Als ik hier op de site de calculater gebruik en ik ga er vanuit dat ik een cyclus heb van 35 dagen dan zou ik uitgerekend zijn op 30-06-2007 nu ben ik bij de verloskundige geweest en zij komt op 06-07-2007.Dat is dus een week later dat is geen drama maar ik zou wel willen weten hoe dat dan berekend word. Ik had zelf het idee dat ik eind september al zwanger was ik nam een glaasje martini en dat steeg gelijk naar mijn hoofd en daar heb ik anders nooit last van ik dacht toen gelijk dat ik zwanger was, maar volgens haar kan dat dus niet. Of gaan ze puur van de echo uit en is dat nauwkeurig als je pas 8,5 week ben? Ik krijg er 5 januari weer 1 dan ben ik bijna 14 weken is dat dan om te kijken of ze het goed hadden of gewoon ter controle? Wie weet daar een antwoord op?
Dat dacht ik ook, maar ik vind het zo raar want als ik van de eerste dag van mijn menstruatie door tel tot die 6 juli dan tel ik 42 weken.
in principe kan je ervan uit gaan dat ze de eerste dag van je laatste menstruatie nemen... maar om precies te beoordelen omdat je misschien niet zeker was wanneer je laatste nod was krijg je een echo die de datum vastlegd... dan gaan ze daarvan uit. die datum hanteren ze voor alle papieren in te vullen ed... ik had dat namelijk ook, mijn eigen berekening was ik uitgerekend op 3 maart en volgend die echo was ik op 10 maart uitgerekend.. nu heb ik al meerdere echo's achter de rug en mijn ventje heeft een groei spurt gemaakt dat ik nu zelfs uitkom op 25 februari. nu is mij dus wel nadrukkelijk gezegd dat ik absoluut niet langer door mag lopen dan 41 weken! zo zie je maar dat die bewuste echo ook niet echt veel uitmaakt. het is gewoon een richtlijn eigenlijk zo moet je het maar zien
volgens de berekening van de echo ben ikheel vlak na mijn menstruatie zwanger geworden, zelf kwam ik uit op 9 januari en volgens de echo is het nu 3...
alle baby's groeien de eerste 12 weken even snel zeg maar, dus de uitgangsecho is vrij precies. dat het kan schelen met je eigen berekening komt door de tijd van bevruchting, net als Sim al zegt, kan een hele vroege eisprong zijn geweest of juist een hele late.
De echo die ik met 8 weken 5 dagen kreeg was exact de dag dat wij uitgerekend hadden. Ik had niet de eerste dag van mijn menstruatie aangehouden, maar de dag van mijn eisprong (tempen). Je ei kan namelijk veel eerder of later in je periode komen dan je misschien denkt en een verschil van 6 dagen kan heel goed. Wees blij dat je er 6 dagen bij krijgt ipv 6 dagen teruggezet te worden. Ben je al weer bijna een week dichter bij de 12 weken grens.
het kan altijd verschillen. De gyni meet altijd het vruchtje/ de bibi en daar gaan hun vanuit niet de laatste menstruatie. Ik weet nog bij mijn dochter.. ik heb namelijk bewezen dat niet elk vruchtje gelijk groeit ook al zeggen veel van wel. Mijn dochter is/was gewoon klein. ik was met haar op 18 maart uitgerekend, toen werd het 5 maart, toen 24 februari en op het einde ben ik ingeleid op 37 wkn en toen zeiden ze dachten dat ik zelfs overtijd was! Mijn schoonzus heeft precies hetzelfde wij maken gewoon kleine kindjes hihi ze hebben ook alledrie(2 van haar) kleine hoofdjes. Nog steeds trouwens.
De antwoorden zijn dus erg verschillend. Loeki2 ik heb er geen week bij gekregen er zijn 2 weken van af gegaan. Ik dacht zelf dat ik al 10,5 week was en de verloskundige zei dat ik pas 8,5 week was mijn gevoel blijft toch anders zeggen. Ik heb al 2 kinderen en vooral bij de laatste bleef ik zeggen dat er iets mis was en dat hij er uit moest niemand wou toen naar me luisteren het ging alleen niet goeg met mij zeiden ze dat was niet erg want de baby deed het goed.(ik was toen al bijna 40 weken) Op het laatst voelde ik hem ook niet meer, maar ja ook dat lag uiterraard aan mij en weer wou er niemand naar mij luisteren. We hebben uiteindelijk zo vreselijk veel geluk gehad hij leefde niet meer toen hij er uit kwam hij had zichzelf opgehangen en in het vruchtwater gepoept ze hebben hem gelukkig weer kunnen reanimeren maar de eerste dagen zijn spannend geweest. Ik heb al die tijd gezegd dat als ik ergens een gevoel van heb dat het vaak ook uit komt. De eerste had ook in het vruchtwater gepoept we moesten dus ook naar het ziekenhuis. Ik heb bij allebei van te voren gezegd dat ik thuis wou bevallen, maar dat dat toch niet zou gaan lukken en daar had ik gelijk in. Ik ben zo vreselijk bang dat het nu wel mis gaat vooral omdat ze zeggen dat ik later ben uitgerekend ze houden dus die datum aan en mijn gevoel zeg dat het eerder was aangezien die eerste 2 ''te lang'' zaten zal dat bij deze. Ik heb gelijk gezegd dat ik in het ziekenhuis wil bevallen en absoluut niet thuis.
met een 20 weken echo kijken ze ook weer of het kindje mooi op schema loopt. als er dan getwijfeld wordt zal er een groeiecho gemaakt worden. Het kan aan zoveel dingen liggen dat je eerder of later zwanger geworden blijkt te zijn. Bij mij zelf scheelde het maar 2 dagen. Mijn man houdt nog steeds de datum van de eisprong aan en ik de datum die uit de echo kwam, dus hij loopt 2 dagen voor op mij. We zullen wel zien wanneer het kindje komt. Ik zou me niet te veel zorgen maken op dit moment. Succes
bij mij was op de eerste echo van 10 weken te zien dat het kindje 1 dag later was uitgerekend dan wij hadden gedacht ( ze rekenen altijd vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie) maar ik twijfel nu wel want mijn baarmoeder is wat groter voor de 20 weken. maar we zullen het vrijdag zien dan heb ik een 20 weken echo.