Bevallings lijst 16 september t/m 30 sept 2016

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lindy, 6 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soof87

Soof87 Actief lid

23 dec 2014
    488
    5
    18
    NULL
    NULL
    Wauw wat heftig zeg... Dan hoef je nog maar eventjes. Ook al voelt het misschien aan als een hele poos nog.

2. Happy91

Happy91 Bekend lid

4 aug 2014
    908
    247
    43
    Dat is ook prima dan toch? :) volgens mij is een bevalplan niet verplicht, dus gewoon doen waar jullie je goed bij voelen.

@lysta; geen idee hoe onze kraamzorg daar tegenover staat eigenlijk. Achja, ik zal het vanzelf wel merken.

3. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Hier heeft de mijne al gezegd dat hij de navelstreng niet wilt doorknippen. Ik heb hem wel al gezegd dat, mocht hij zich bedenken hij dit dan wel nog moet aangeven. Hij had al bedacht om in de woonkamer te zitten en thee te zetten en af te wachten tot de kleine er was. Heb m maar verteld dat het dat niet wordt. Verder zien wij ook wel hoe het gaat lopen.

Hope, lag je zoontje toch nog goed?

Vandaag weer controle gehad, alles weer in orde en de kleine was al een beetje ingedaald. Ze kregen m er in ieder geval niet meer uit mijn bekken, dus dat was ook goed.

Houdt bij iemand van jullie de kleine jullie ook 's nachts wakker? Lijkt bij mij of die dan op zijn actiefst is en wordt er ook wakker van.

4. Mirya

Mirya Bekend lid

15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Spannend Ulivi en Taart dat voor jullie de datum al (enigszins) bekend is.

Fijn Lysta, dat de controle weer goed was!

Vanavond mogen wij voor de liggingsecho en het bespreken van de bevalling. Wat betreft bevalplan: ik heb op internet een site gevonden met onderwerpen die je aan kunt vinken als je ze belangrijk vindt. Er stonden ook dingen tussen waar ik nog niet over na heb gedacht maar die wel van belang kunnen zijn. Al houd ik bij alles een slag om de arm, je weet nooit hoe het gaat lopen.

Het is ook mijn eerste plan om thuis te bevallen. Ik houd de optie ziekenhuis wel open. Daar zijn we vorige week geweest om even te kijken. Het is voor ons ook maar 5 minuten rijden dus we zijn er zo!

De kleine is hier actief vanaf half 6/ 7 uur en dan gedurende de dag. Als ik ga slapen is hij ook weer rustig dus dat is wel heel prettig! Lijkt mij lastig Lysta, als je wakker wordt van de kleine. Lukt het wel om daarna opnieuw te slapen?

Nog een paar foto’s van de babykamer. Afgezien van een paar accenten is hij helemaal af. Wij hebben muurstickers van aapjes. Een gepruts om het erop te krijgen haha maar als het dan eenmaal zit…

Bijgevoegde bestanden:

5. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Ik kom even zwaaien..
    Oeff wat is het druk in de vakantie met 2 kids thuis..
    En hevige nesteldrang 😇..
    Heb het gevoel tijd te kort te komen haha..

Hier nog steeds stuitligging.. vrijdag nr de gyndatum versie poging bespreken. Ben benieuwd vind toch wel spannend..

Zijn er meer die versie poging gaan doen?

6. Soof87

Soof87 Actief lid

23 dec 2014
    488
    5
    18
    NULL
    NULL
    @ Lysta:
    In de woonkamer zitten, thee zetten en afwachten :D Nee, dat gaat hem niet worden denk ik :D

Bij mij is het nu andersom. 's Nachts rustig, overdag juist wakker. Maar dat verandert met de week geloof ik.

@ Mirya:
    Wat ontzettend mooi zeg!! Wij gaan vandaag onze muursticker bestellen, maar we zijn er nog niet over uit wat we mooi vinden. Zo'n grote tak met een uiltje er op en de naam van de kleine lijkt ons wel mooi, maar we weten nog niet wat het wordt :D Dus misschien alleen wat takken en uiltjes/aapjes ofzo?

7. Soof87

Soof87 Actief lid

23 dec 2014
    488
    5
    18
    NULL
    NULL
    @ Lindy:

Spannend! Hoe gaan ze dat precies doen?

8. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Lysta, fijn dat de kraamzorg alles heeft goedgekeurd. Dat hoor ik voor het eerst dat je dan geen trappen mag lopen. Ik wist dat wel met een keizersnee. Dat wordt dan wat bij mij, want ik heb boven geen toilet, dus ik moet wel. Wat fijn dat de indaling al is begonnen en dat de kleine weer is goedgekeurd. Hahaha jouw vriend is een grappenmaker. Wil hij er niet bij zijn dan? Denk dat mijn vriend niet met een stok is weg te slaan. Hier houdt de kleine mij 's nachts ook wakker met een hoop gedraai en geschop.

Ulivi, ik hoop dat de kleine snel komt na het inleiden. Jij bent dus de eerste van dit groepje die gaat bevallen. Jeetje wat heb jij een hoop moeten ondergaan. Ik hoop dat deze laatste weken meevalt voor jou. Nog even, meid.

Hope, hoe is het maandag gegaan? Hopelijk heb je niet weer een draaipoging gehad.

Mirya, mooie frisse kleur dat groen in het kamertje. Erg mooi en vrolijk geworden.

Lindy, ik hoop dat de draaipoging lukt en meevalt bij jou. En dat de kleine vervolgens goed blijft liggen.

9. Happy91

Happy91 Bekend lid

4 aug 2014
    908
    247
    43
    @Mirya; heel mooi zeg!! Hoe zijn de echo en controle gegaan? Die lijst had ik ook gevonden en ingevuld inderdaad, super handig!

