Bevallings lijst 16 september t/m 30 sept 2016

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lindy, 6 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soof87

Soof87 Actief lid

23 dec 2014
    488
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb gewoon.... Verlof!!!

Hoe is het meiden? Merk nu een beetje dat m'n buik in de weg gaat zitten bij simpele dingen :')

2. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Purple, jammer dat het lastig is met de suikers. Moet je een heel strak dieet aanhouden of moet je ook al insuline gebruiken? Vijf weken kan nog lang duren als je last van pijn hebt. Heb je voornamelijk een fysiek beroep (veel staan, lopen, tillen ed)?

Mirya, fijn dat je collega's wat werk van je overnemen.

Soof, mooi al met verlof. Heb je nog dingen waar je je mee bezig gaat houden tot de bevalling?

Mijn buik heeft een groeispurt (en de zomertshirts zitten ook wat meer om de buik heen ;)) en merk nu wel af en toe dat even gauw bukken om iets te pakken al wat lastiger wordt. Zal mijn knieën echt moeten gaan gebruiken. Ook nog wennen dat ik nu niet meer zo makkelijk door smalle engtes pas.

3. Hope85

Hope85 Bekend lid

2 feb 2012
    811
    10
    18
    NULL
    NULL
    Purple wat vervelend dat je suiker zo schommelt. Krijg je hier wel begeleiding bij? Merk je dat hoe verder je zwangerschap vordert hoe moeilijker je zwangerschapsdiabetes onder controle te houden is?
    Hopelijk hou je het met halve dagen werken vol tot je verlof. Succes!

Mirya fijn dat bij jou het werken beter gaat. Goed dat je meer pauze neemt en meer aan je collega's over laat. Met je box zal het toch wel goed komen met zo'n volle zak met schroeven ;)

Lindy staat jullie nieuwe box al? Je had deze week toch afspraak? Hoe is dat gegaan?

Soof heerlijk dat je verlof hebt... geniet ervan!

Lysta heel herkenbaar die groeispurt. Hier is hij ook hard gegroeid en inderdaad even simpel bukken of schoenen aantrekken wordt al lastiger.

Ik heb van de week weer controle gehad en bloeddruk is nog steeds te laag. Maar dat was geen verrassing want dat voel ik ook. Verder lag de kleine weer in stuit. Als het over twee weken met 34 weken nog in stuit ligt krijg ik met 35 weken echo en met 36 een draaipoging. Gisteren super veel gedaan voor de baby... alle spullen zijn van zolder, gelijk in elkaar gezet en afgesopt. Alle babywas gewassen en gestreken dus we zijn een heel eind opgeschoten. Wil komende week mijn vluchttas klaar maken. Was een behoorlijke klus gisteren maar wel super fijn dat we nu zo ver zijn. Was weer even afzien met mn buik omdat ik zo snel harde buiken heb. MAar wil vandaag weer wat rustiger aan doen.

4. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Hier dinsdag naar de gyn geweest.
    Was allemaal.goed.. placenta is 2.0 mm opgeschoven.
    Dus een natuurlijke bevalling komt.in zicht de gyn was nog nie helemaal tevreden.. bloeddruk was laag..
    Ukkie groeit goed 1725 gram was ze nu..

Verder begint me buik in de weg te zitten.
    Ben extreem moe.. en de hormoonmonsters zijn weer lekker aanwezig..
    Slaap.ontzettend slecht.. waardoor ik weer humeurig ben..

Onze oudste dochter is erg lastig opt moment.. ze heeft adhd en klassiek autisme.. en ja de naderende vakantie zit nie mee.. het put me zo uit dat neg gedrag blehh..
    En dat te bedenken dat de vakantie nog nie eens beginnen is hier...

