Eisprong tijdens ontpillen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Meis28, 8 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hoi Mirjam/Brigitte, Evelien of Gea :)
    Ik heb een vraagje:
    Ik ben in april met de pil gestopt na 10 jaar gebruik. Na mijn onttrekkingsbloeding heb ik de volgende cyclus gehad: 35-45-32-38.
    Mijn menstruatie is vrij kort en licht sindsdien, ongeveer 3 a 4 dagen met bruin bloed verlies en ongeveer 1 dag daarvan nu ook rood bloed verlies. Enig idee of er nu al sprake is van een eisprong? Ik gebruik een app met kalender en deze berekend mijn cyclus op een gemiddelde van 35 dagen momenteel. Kan ik dan er van uitgaan dat ik een eisprong heb op de dagen dat deze app aangeeft? Of moet ik nog wachten tot mijn cyclus regelmatiger wordt en de menstruatie duidelijker/heftiger? Ben benieuwd naar een reactie.
    Groetjes

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Het maakt niet uit hoe lang je cyclus is in dit geval, je hebt gewoon een eisprong, altijd. Je rekent eigenlijk zo: bij een cyclus van35 dgn...-14 dgn= dag 21 eisprong. Bij een cyclus van 45 dgn is de eisprong ongeveer dag 31. Helaas ben je niet heel regelmatig en zal het dus iedere maand een andere dag zijn. Het is dus belangrijk om dan in die week regelmatig te vrijen om zwanger te worden.

groeten evelien

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Duidelijk antwoord, dankjewel Evelien!

Deel Deze Pagina