Taart, lichamelijk gaat het prima. Merk wel dat ik laag in mijn energie zit. Hoe gaat het bij jou? Hier ook erg last van afscheiding.
@ Taart Die steken in het schaambot heb ik de laatste tijd ook, ben bang dat het er gewoon bij hoort. Wsk iets met de indaling te maken. Harde buiken heb ik ook veel last van, soms na iets heel kleins zoals wat te drinken pakken ofzo. Hahah ja die afscheiding heb ik helaas ook!
Ja die afscheiding heb ik ook last van. Steken in het schaambot heb ik sinds vandaag zo af en toe. Geen idee wat het kan zijn. Misschien inderdaad toch nog iets van indeling?
Steken bij schaambot is volgens mijn vk inderdaad van het indalen. Hier niet zoveel last van afscheiding. Wel van harde buiken. Ik merk het met name einde middag en de avond. Zou ik dan toch teveel doen overdag? Ik vind het een onaangenaam gevoel. Wat doen jullie daaraan? Afgelopen zondag heb ik mijn babyshower gehad. High tea gedaan en allemaal leuke cadeautjes gekregen. Super leuk! Iedereen veel succes/ plezier (?) met het warme weer de komende dagen!
Ik volg een Zwangerschapscursus en de docente vertelde gisteren dat je harde buiken met ademhalingstechnieken soort van kunt "wegpuffen". Net als bij een wee. Het heet de lage buik ademhaling. Misschien kun je op YouTube daar een filmpje over vinden. Wat leuk dat je een babyshower hebt gehad. Zo te lezen ben je lekker in het zonnetje gezet. Met dit warme weer moet je mij inderdaad veel succes wensen, haha. Te warm voor mij.
Die harde buiken in dit stadion is je baarmoeder die zich voorbereid op de bevalling, soort van voor-weeen. Hier kun je volgens mij weinig aan doen behalve inderdaad misschien weg-puffen! Leuk van je babyshower! Die heb ik in Juli al gehad, wat hebben jullie allemaal gedaan? Nog speciale spelletjes? Ik ben normaal gek op de warmte maar vind het nu echt helemaal niks! Iedereen heel veel sterkte de komende dagen!
@Taart1611 Dit had ik van de week ook inderdaad, mijn zus zei toen dat ik waarschijnlijk wat te druk was geweest. Nu inderdaad ook meer last van harde buiken. Soms ook 's ochtends, maar zal wel door de volle blaas komen dan 😊 Trouwens nog geen steken bij schaambot, meer bij mijn onderbuik dan. Hier inderdaad ook aardig at afscheiding! Gelukkig valt het hier mee met de warmte, 24 graden hier. Jullie allemaal succes/sterkte met de warmte! Rustig an,en goed drinken!
@ Lysta: Zo om de nacht Maar ik slaap daarna gelukkig wel weer snel in. De klossen en het bedsteun in nu gebracht. Met klossen wordt het bed best wel hoog volgens mij. Ben blij dat ik lang ben, straks heb ik nog een opstapje nodig ofzo Het weer van vandaag is prima te doen. Ik hou het huis lekker koel. En goed voor jezelf zorgen dames! Je lichaam werkt zo ontzettend hard voor jullie beiden, dus het is logisch dat je energiepeil wat lager ligt.
Vervelend vd harde buiken meiden. Hier ook al lange tijd last van. Eigenlijk wel hele dag door. Moet ook erg rustig aan doen nu en zeker savonds valt staan al niet meer mee. Succes met de warmte! Ik geniet er wel van
Sorrryyy vergeet jullie helemaal.. Hier gaat alles goed alleen heel moe.. Uk ligt nog steed sjn stuit En a.s donderdag wordt ze gedraaid.. vind het dood eng.. maarja.. het is voor goed doel.. Ben donderdag 36.9 hopelijk draait ze mee en zal ze niet heel lang meer op zich laten wachten 😇.. Ben het eerlijk gezegd goed zat aan het raken. Slaap ontzettend slecht.. 2 a 3 u op een nacht.. En dan 2 kids rhuis hebben mer vakantie oef.. En die hitte... gelukkig nog 1.5 week en dan is de vakantie hier voorbij..
