even van me afpraten...

Discussion in 'De bevalling' started by sunset88, Feb 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunset88

sunset88 Bekend lid

May 17, 2011
    566
    0
    16
    Hallo,

Nu ik richting de 30 weken ga, ga je toch nadenken over de bevalling.
    Allemaal erg spannend.
    Wat hebben jullie gedaan met de hond als je thuis ging bevallen?
    Ik heb zelf (nu nog) zoiets van ik zie het welhoe de hond reageert en hoe het sowieso met mij gaat en hoe het komt. Anders kan de hond altijd nog even naar boven mocht ie echt zenuwachtig worden? Of mag de hond er standaard niet in de buurt zijn?
    Nou zeidn mijn opa en oma al.. dan breng je de hond maar hier.. maar ik weet precies hoe het dan gaat...ze zijn super lief, alleen nogal overbezorgd.. mn ouders worden dan meteen opgebeld dat de weeen zijn begonnen ( ook al zeg ik dat ik niet wil dat ze daarheen bellen) en dan heb ik continu de tel ofnze staan voor de deur..
    dit is dus iets wat ik niet wil en al een paar keer aangegeven dat ik alleen mijn man bij de bevalling wil hebben, vind mn moeder ook niet leuk, en dat snap ik, alleen mijn moeder kan nogal overdreven reageren op alles en neemt alles over.
    Moeilijk moeilijk.. maar wat zjn jullie ervaringen?
    Ik heb wel het gevoel dat mensen in een keer het gevoel hebben dat ze alles voor je moeten regelen..heel liefbedoeld, maar erg vermoeiend soms

Liefs

2. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,291
    113
    Nederland
    Ik weet niet hoe je woont. Maar als je een tuin hebt, kan je partner dan niet af en toe even snel de hond in de tuin laten? En verder in de keuken/woonkamer.

Of je brengt hem naar je opa en oma rond 40 weken, als je dat haalt natuurlijk :D dan hoef je je tijdens de bevalling niet druk te maken om de hond

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ben dan twee maal in het ZH bevallen. Maar de honden zaten bij ons gewoon in de stal. Ja okay, ze moeten dan even een poos alleen zijn... maar het was niet anders.

Zoasl G89 ook al zegt, heb je een ruime tuin? Laat de hond dan al een poosje van te voren regelmatig overdag voor langere tijd in de tuin, kan hij er gewoon ook vast een beetje aan wennen.

4. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Hier was de hond er gewoon bij. Ik had de buurvrouw en anders een vriendin als back up. Hond kon in de tuin lopen ook.

5. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Hier bijna thuisbevalling, honden naar boven gedaan, maar, ik denk dag ik de volgende keer er voor kies om de honden eerder naar me moeder te brengen, dat ze daar 2 wkn logeren, mede omdat ze vrij gevoelig zijn voor spanningen (uiteindelijk ben ik met de ambulance en 10 cm+ persweeen afgevoerd ) schoonouders hebben hondjes opgehaald en die waren erg van slag, heeft ook echt wel even geduurd voor dit was bijgetrokken..

Ik zou de keuze berusten op het gedrag van de hond, is het een zenuwachtig type, of een goede lobbes die nergens om geeft... Met een zenuwtje zou ik deze eerder wegbrengen en dus uit logeren, maar zeker niet bellen op het moment dat de bevalling is begonnen, bij een goedzak gewoon thuis laten in de tuin, andere kamer ofzo

6. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

Feb 7, 2013
    380
    0
    16
    Female
    NULL
    NULL
    Hier bij mijn thuis bevalling waren ze er gewoon bij , heb eigenlijk geen last van ze gehad, wel steeds blaffen als de vk binnen kwam ..
    maar niet storend bevonden.

had wel mijn moeder in huis die de hondjes ook beetje rustig hield
    en verder alleen mijn man
    was heerlijk rustig had zeker niet drukker moeten zijn

zit zelf hier met het dilemma, wat doe ik met mijn kleine man..

7. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Ik wil ook thuis bevallen en wij laten de hond wel beneden (komt sowieso nooit boven). Ml kan m tussendoor wel laten plassen, of de kraamhulp ff in de tuin ofzo. Mijn moeder staat standby om m te halen als t nodig is,hoeven alleen maar ff een sms te doen! En evt de buren, die hebben ook de sleutel.
    Maar wij hebben zoals fidel t noemt een lobbes en we hebben m het liefst lekker thuis zodat hij meteen kennis kan maken met de kleine meid.

8. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ik ga in zh bevallen, was ook al weken bezig hoe ik dit met de hond ging doen haha, was eerder bezorgt om de hond dan om de rest.
    Maar was geen probleem geweest, hond gaat vaker naar mn ouders
    Mijn man en moeder gaan mee na zh en als de vliezen breken en weeën beginnen komen mijn ouders, en blijft mn vader bij de hond. Mocht mn vader werken zijn kan ik hem gewoon bellen en dan komt hij vanuit werk

9. Gespannen

Gespannen Bekend lid

Jul 14, 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Toen ik beviel van nr. 1 en 2. hadden wij ook nog een hond.
    Onze hond kwam nooit boven.

Ik heb zelf 's morgens met lichte weeen hem nog uitgelaten. Steeds om de zoveel stappen even stoppen om de weee een soort van op te vangen. Maar ging verder wel goed.

Daarna gewoon met hond in de woonkamer gebleven. Verloskundige heeft later op de ochtend boven onsluiting gevoeld, toen geadviseerd mijn man te bellen. Tussen de middag heeft hij de hond even laten plassen. Daarna zetten de weeen goed door. Rond 15:00 uur is onze 1e dochter geboren, gewoon thuis, boven in bed.
    Geen problemen, issues met hond. 's avonds heeft manlief hem gewoon weer uitgelaten.
    Nr. 2. Is einde van de avond geboren. Hond gewoon beneden, wij boven.

Ik zie dus het probleem niet zo.

Ziekenhuis bevalling is natuurlijk anders, ben je langer van huis. Maar als iemand een sleutel van je huis heeft kun je die toch na verloop van tijd bellen om de hond(en) even uit te laten?

Share This Page