Bevallings-cadeau

Discussie in 'De bevalling' gestart door Gitster, 7 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    O ja dat broodje filet heb ik ook gehad in het ziekenhuis meteen! En een fles champagne stond koel om te proosten op onze mooie gezonde zoon! En hij is nog naar de slager gegaan in m'n kraamweek voor verse carpaccio... Dus op dat naambordje na heeft hij nog meer lieve dingen gedaan bedenk ik me net.. Schaam schaam..

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Eh niks en heb er eigenlijk ook nog nooit van gehoord, een bevallingscadeau?!? Of het bekende broodje filet en liefde en respect moeten daar ook toe behoren en hij had het huis versierd en de kerstboom opgetuigd :D ...het mooiste cadeau is natuurlijk Stijn, daar kan geen ander cadeau tegen op!!!

3. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    In mijn omgeving is het de gewoonte een cadeau te geven om de vrouw te bedanken voor het dragen van het kind, '0pofferen van je lichaam' enz enz

Dat kan varieren tussen een (mama) sieraad, dagje sauna, een kennisje van mij heeft zelfs een mommy-makeover gekregen Zal ook aan de portemonnee liggen (dat laatste vond ik trouwens erg dubbel...zo van; omdat je nu uitgelubberd bent wil ik na het baren van mijn zoon ook graag weer een strakke vrouw terug :$:$)

Een broodje filet en dat soort dingen is kei lief, alle moeite is lief.
    En het mooiste cadeau ligt in het ledikantje inderdaad!!!

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Broodjes van de Bakker Bart: 1 met zalm en 1 met filet americain :D

Iets beters had ik niet kunnen krijgen :p

5. Nati

Nati Niet meer actief

Ik heb geen cadeau gekregen van mijn man (behalve mijn prachtige dochter dan), waar ik eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld over was. Want mijn vriendinnen kregen wel allemaal cadeaus van hun partners.
    Maar de dagen na de bevalling heeft mijn man zich ontzettend in het zweet gewerkt (letterlijk, want het was toen ruim 30 graden!) om leuke kleertjes voor onze kleine te kopen, een geboortebord te regelen, groots aan te kondigen dat de kleine geboren was en mij en de kleine lekker te verwennen.

En nu ik in het bericht van Cygnet2 gelezen heb da ze het ook wel 'werpgoud' noemen hoef ik opeens niet meer zo nodig een 'echt' cadeau! :D

6. Luja

Luja Niet meer actief

Ik vroeg net heeeel subtiel aan mijn vriend of ik ook wat van hem had gekregen na de geboorte van onze dochtertjes.
    "jaaaa!!" zegt hij "ik heb onze eerste digitale camera voor je gekocht!"

Ja van onze huishoudrekening lieverd, romantisch....;)

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb niet echt een kado gekregen,vind ik ook niet nodig. Wel heb ik inmiddels 2 extra diamantjes in mijn trouwring laten zetten. Er zat er al eentje in voor mijn man, en nu nog 2 voor onze kinderen. Straks hopelijk nog een derde erbij...

8. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ik ben nog niet bevallen maar vorige week kreeg ik weeën en had ik 3,5 cm ontsluiting. Uiteindelijke zijn de weeen geremd met 33 weken. Maar had wel alvast de IPhone 5 gekregen van hem die hij 2 jaar lang gaat betalen. Dus heb m'n cadeau al gehad haha

9. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    jeetje, kende dit ook helemaal niet. Heb dus ook niks gekregen en hoef ook niks. We geven elkaar een kind, dat is toch genoeg? Ik ben ook totaal niet materialistisch ingesteld en hij ook niet. Na de bevalling heeft hij super goed voor ons gezorgd, dat vind ik veel meer waard. Ook nu in deze zwangerschap zogt hij geweldig voor zijn gezin (normaal ook natuurlijk maar nu een beetje extra) en dat vind ik veel belangrijker.

10. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het idee van een groeiring of bedelarmband wel mooi. Het herinnert je dagelijks aan de mensen die je het meeste lief hebt. Ik vroeg het even aan een vriendin die vorig jaar is bevallen. Ze heeft een paardrijbroek gekregen zodat ze snel weer kon gaan sporten. Dat is dan weer iets minder romantisch ;)

11. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hahaha

12. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    wat een mooie en lieve gebaren van de mannen zeg.
    ik kon het gebruik eerlijk gezegd ook niet. maar ik was wel van plan mijn wat iets te geven na de bevalling.
    Ik vind dat hij dat ZO dubbel en dwars heeft verdiend! (hij kan zijn punten in de laatste maanden en tijdens de bevalling natuurlijk nog verspillen ;) )
    t zwanger worden was voor ons niet bepaald makkelijk. en ook ik ben in die jaren niet bepaald de liefste geweest (altijd last van hormonen) kon goed mijn buien hebben! saggo en lui zijn! maar hij is al die jaren heen en weer gereden naar t zh. hield mn handje vast. zorgde voor 1000% voor me en heeft me nooit wat kwalijk genomen. (dat het niet lukte enzo) hij heeft me altijd mn prikken gegeven en troostte me alst nodig was!

nu ben ik erg beperkt voor rug klachten en heb veel last van mn buik. en hij doet koken, t huishouden en klussen in de babykamer. en hij neemt me int weekend dan ook nog eens mee naar baby zaak om te shoppen! de schat

ik vind dat het nu wel eens tijd wordt hem een cadeau te geven weet allen nog niet wat!
    ,..mijn kraam cadeau is al het hier boven genoemde.

ooh en bij mn vorige zwangerschap had hij al in de wachtweken een hangertje voor me kocht (voor mn bedelarmband) met een flesje. hij was ervan overtuigd dat t gelukt was! en bij de positieve test kreeg ik de hanger! ik was zeer ontroerd.
    helaas liep dit af in een vmk. ik overstuur ! hij verdrietig maar,...hield zich groot.
    pakte de hanger een paar dagen later en bracht m terug. al die tijd heeft ie de tegoedbon bewaard en toen ik 12 wk zwanger was en alles goed was, kreeg ik een nieuwe hanger met een baby!! (die wilde ik ZO graag!!)
    als de uk straks geboren is, ga ik de letter van de kleine erin graveren!!
    das mijn 2e cadeau ;)

hebben jullie leuke tip voor bevallingscadeau voor hem?!!?
    en t mag best wat kosten hor!

13. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @ Spannendetijden

Jeetje, ik raak ontroerd door je verhaal. Én ik kan me heel goed inleven in je gevoel
    Wij hebben een ICSI-zwangerschap en hubbie is er altijd geweest in moielijke tijden. Voor een knuffel, schouder maar ook het zetje in de juiste richting om de tranen weer te drogen.

Hubbie is een type die zelf koopt wat ie nodig heeft, in alle opzichten. En een sieraad hoeft voor hem niet zo, behalve horloges. Ik laat dus een horloge voor hem graveren met mijn naam en de naam vd baby erin...
    En tijdens de zwangerschap heb ik regelmatig een lief kaartje ofzo in bed/ op z'n bureau ed gelegd met daarin En wat ik hoor vind ie dat soort dingetjes juist zo lief. Laatst een fles van z'n favo wiskey met kaartje met daarin hoe fijn ik het vind dat ie zo voor mij/ z'n toekomstige gezin zorgt.

Ik ken je lief niet dus moeilijk om te zeggen...

Persoonlijk vind ik dat een bevallingscadeau iets hoort te zijn wat 'blijft'
    Maar hier wat ideeen die ik zie hier in de omgeving

- fles drank (dure) wiskey/ champagne enz
    - horloge
    - ring
    - kaartjes voor concert enz
    - kraammand voor de man (vrouw staat hele kraamweek in de belangstelling, en zo heeft hij ook wat uit te pakken enz)
    - tatoeage
    - samen naar de sauna

Zal nog even verder denken

In ieder geval suc6, ben erg benieuwd! Hou je me op de hoogte? xx

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik wil voor mijn man denk ik ook een sieraad kopen. Wij maken een enorm zware zwangerschap door momenteel en hij is er altijd. Hij heeft ook echt wat verdiend.
    Ik denk dat het ook een mooie ring oid wordt met de namen van onze kinderen erop. Maar ben internet nog aan het afspeuren.
    Een mooie horloge die gegraveert kan worden vind ik ook mooi.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb bij de derde een cadeau gehad: een geel gouden en witgouden ring met diamantjes en de namen van de kinderen aan de binnenkant gegraveerd.

16. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Hmm, Ik vraag me af waarom ik een cadeau zou willen.

De steun die ik van hem kreeg tijdens mijn bevalling die uitte in een keizersnede is mij meer waard.
    De 9 jaar dat we elkaar kennen heb ik hem nog nooit zien huilen, Maar hij liet toch een traantje toen hij hoorde dat ik een keizersnede moest. Waar we overigens beide niet bij waren, ik moest onder narcose.

Heel lief kwam hij naderhand met een broodje filet american en toen ik thuis kwam had hij het huis netjes gemaakt met mijn ouders met slingers e.d.

De bevalling en alles erom heen is voor mn vent ook zwaar geweest, en ons cadeau voor elkaar was onze mooie meid.

17. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Gitster: bedankt voor je super lieve reactie!!!! Jullie ook moeilijk traject gehad dus!? Echt,..ik ben mn man zooo dankbaar voor al zijn steun de afgelopen jaren,..zonder hem zat ik allang in zak in as!
    Mijn man is ook niet van de cadeautjes,..zelfs op verjaardagen doen we er niet aan. Maar hij verdiend het gewoon.
    Nou vond ik jouw horloge idee wel heel gaaf. Man wil al JAREN een horloge, als ik hem er nou 1 laat uitzoeken, koop en graveer ik hem na de bevalling (anders weet ik niet wat erop moet komen) en geef ik dat!
    Hij wil ook heel graag met zn beste vriend eens een weekend naar ..(uh..ben ik ff kwijt) misschien kan ik hem de tickets kopen, of gewoon een ticket tegoedbon :D
    We gaan al regelmatig naar de sauna dus das niets speicaals, we hebben beide tattoo’s maar ik geloof niet dat hij er nog 1 bij wil, maar misschien straks met de kleine wel. En een kraammand, die krijgt ie zowiezo ;)
    T horloge spreekt mij erg aan!!! Bedankt voor het meedenken!

Duchess: mijn man draagt geen ringen. Hij heeft zn zegelring 1x per jaar eens om. Mn zwager heeft “zwemvliezen” tussen zn vingers, dus die kan geen ringen dragen, hij heeft voor zijn huwelijk een horloge gekregen met daarin een bijzondere tekst en trouw datum. Mijn man vond dat wel een mooie oplossing voor hun, dus wat dat betreft,….

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja dat is inderdaad erg mooi! Alleen moet ik het via internet zien te regelen ivm bedrust. Wil het niet uitstellen tot na de bevalling. Geen idee waar ik dan terrecht kan voor zoiets.
    Zal vandaag eens gaan googlen.

19. beccie

beccie Niet meer actief

hier ook niks,. ik wist ook niet eens dat dat normaal is haha.

ik kreeg wel op onze trouwdag erna een bedelarmbadje met een hangertje met mijn zoontjes naam erop.

20. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @Spannende tijden

Ja ook moeilijk tijden, hopelijk strax een gezonde kleine man om mee te knuffelen en alle sores te vergeten

Een horloge is iets wat 'blijft' en een weekendje (met vriend) gaat over. Maar hij verdient zoiets wel, waarom dan niet met z'n tweetjes? Regel een paar maandjes na de geboorte van jullie wonder een oppas, en ga samen een nachtje weg (binnenkort denk ik weer Fletcher-bonnen bij de Kruitvat; voor een tientje pp een nachtje in NL) en zoek dan samen een horloge! Ik spui maar wat ideeeen hoor!

@Beccie; weet ook niet of het normaal is maar hier in de omgeving word het veel gedaan!

Deel Deze Pagina