Dde nieuwe box is binnen en hij staat 😍

5. purple88

purple88 Actief lid

5 apr 2012
    451
    0
    16
    Ja werk in een winkel ;) nu maar wat meer kassa draaien..
    Ik ben al bezig met insuline voordat ik zwanger werd. Ik moest mijn suikerwaardes zo stabiel mogelijk krijgen (type 2) maar merk wel dat het steeds lastiger word om de waardes goed te houden.

Ik zag vandaag een foto van mij van mijn 1ste zwangerschap bij 34 weken.. en daar was mijn buik net zo groot als nu :$

Soof wat heerlijk dat je nu al verlof hebt! :D

Lindy ik hoop voor je dat je placenta nog wat opschuift zodat je nog op een natuurlijke manier mag bevallen :)

6. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Taart, bedankt voor de tip. Ik ga dat zeker proberen.

Hope, nog een beetje last van de nasleep van de verhuizing. Ik merk dat mijn energiepeil ergens onder het maaiveld ligt. Ik heb vorige week geprobeerd heel veel te rusten. Hopelijk heb ik mijn energie snel weer terug.

Purple, vervelend dat je zo'n last hebt. Gelukkig kun je nu halve dagen gaan werken. Hopelijk helpt dat en heb je niet meer zo'n last van je bekken en buik.

Mirya, fijn dat het werken nu wat beter gaat. Ik hoop dat dat zo blijft tot aan je verlof.

Soof, fijn dat je verlof is ingegaan! Ben stiekem wel een beetje jaloers. Ik moet nog 6 weken.

Lysta, was je buik tot nu toe best klein? Hier het gevoel dat mijn buik non-stop groeit :D

Hope, had je normaal gesproken ook altijd last van een lage bloeddruk? Ik hoop dat de kleine vanzelf goed gaat liggen.

Lindy, ik ga duimen voor een natuurlijke bevalling! Hmmmmm je hebt het niet gemakkelijk op dit moment. Het lijkt me erg zwaar momenteel als je docht zo lastig is. Hopelijk verandert dat. Wat fijn dat de nieuwe box goed is!

Hier last van maagzuur ..... Oef!!!! 😖😖
    Anderen hier ook last van? Iemand tips? Vreselijk.

7. Hope85

Hope85 Bekend lid

2 feb 2012
    811
    10
    18
    NULL
    NULL
    Lindy ik heb met je de doen. Je zal flink je handen vol hebben met je dochter en dan inderdaad de naderende vakantie zal pittig worden. Succes!

Belony goed van je dat je je rust pakt. Hopelijk krijg je je energie snel weer terug.

Ik heb trouwens nooit last gehad van een lage bloeddruk dus dat is even nieuw voor me. Lastige is dat ik er weinig aan kan doen. Maar het is niet zo erg dat ik van mn stokkie ga hoor.

8. Hope85

Hope85 Bekend lid

2 feb 2012
    811
    10
    18
    NULL
    NULL
    Kunnen jullie de warmte trouwens beetje handelen? Het wordt komende dagen heet!
    Vind het wel heerlijk om nu van die rekbare maxidresses te dragen. Die zitten zo heerlijk comfortabel en staan leuk met een dikke buik :)

Belony je vroeg nog om tips tegen maagzuur.Gelukkig heb ik daar geen ervaring mee dus kan je helaas geen tips geven. Kan je het niet met je vk bespreken?

9. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Dank jullie wel dames.. 😘..

Maagzuur hier ook.
    Optimel en melk helpen vaak wrl even

De warmt pfff ik heb er last van..
    Zolang ik rustig blijf zitten en niet te veel doe gaat het goed haha
    Gaan morgen grote zwembad op zetten 😆 lekker afkoelen.

Hoe is het verder met jullie
    Ik ben heel veel bezig met wat er komen gaat
    Zo onwerkelijk nog steeds..
    Over ongeveer 8 weekjes.. zal ze er zijn..
    Het idee nooit meer zwanger zijn.. nooit meer deze ervaribg vind ik wel spannend.
    Gewoon omdat ik zeker weet dat dit ons laatste kindje gaat zijn..
    Zo maf eigenlijk.. soms ben ik het zo zat en mogen de weken vliegen en soms denk ik neee blijf nog maar lekker zitten 😇

10. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Hope, dan hebben jullie nu bijna alles klaar voor de kleine. Hopelijk draait de kleine uit zichzelf nog.

