Bewegen van de baby

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door guppie81, 25 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik voel de baby al een paar weken, en het bewegen werd ook steeds heftiger. Ik had de laatste paar dagen echt momenten dat ik maar even ging zitten, zo heftig was het.
    Nu de laatste 2 dagen voel ik de baby nog wel, maar af en toe een plop (schopje?) of een trinlling. Niet meer in die hoedanigheid als de laatste dagen daarvoor en zeker niet vaker dan één keer per moment.
    Moet ik me hier zorgen om maken en is er een verklaring voor?

    (ik maak me er nl wel een beetje zorgen om...)
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hallo,

    Ik zie dat je 31/8 je 20 weken echo hebt, Met 20 weken is een beweging van ee kindje heel makkelijk te missen. Als het anders is gaan liggen voel je het soms dagen niet. Met dit termijn vinden we dit niet vreemd. Vanaf 28 weken moet j de kleine elke dag voelen. En vanaf 36 weken zeker 10 keer per dag en dan telt elke beweging.
    Ik denk dat de bewegingen die je voelde en erg gevoelig waren zodat je moest gaan zitten niet van klein afkomen. Maar eerder krampen/bewegingen van de darmen zijn geweest. Of het is een toekomstige rocky.

    veel plezier met de 20 weken echo!
    Imke
     

Deel Deze Pagina