zonder een moment van pauze en allemaal sterk ook. Toen moest ik opstaan, lopen en op de stoel klimmen. Maar eenmaal opgestaan voelde ik geen pijn meer. Het was allemaal over, klaar in een keer! Ik moest gaan persen en deed dit maar, ongeveer vijf minuten tot ze alles gereed hadden gemaakt. En toen was het meteen een knip en moest ik weer persen. Na hooguit vijf keer was ze er wel maar met een Apgar van 1-1 en 1.

Heb een traumatische bevalling gehad maar goed. Is het niet gek dat de pijn weg was toen ik eenmaal stond?

20. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    even offtopic: mamamama, wat heb jij een prachtige blog!

Deel Deze Pagina