ik heb een vraagje. De van oudsher bekende test met de naald die aan een nylondraadje hangt, geeft dit inderdaad iets aan? Ik had van een collega gehoord dat als je deze enkele keren naast je hand laat wrijven en deze vervolgens boven je handpalm houdt je kan zien wat het wordt. Als het stilhangt, ben je niet zwanger, op en neer dan wordt het een jongen en rondjes draaien een meisje. Een tijdje geleden had ze dit bij 2 zwangere en 2 niet zwangere uitgeprobeerd. Bij de niet zwangere hing het inderdaad stil. Bij haarzelf destijds klopte het ook. Nu ben ik ruim 1 week over tijd. 2 dagen geleden test gedaan en deze was negatief. ik heb niet het gevoel ongesteld te worden. heb een normale cyclus (28-32 dagen). ik heb inmiddels al diverse malen de test met de naald geprobeerd en deze blijft steevast op en neer zwieren. zou ik dan toch zwanger kunnen zijn? Wat adviseer je me? Wanneer nieuwe test en wanneer naar huisarts? Groetjes Annelie
Hoi Annelie, aan die alternatieve manier van testen moet je niets ophangen. Een medische test, dus een zwangerschapstest, geeft je uitsluitsel. Wanneer je een week overtijd bent (een eventuele onregelmatigheid in je cyclus meegenomen) en je test is negatief, kun je een paar dagen later nog eens een test doen. Is die weer negatief, moet je er echt sterk rekening mee houden dat je niet zwanger bent, maar je menstruatie is uitgesteld. Dit kan normaal bij je cyclus horen, of door een drukke tijd of door stress of een kinderwens. Ik zou dus gewoon nog even afwachten, misschien nog eens een testje doen als je nog steeds niet ongesteld bent. Anders komt het vanzelf, want als je nu zwanger zou zijn, is je test echt positief. Groetjes Brigitte