Klopt ja, bij mij is ze gelukkig gedraaid, dus qua positie ligt ze goed. Ze blijkt alleen heel groot te zijn (3400 gram met 36 weken).... Dus ik moet vandaag 4x bloed laten prikken voor een glucose curver (ze denken aan zwangerschaps diabetes) Ik val wel van het ene weer in het andere de hele tijd... Eerste check al gehad en glucose is 4.5. Volgens mij is dat heel netjes. Ben benieuwd hoe de rest verloopt.
Mirya, leuk een babyshower. Hadden ze je echt verrast of wist je ervan? Lindy, jammer dat ze nog steeds in stuit ligt. Hopelijk lukt de versie goed. Ook minder dat je zo slecht slaapt en met twee kinderen in vakantie zal het ook moeilijk zijn om overdag rust te pakken. Het weer komende dagen zal ook niet erg mee helpen. Zsagom, gelukkig dat nu bevestigd is dat ze inderdaad uit de stuit is. Ik weet niet hoe zwaar "normaal" is voor 36 weken. Jammer dat ze nu de laatste paar weken nog denken aan zwangerschapsdiabetes, nu de eindstreep toch in zicht begint te komen. Hopelijk valt het mee. Ulivi, voor jou begint het aftellen nu echt. Nog 5 dagen voor je ingeleid wordt. Kijk je er wel al naar uit? Was het goed gegaan met de sonde terugplaatsen? Harde buik kreeg ik laatst al toen de vk mijn buik onderzocht en het was pas s ochtends dus denk dat het niet alleen samenhangt met te veel inspanning maar idd ook wat Zsagom zegt, een soort van voorbereiding. De kleine kan trouwens ook voor harde buiken zorgen als ze actief daar binnen zijn. Ik heb er zelf maar weinig last van als ze optreden. Momenteel heb ik wel het idee dat de kleine niet verder naar boven in mijn buik kan groeien. Ik weet niet hoeveel groter dat ze nog kunnen worden op 5 weken tijd, maar hij drukt regelmatig met de kont tegen mijn ribben (voetjes blijven gelukkig wel tussen het stuk van de ribben en heup in dus het trappen tegen mijn ribben blijft achterwege). De nachtelijke kuitkrampen zijn ook weer terug , maar gelukkig voelt mijn rug al weer beter. Het warme weer vind ik momenteel ook niet het meest fijne. Blij toch maar wat meer binnen als de zon zo fel is (onze tuin staat ook non stop in de zon). Mijn ouders hebben wat meer schaduw, dus gisteren even daar geweest om toch wat te genieten van het weer. Wat de hitte betreft hebben we wel geluk dat we nog niet echt een hele hete zomer hebben gehad tot nu toe.
Lindy oohhh wat jammer zeg dat je kindje nog in stuit ligt. Heel veel succes morgen! Ik heb hem ook gehad met 36 weken en het is niet fijn, maar als het eenmaal gelukt is ben je zo blij dat je het gedaan hebt en de kans op een natuurlijke bevalling heel groot is. Ik zal aan je denken morgen!!! Ik mocht trouwens kiezen of ik buikontspanner/weeenremmer wilde. En dit heb ik wel gedaan. Ik dacht dan kan ik later nooit denken in het geval het niet gelukt is dat het daar aan gelegen heeft. De slechte nachten herken ik. Vannacht dan weer wat beter geslapen maar met de kleine die steeds groter wordt in je buik wordt het slapen steeds lastiger. Kan je overdag soms bijtanken? Misschien kunnen je kindjes even naar opa of oma of naar een vriendin zodat jij even bij kunt slapen? Zsagom fijn dat je geen versie hoeft te krijgen, maar zo val je inderdaad van het één in het ander. Succes met je glucose test! gelukkig was de eerste uitslag goed. Mirya leuk dat je zo verwend bent op je babyshower! Lysta heb je toevallig een elektrisch bed, bij mij helpt het enorm als ik mijn voeteneind iets omhoog doe tegen kuitkrampen. Of anders een kussen onder je matras leggen bij de voeteneind. De verloskundige gaf me ook als tip savonds een rijpe! banaan te eten. Dit schijnt ook te helpen. Hier is net de hulp geweest, echt heerlijk nu ik niet meer zoveel kan dat zij het huishouden doet.
