bevallings tips

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Crazy angel, 31 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    #1 Crazy angel, 31 okt 2012
    Laatst bewerkt: 31 okt 2012
    Ik wou het toch even in een apart topic zetten.
    En met jullie delen.

Ik heb een droom bevalling gehad. Of ik had gewoon geluk, of de dingen die ik deed hebben gewoon voor mijn geluk gezorgd.

-Ik ben niet uitgescheurd, ingeknipt. (voor mij was dat echt het belangrijkste)
    -De weeen waren niet pijnlijk, het duurde ook helemaal niet lang.
    (ongeveer 1/2 tot 1 uur echt pijnlijke weeen)
    -Ik ging niet over tijd (met 38 w 6 dagen bevallen)
    -weinig bloedverlies en herstelperiode ging/gaat super

Ten eerste had ik Frambozenblad thee gedronken. Een week en 2 dagen lang, elke dag 1 kop.
    (Hier stopte ik 5 dagen voor de bevalling overigens mee, ivm het toch niet helemaal vertrouwen, maar denk nu wel dat het wellicht geholpen heeft)

Ten tweede gebruikte ik Perineum zalf vanaf week 36 van Weleda.

Ten derde dronk ik veel, zodat me huid soepel zou blijven, dit zodat me huid niet snel zou scheuren.

Ten vierde, en van deze tip weet ik ZEKER dat dit de doorslag was en dat het echt hielp. is door tepelmassage de bevalling op gang gekomen.
    Snachts in bed begon ik het uit te proberen. Ik kreeg er vrij snel pijnlijke harde buiken van.
    En een half uur later braken mijn vliezen.
    Ik geloof wel dat het alleen gebeurt wanneer je lichaam eraan toe is, want door zoiets simpels zomaar te bevallen lijkt me niet kunnen

Ik ben benieuwd of jullie mn tips gaan gebruiken en of het bij jullie ook geholpen heeft.
    Die tepelmassage verbaast mij nog... Vind dat echt ongelofelijk, weet van die niet of ik het weer zou doen. Maar voor alle vrouwen die de zwangerschap meer dan zat zijn is dat wel een hele goeie.

2. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Wat een goede tips!
    En dat met die tepelmassage had ik nog nooit gehoord?! Maar schijnbaar heeft het bij jou geholpen!!

Wel fijn dat je zo makkelijke bevalling hebt gehad! Geniet van je kleintje!

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    ? bijzonder verhaal!

Vertel eens meer over die tepelmassage? Is er een website met uitleg of hoe doe je dat?
    En dat frambozenthee... waar helpt dat voor?

Weleda heeft trouwens ook een goede zwangerschapsolie tegen striae... ben er zelf gevoelig voor. Had tijdens de pubertijd behoorlijk wat strepen gekregen, maar tot nog toe nog helemaal niets erbij! 2 x daags smeren op borsten, buik en heupen.

4. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    VrouwtjeTheelepel.nl | Frambozenblad Thee

Over dat tepelmassage, ik las dat ergens.. hielen masseren schijnt ook te helpen.. maar dat uit proberen was ik niet eens aan toegekomen.
    En hoe ik het deed, k zat gewoon wat te frunniken aan beide, je merkt vanzelf of het helpt

5. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Zowel de frambozenblad thee als de tepelmassage hebben niet geholpen hier. Helaas.

6. maviss

maviss Lid

Goeie tips bedankt! Is het proberen waard toch.
    Waar halen jullie die thee, gwn bij de ah in zakjes?

7. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Super dat je zo'n goede ervaring hebt gehad! Ik ben echt benieuwd naar mijn bevalling...:) die frambozenblad thee klinkt ook wel goed. Ik heb er al eens over geschreven op n andre topic, ik hielp m'n moeder met de bevalling van m'n zusje (was toen 15). Ze was een week overtijd en was bang om ingeleid te worden, ze wilde thuis in n bevallingsbad bevallen. Dus wij zoeken naar versch. opties, en ze doet al vaak shiatsu massage dus daar had ze zich wat in verdiept. Ik heb een halfuur ofzo gemasseerd op twee punten, de ontsluiting etc is vrij gauw daarna begonnen! (Dus ik ga ze zelf denk ik ook wel toepassen). punt 1: (sterk stimulerend en moet je tijdens zwangerschsp vermijden) van je enkel naar je hiel flink masseren. punt 2: laat iemand met z'n onderarmen hard leunen/drukken op je schouders. M'n moeder kreeg trouwens wel een weeënstorm en beviel binnen anderhalf uurtje, wij dachten dat het er aan lag dat ik te lang had gemasseerd ;)

