Wat wordt er verstaan onder groot bij jou? Ik heb namelijk ook eerder een ks gehad en nu wordt dit kindje ook "boven gemiddeld" verwacht. Is ook nog niet ingedaald, maar er is nog niet geproken over een ks... TS: hier ook extra echo met 30-32 weken en 35-36. Het is nog niet verplicht, maar wordt het wel. De groei ook met echo apparatuur gemeten..
ik heb wel gehoord dat de ligging van het kindje meer bepaalt of de bevalling zwaar is, en het gewicht niet zo heel belangrijk is. Mijn eigen ervaring is dat de echo`s er vaak naast zitten qua gewicht. Mijn zoontje werd op 1300 gram geschat en is 5 dagen later geboren met 1790 gram. Wat ook uitmaakt is of jij het kindje (onbewust!!)`tegenhoudt`. Door bijvoorbeeld te gaan denken: `Oei dat past nooit`, zul je de bevalling ongewild tegenwerken. Terwijl als je denkt: `Hier ben ik voor gemaakt, het lukt wel`, dan zal de bevalling sneller gelopen. Succes!
zitten nu al tussen de 8-9 pond met geen indaling. Mn bekkens zijn twijfelachtig ivm de ruimte. Nu overtijd laten gaan betekend eindigen met 10-11 pond
WOW Da's inderdaad groot ja! Bij mij zeiden ze dat als ik de 40 weken haal, ze wel wordt geschat op minimaal 8 pond. Maar ja, dat vind ik nog wel normaal dan, hahaha! Jeeje 10-11 pond..... ZIt het trouwens bij jullie in de familie? Mijn beide nichtjes waren namelijk ook 9 en 11 pond. Mijn oudste "maar" 7, maar deze dus zwaarder...
haha ..... toen mn gyn dat zei dacht ik ff heel snel; lang leve de keizersnee Mn dochter wat net 7 pond, mooi gewicht dus.... ben dan ook erg benieuwd of ze nu goed zitten met het gewicht. Ik heb door mn pco wel een glucose intolerantie waar ik deze zwangerschap medicatie voor heb gehad, misschien dat dat nog een rol mee speelt in het gewicht van de kleine. De meeste babys bij mij in de fam zitten op een normaal geboorte gewicht. Lange babys hoort wel bij ons, maar we zijn zelf ook erg lang en de rest van de fam ook. Ik vermoed zelf dan ook dat dit een lange baby gaat worden en dan is het gewicht ook te verklaren....of hoop ik dat
om antwoord te geven op mijn eigen vraag: een dike grote JA! mijn zoontje woog 4380 gr en is 53 cm lang..en tijdens de weeen voelde ik al dat het heel moeilijk zou gaan zijn om hem er uit te krijgen..en heb 40 minuten moeten persen voor ik hem er uit kreeg..(tweede dochtertje maar 4x en duurde 10 minuten die was 3 kilo) hij bleef op het laatste moment met zijn schoudertje haken..en toen ik hem er uit eindelijk toch uitgeperst kreeg was hij helemaal blauw en slap..het heeft even geduurd voor hij eindelijk huilde. Mijn dokter had dus toch gelijk..en ze waren allemaal echt in paniek..het was een erg eng gezicht zei mijn moeder omdat ze hem er dus niet uit kreeg.. En de pijn is niet om te beschrijven...het was echt verschrikkelijk..ik dacht echt dat ik volledig uit zou scheuren..van voor tot achter..en had ook constant het idee dat hij er van achter uit zou komen..zo voelde het.. heb gelukkig maar een paar hechtingjes..dus dat viel mee..ze mochten van mij ook niet knippen ivm mijn angst voor hechten maar toen ik toch wat gescheurd was mocht ik een klein roesje omdat ik er zo panisch voor was..
Bah dat klinkt niet als een fijne bevalling, wel gefeliciteerd trouwens! Ik krijg morgen een KS dus dan weet ik of ze het gewicht bij mij goed hebben weten in te schatten.
Het gewicht was hier goed ingeschat.De kleine meid woog maar liefst 4680 gram en langer dan 54 cm (was moeilijk te meten ivm kromme benen) De kleine was nog steeds niet ingedaald en volgens de gyn was de KS ook achteraf gezien de beste keus die we hebben kunnen maken.
Als eerste gefeliciteerd met de geboorte van jullie 2de prinsesje! En inderdaad, juiste keuze gemaakt!!! Verder alles goed met moeders en kind?