Zo ik ben weer gerustgesteld, blijkt dat als je nuchter boven de 6.1 bent dat je kans hebt op diabetes (ik had 4.5) en een uur nadat je gegeten hebt moet het onder de 7.8 zijn (ik had na het ontbijt 6.2 en na de lunch ook 6.2) Phew... dat is een opluchting. Ze is dus gewoon groot zeg maar Lysta, volgens mij groeit de kleine juist alleen nog maar de laatste paar weken, in principe zit je rond week 35 rond de 2600 gram en tegen de geboorte tussen de 3500 en de 4000. (nou is die van mij nu blijkbaar al rond de 3400 dus het zegt vrij weinig hihi) Heerlijk dat je lekker naar ouders kan met wat meer schaduw! Hope 85, wat fijn dat je hulp in huis hebt! Dat maakt het leven een stuk makkelijker! Geniet van het weer meiden en wel genoeg water drinken allemaal!
@Zsagom: wat fijn dat de kleine niet meer in stuit ligt en het meeviel met je suiker! Das weer een hele geruststelling! @Lindy succes morgen!! Hopelijk lukt het met draaien,en doet het niet al te veel pijn. Wij hebben vandaag de laatste echo gehad voorlopog als alles goed blijft. Kleine meid doet het fantastisch,groeit goed, qua gewicht net iets onder het gemiddelde, maar nog mooi binnen de lijntjes, verder heeft ze de lange beentjes van papa 😉 Vandaag was het hier al wat warmer! Maar zolang ik me rustig hou gaat het goed, lekker de blazer aan en goed drinken. Zonet zat er een been te porren in mn borstkas!Voelde niet zo fijn. Maar ben even gaan liggen en toen ging het weer 😊 Hoop dat ze gauw wat indaalt! Heb ik weer wat meer bewegingsvrijheid hoop ik 😉
Atjongsma hopelijk daalt de kleine snel in... heb jij weet wat meer ruimte Lindy is de versie gelukt? Het is stil hier dames! Houden jullie het nog vol met de warmte?
Had er vandaag meer moeite mee dan gisteren! Ben anderhalf uur in bad gaan liggen, wat knapt een mens daar van op. Terwijl ik totaal geen badpersoon ben. Was ook de eerste keer dit jaar geloof ik. Ook lekker dat je buik dan niet meer zo zwaar aan voelt, heerlijk.
Lieve meiden.. Even ego bericht.. Helaas is het niet gelukt.. Het leek allemaal heel gunstig hoe mevrouw lag.. maar na 3 pogingen van draaien.. zijn we gestopt de tranen rolde over mijn wangen bloeddruk toren hoog mijn lijf wou niet meer.. bleek dat mevr met haar kont al ingedaald lag 😢.. We kregen de keus.. stuit bevalling of ks.. Ik zag een stuit bevalling niet zitten dus de ks is gepland.. helaas nog ver weg vind ik.. Ik had zo gehoopt tussen week 38 en 39.. Maar helaas ze latene over de 39 heen gaan.. Brief is vandaag in de bus gevallen.. Voelt zo maf.. Gister nog terug geweest voor controle ctg. Uk doet het prima.. alleen mijn buik heeft een optater gehad van duwen.. er rommelt wat.. maar ze willen niks doen nog.. heb een slaap pil gekregen die ik afgelopen nacjt heb geslikt heb eindelijk weer eens geslapen.. Vandaag hoop harde buiken maar ja.. maar ja dat mag op dit termijn zeggen ze dan.. Dinsdag weer naar de gyn.. hoop zo dat we de datum gaan halen.. en anders een spoed ks.. Het is zo als het is... ben er helaas nog steed s niet helemaal tervreden over..