@Lindy; wat spannend! Hopelijk valt het mee en lukt het om het kindje te draaien.

10. Mirya

Mirya Bekend lid

15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    De echo was goed! Hij is al een beetje ingedaald dus dat is fijn. Klein koppie en de verwachting is niet zo zwaar, vind ik helemaal niet erg haha

Verder alles besproken rondom de bevalling. Ik begin het nu wel spannend te vinden. Hoe is dat voor jullie?

11. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Het lukt niet altijd meteen om te gaan slapen, ligt eraan hoeveel (en hoe lang) de kleine beweegt.

Mirya, je kamertje is heel leuk geworden. Die aapjes zijn ook heel geinig. Fijn dat je zoontje al een beetje ingedaald is.

Lindy, jammer dat ze nog in stuit ligt. Hope had ook een draaipoging. Is bij jou nu al helemaal bekend of je een natuurlijke bevalling mag vanwege de placenta?

Belony, mijn man zag het eerst ook niet zo zitten dat ik thuis wilde bevallen. Volgens mij had hij het idee dat het een bloederige zooi wordt. Hij heeft hier ook een beetje naar gevraagd bij de vk de laatste keer dat hij mee was en zei ook voornamelijk horrorverhalen te hebben gehoord. Ze hebben hem hierin gerustgesteld.

Bevalling, over twee weken heb ik weer een afspraak bij de vk en dan gaan ze ook instructies geven en uitleg rondom de bevalling en alles. Verder heb ik ergens nog het idee dat het nog ver weg is. Ik ben met het idee van de bevalling nog niet echt bezig. Ik kijk er wel al naar uit om straks de kleine echt te kunnen zien en vast te houden.

12. Zsagom

Zsagom Actief lid

12 aug 2016
    185
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik kom een beetje laat bij de groep. Ik ben 21 September uitgerekend van ons eerste kindje. Ze ligt momenteel dwars, morgen afspraak bij de vk om te kijken hoe of wat, indien nodig volgende week versie! Nog meer mensen daar op dit moment mee bezig? Ik vind dit allemaal super spannend!

13. Hope85

Hope85 Bekend lid

2 feb 2012
    811
    10
    18
    NULL
    NULL
    Mirya fijn dat alles goed was en dat het kindje niet groot is scheelt voor de bevalling straks. Mooi kamertje krijgt jullie kindje zeg... Leuk!

Soof succes met kiezen vd stickers! :)

Lindy ik heb ook een versie gehad. Het is absoluut geen pretje (zal ook per vrouw verschillen) maar ben absoluut blij dat ik het gedaan hebt. Onze versie was gelukt en afgelopen maandag lag het kindje nog goed. Dus ben heel blij dat we het gedaan hebben. Heel veel succes vrijdag! Krijg je dan gelijk je versie?

14. Soof87

Soof87 Actief lid

23 dec 2014
    488
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook Mirya!

Denk er best vaak over na hoe de bevalling zal gaan. Het komt ook zo dichtbij! In principe kan het ook snel ieder moment gebeuren.

15. Hope85

Hope85 Bekend lid

2 feb 2012
    811
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ja hier ook spanning voor de bevalling hoor! Het Is ook niet niks ;) hopelijk mag het voor ons allen goed gaan!

16. Soof87

Soof87 Actief lid

23 dec 2014
    488
    5
    18
    NULL
    NULL
    Iedereen wil nu op de koffie komen bij mij, terwijl ik daar helemaal geen zin in heb. Men heeft nog een paar weken vakantie en denken dan: Oh, even langs Soof voordat de kleine er is, even bijkletsen.

Allemaal super lief hoor, maar ik heb... er... geen... zin... in...

17. Hope85

Hope85 Bekend lid

2 feb 2012
    811
    10
    18
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar soof. Iedereen wil nog afspreken en is super lief bedoeld maar je wilt zelf gewoon rust.

Hier ook tot 39 weken super vol gepland dus voelt ook als of ik niet voor die tijd kan bevallen. Zei juist tegen mn man... vanaf 39 weken plan ik niets meer in.

18. atjongsma

atjongsma Actief lid

30 jun 2015
    203
    0
    16
    La Place Chocolaterie
    Sneek
    Hee allemaal,

Zodeknetters, wat ben ik lang niet meer op het forum geweest!
    Zo gefocust op de zwangerschap en andere dingen, dat het forum erbij is blijven zitten...
    Maar ben zo benieuwd hoe het met iedereen is! Dus hopelijk mag ik weer aanschuiven.
    Ik keek op mijn banner, en tuurlijk weet ik wel hoe ver ik ben, morgen 34 weekjes, nog 6 weken te gaan, 1,5 maand nog jeetje wat gaat dat snel! Maar toen ik zag nog 43 dagen... wow! Komt wel dichterbij nu!
    Hoe gaan jullie hiermee om? Begint het te kriebelen?
    Zeer benieuwd hoe het met jullie gaat!

19. Soof87

Soof87 Actief lid

23 dec 2014
    488
    5
    18
    NULL
    NULL
    Precies Hope!!!

@atjongmsa:
    Spannend wordt het allemaal he? Hier gaat alles goed. Ik hoop daar ook? Heb je al verlof?

20. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Zsagom, welkom en nog gefeliciteerd. Succes bij de vk vandaag.

Hope, gelukkig dat de draaipoging goed gelukt is en ook zo is blijven liggen.

Soof, hier kan ik de afspraken nog wat afhouden, maar had een paar weken geleden ook letterlijk elke dag ingepland voor ik er erg in had.

Atjongsma, welkom terug ;). De tijd gaat snel. Verder tot nu toe nog een goede zwangerschap gehad of toch veel kwaaltjes?

Deel Deze Pagina