Lindy, fijn dat er misschien een kans is op een natuurlijke bevalling. Moet je binnenkort nog eens terug om te kijken of de placenta weer wat opgeschoven is? Hopelijk krijgt je dochter wat meer structuur/ritme terug als de vakantie is aangebroken.

Purple, scheelt het al iets met je bekken en rug nu je meer achter de kassa werken?

Belony, mijn buik is eigenlijk pas sinds de 20 weken een beetje zichtbaar (en dan nog het buikje dat de meeste mensen het nog niet zagen). De vk heeft er nooit wat van gezegd dus het zal wel goed zijn geweest. Maar nu zie ik m letterlijk elke week groeien.

Maagzuur heb ik ook sinds een paar dagen last van. Moet ik ook nog even kijken wat werkt. De vk zei rennies maar wil ook wat "oude middeltjes" proberen. Mijn moeder had het over karnemelk, dus heb vandaag een pak gekocht. Kijken of het helpt.

Vandaag weer controle gehad, alles weer goed. De kleine ligt bij mij ook met het hoofd naar boven en beentjes naar beneden, maar dat had ik ook gegokt aangezien ik onder de navel het meeste voel. Maar we hebben nog een aantal weken de tijd om te zien of de kleine zo blijft liggen.

Met de warmte heb ik ook wel last van als ik buiten kom. Thuis hou ik de gordijnen dicht omdat de zon meteen op de ramen staat 's ochtends en laat in de middag aan de andere kant van het huis.

Begint inderdaad een raar idee te worden dat we aan de laatste weken beginnen te komen. Zit vandaag op 3/4 al en omdat het mijn eerste is kan ik me nog steeds weinig er van voorstellen hoe straks alles gaat (en niet alleen de bevalling, maar ook hoe het is om eindelijk een kind in huis te hebben). Ik kijk er wel naar uit, maar de kleine mag nog wel een tijdje blijven zitten ;)
    Voor degene hier die nu al weten dat dit de laatste word zal het ook wel een aparte tijd worden, zoals bij Lindy en Hope.

11. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Oeff ff klagen...

Ik kan echt niet tegen deze hitte
    Ben bok sagerijnig.. moe..
    Slaap slecht...

En dan klaag je en krjjg je om je heen te horen dat je niet moet zeuren.. hebben eindelijk zomer..
    Ja dat zal best.. maar temperaturen boven de 30 graden voor zwangere vrouw is gewoon niet te doen 😭

12. Soof87

Soof87 Actief lid

23 dec 2014
    488
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb nog geen idee! Heerlijk in de babykamer frummelen en wel actief blijven. Ik merk dat als ik een dag niks doe, dat ik stijfjes word. :D

Haha ja, die smalle stukjes dat je buik ineens in de weg zit. Ik herken het!

13. Soof87

Soof87 Actief lid

23 dec 2014
    488
    5
    18
    NULL
    NULL
    Lindy, hou vol meid!!!
    De box! Leuk! Komt bij ons volgende week...

14. Soof87

Soof87 Actief lid

23 dec 2014
    488
    5
    18
    NULL
    NULL
    En de hitte van vandaag was wel erg ja :) Maar heb er niet meer last van dan normaal.
    Ben nu alvast al de wasjes aan het doen. Dat is raar zeg om dat kleine spul op te hangen aan het droogrek. Smelt dan echt.. (En niet alleen van de zon ;) )

15. Hope85

Hope85 Bekend lid

2 feb 2012
    811
    10
    18
    NULL
    NULL
    Soof heerlijk dat je de babywas aan het doen bent. Leuk he al die mini kleertjes in je handen.
    Fijn dat je de warmte goed kan handelen.