8. Eriva

Eriva Niet meer actief

Wat ik heb gehoord bij zw yoga, het plekje tussen je duim en wijsvinger is ook zo'n drukpunt. Het schijnt, als je daar langdurig in zal knijpen met je duim en wijsvinger van je andere hand, dit ook de weeen op kan wekken. Ik ga het zeker eens uitproberen als ik overtijd zal zijn.

9. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik denk dat je gewoon veel geluk hebt gehad en de rest is een kwestie van toeval.

Ik ben twee keer bevallen met 40+5 en heb alles wel uitgeprobeerd hoor. Hielp allemaal niks.

10. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    ik kon smeren wat ik wilde, maar heb doorgelopen tot 40+3 voor mn bevalling begon, nog veel vruchtwater plus een kind van 8,5 pond dus er is striae en ben ingeknipt, viel niet tegenop te werken haha :)

11. Tamara2703

Tamara2703 Actief lid

14 dec 2011
    492
    0
    0
    NULL
    NULL
    lijkt op mijn bevalling!

Ik bem met 37+4 bevallen, (vanaf week 35 ong elke avond een paar drupjes melk uit mijn borsten gehaald) soort van tepel massage dus.
    Ook niet ingescheurd of geknipt (ook die perineum olie gebruikt)
    en alles bij elkaar duurde mijn bevalling 6,5 uur waarvan ik nog ongeveer 2 uurtjes geslapen heb. :)

ben benieuwd deze keer

12. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Ik ben ook aan de frambozenblad thee, ben benieuwd of het zal helpen, al weet ik natuuurlijk niet of het toch toeval is als ik wel de bevalling goed doorkom ;)

13. Chaii

Chaii Niet meer actief

Toen ik met 41+3 lichtelijk in paniek raakte bij de gedachte van inleiden met 41+5 heeft mijn man tonic voor mij gehaalt.
    Mijn lichaam reageerde er meteen op, met een setje weeen.
    Vlak voor we wilden bellen stopten ze.
    Dag later met 41+4 weer aan de tonic gegaan en jahoor daarna kreeg ik weer weeen. Deze weeen zette door en ben uiteindelijk met 41+4 bevallen. :D

14. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
  15. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    k heb de thee van een webshop.. k zag indd dat er ook capsules zijn bij de tuinen
    maar er staat op de verpakking "raadpleeg eerst uw arts" dat maakt het tegelijk wat.. ernstiger... daarom nam ik die niet

16. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    ik denk dat het gewoon allemaal toeval is maar het is altijd te proberen al die tips.
    mijn bevalling is ook snel gegaan 39+6 dagen en alles duurde maar 2 uur van de eerste wee tot dat mijn mannetje er was en geen schuurtje te bekennen en ik heb daar niks voor gedaan gewoon alles op mij af laten komen en rustig gebleven vond de weeen wel heftig wan thad op het laatst echt een weeen storm.maar verder niks te klagen

17. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    bij de link van de thee in dit topic staat ook weldegelijk dat je eerst je arts moet raadplegen. Zal zo'n vaart echt niet lopen...

18. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Haha hier is de bevalling begonnen na het eten van het hart van een ananas ontzettend smerig :p maar ik was op woensdag uitgerekend de vk heeft toen gekeken en alles zat potdicht ze kon niet eens strippen... 's middags ananashart gegeten en om half 9 's avonds slijmprop verloren uiteindelijk is ons meisje pas zaterdagmiddag geboren maar goed :p

19. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb geen bal gedaan en toen zijn ze toch geboren :D

Denk dat je gewoon mazzel hebt gehad hoor.

20. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik vind het heel lief van je dat je de tips met alle meiden hier wil delen maar ik denk dat het puur toeval is :)
    Ik heb tonic gedronken, tepels gemasseerd en er is niks gebeurd. ;)

Deel Deze Pagina