Beste VK, Ik ben best bang voor de bevalling met name de uitdrijvings fase, ik heb alltijd al de vrees gehad om ooit zelf een kind te baren. Ik kon op de tv ook nooit tegen bevallings scenes en heb als kind ooit een bevalling gezien en ben toen ook flauw gevallen. Ik heb vooraf al gekozen voor een ruggen prik, omdat ik al bang ben voor het hele gebeuren en ik mezelf zo makkelijk mogelijk wil maken. Nu ben ik bang dat als er mogelijk ingeknipt moet worden of een tang gebruikt moet worden, dat ik in paniek raak. (helaas heb ik beetje angst voor alles wat te maken heeft met inwendige onderzoeken, aanrakingen van artsen etc) dit is bekend bij mijn arts en zij neemt altijd de tijd voor dit soort onderzoeken bij mij, denk aan uitstrijkjes en kweekjes etc. Voor een ander normaal, maar voor mij een drama. Ik denk dat ik mij er zeker over heen kan zetten, maar ik hoop op begrip.Mag ik kenbaar maken dat ze bepaalde tangen en dergelijken niet zichtbaar op tafel neerzetten en als ze die instrumenten nodig hebben, dat kunnen doen, maar niet met mij overleggen. Ik wil het niet horen, doe maar gewoon. Mijn vraag is of er tijdens de bevalling aandacht is voor mensen zoals ik. Ik weet dat het mij uit eindelijk gaat lukken.
hoi jazeker is er aandacht voor mensen zoals jij! Je bent echt niet de enige. Maak een bevalplan waarin je je wensen opschrijft. Degene die bij je bevalling aanwezig zijn laat je dat lezen. Schrijf kort en krachtig op wat jij wel en niet wilt. zie:Cicli - eigen lijn rondom bevallen Succes en ik wens je een mooie bevalling toe. Mirjam