Meerdere natuurlijke bevallingen en verzakking

Discussion in 'De bevalling' started by Bureau, Jan 15, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bureau

Bureau Bekend lid

Jul 3, 2014
    901
    41
    28
    Sorry, daar ben ik weer.. Ik vind het fijn om zoveel mogelijk informatie in te winnen :)

Voor vrouwen met een verzakking:
    - Heb je de verzakking na de eerste natuurlijke bevalling opgelopen, of na een tweede/derde/... bevalling?
    - Is de verzakking bij de daaropvolgende natuurlijke bevalling verergerd?

2. jippie01

jippie01 Bekend lid

Mar 25, 2011
    846
    114
    43
    Female
    Ik na de tweede bevalling. Het was een snelle bevalling (3 uurtjes) en mij was de dag erna al meteen duidelijk dat er iets niet goed was.
    Maar ik denk nog steeds dat er bij de eerste al iets beschadigd is. mijn eerste zoontje bleek achteraf scheef te hebben gezeten. al had ik na hem nergens last van. De verloskundige zei, knap dat je m eruit hebt gekregen, hij lag scheef. Duzz....fijn dat ze dat achteraf pas zag . Maar goed, dat weet ik dus niet. Ik heb ook ruim anderhalf uur moeten persen bij hem.

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Ik heb Na mijn derde bevalling een verzakking gekregen,

Met de vierde normaal bevallen, inprincipe met rust zou het niet erger geworden zijn maar omdat onze zoon meteen met spoed naar Nijmegen werd gebracht en ik daar in het rmd huis zat een aantal weken, en ik daardoor dus meerdere malen per dag daar heen moest lopen en die enorme lange gang door .... Niemand die mij kon drukken in de rolstoel omdat mijn man thuis was bij de kinderen, 2 dagen in de week was ik bij hun maar dan draai je ook weer op volle toeren met 3 kids,

Door het vele lopen die weken is het erger geworden volgens de gyn,

4. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Bij de 1e een verzakking gekregen. Met Vacuumpomp gehaald en totaal ruptuur opgelopen. Alleen voor en achterwand verzakt. Bij de 2e is het erger geworden en daarbij als extraatje een baarmoederverzakking

5. papillons

papillons Fanatiek lid

Aug 6, 2014
    1,022
    159
    63
    Hier een achterwandverzakking opgelopen na de bevalling. Dus meteen de eerste bevalling raak.

Als ik uitgebaard ben wordt dit operatief verholpen.

Ik vrees wel voor evt andere vaginale bevallingen dat het veel erger wordt.

6. Bureau

Bureau Bekend lid

Jul 3, 2014
    901
    41
    28
    Bedankt voor het delen van alle ervaringen. Hadden jullie achteraf liever voor een keizersnede gekozen? Of weegt zo'n operatie niet op tegen de verzakking voor jullie?

Wat rot Papillons.. :( Ik zou je zorgen goed bespreken tegen de tijd dat jullie voor een volgende kindje gaan.

7. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Ik heb een voorwandverzakking opgelopen na de tweede bevalling. Na de eerste zat alles al niet meer perfect op zn plek, maar mn tweede bevalling van een flinke baby in 1,5 uur heeft de boel een stuk verergerd. Op dit moment doe ik oefeningen, maar heel erg veel helpt het niet, terwijl mn jongste al 15,5 maand is. Ik overweeg in de toekomst wel een operatie, maar hoor daar ook zoveel negatieve verhalen over dat ik nog erg twijfel.

Vooralsnog valt er met mijn verzakking redelijk goed te leven mits ik ten alle tijden op max 30 minuten afstand van een wc ben...

Als ik dit van te voren geweten zou hebben, zou ik overigens zeker geen keizersnede hebben gewild. Ik kijk zeer positief terug op mn bevalling en had deze voor geen goud (of voor geen goede blaas;)) willen missen.

Share This Page