Helaas heb jij het zwaar lindy. Hou je het nog wel vol? Het zijn ook wel extreme temperaturen dus je mag lekker klagen hoor. Vind het zelf ook erg warm. Maar geniet er wel van.

Weten jullie al wat het eerste pakje gaat worden?
    En zijn jullie al de vluchttas aan het pakken?

16. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Haai meiden...

Heb eindelijk een nacht geslapen 😇
    Vlag mag uit.. heb vandaag best wel wat kunnen doen..
    Kids zijn best gezellig.

Leukk die babywasjes 😍

Vluchttas staatbklaar. Nog een aantal dingen er in.
    En we kunnen hahah.

Hoe isbhet met jullie meiden.

17. Hope85

Hope85 Bekend lid

2 feb 2012
    811
    10
    18
    NULL
    NULL
    Super fijn lindy. Weer even wat positieve energie voor jou.

Hier morgen enveloppen ophalen dan kan ik etiketten gaan plakken.

18. Mirya

Mirya Bekend lid

15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Fijn Lindy, dat je lekker hebt geslapen en dat de kids gezellig zijn!

Hier gaat slapen heel goed. Ik word ’s nachts nog niet wakker van moeten plassen of een actieve baby dus daar ben ik erg blij mee. Overdag is de kleine veel actiever. Ik mag ook echt niet te lang rechtop zitten. Dan begint hij te schoppen. Hij zit nu best hoog heb ik het idee. Maandagochtend een echo om de ligging van de placenta en de groei van de baby te bekijken. Ik ben benieuwd!

Handig dit forum hoor! Een vluchttas, etiketten maken voor de kaartjes…ik had er zelf nog niet zo aan gedacht maar die komen ook op mijn to-do list. Momenteel ben ik vooral bezig met de laatste twee weken werk afronden. Vanaf maandag werkt mijn vervanger met mij mee. Wel relaxed, dat betekent dat ik het rustiger aan kan doen en lekker kan delegeren :D

Leuk Soof, de babywasjes draaien! Het lijkt mij zo’ n totaal ander gezicht als je naar de waslijn kijkt. Ik heb me voorgenomen daarmee te beginnen als ik verlof heb.

Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend? Wij gaan vandaag met onze (schoon)ouders bbqen en misschien vanavond nog naar de film. Morgen even lekker aan het water relaxen. Heerlijk dat warme (en niet al te warme!) weer.

19. Soof87

Soof87 Actief lid

23 dec 2014
    488
    5
    18
    NULL
    NULL
    Wij morgen bbqen! En heerlijk Mirya!! Werk haar maar goed in ;)

Ik ga deze week bezig om m'n vluchtkoffertje te vullen. Niet zozeer omdat ik dat nu al nodig vind, maar meer vriendlief :')

De dingen die er nu nog niet in kunnen omdat je die nu nog gebruikt zet ik wel op een lijstje ofzo.

En oooooo het is al zo snel september!!!!! :D

20. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Ik heb heerlijk geshopt met de kids..
    Ze hebben wat speelgoed uitgezocht voor de vakantie.. en wat voor int zwembad.. lekker ijsje gegeten.
    Zelf nog een super leuke jurk en vest gehaald..
    Voor uk een paar schoentjes kon het niet laten 😇
    Vannacht 3 x wezen plassen maar vrij snel weer in dlaap gelukkig.. was ook nie zo warm..

Mirya lekker bbqrn hebben wij donderdag gedaan toen vl vrij was 😆..

Morgen hier relax dagje.. smiddsags op kraambezoek..
    Verlaat kraambezoek eigenlijk...
    Kindje is ondertussen 9 wkn volgens mij..
    Ze reageerde steeds maar nie terug..

Fijn weekend dames

Nog 55 dagen zie ik net 😶🙄..
    Wow wat vliegt de tijd.. .

Deel Deze Pagina