Hoi dames, Ben nu bijna 11 weken zwanger en heb sinds een paar dagen enorme last van een stekende pijn in mijn linkerbil Heb dit bij mijn dochter ook gehad een tijdje bedscht ik me net opeens en er staat me vaag iets van bij dat de fysio toen zei dat het mijn si gewricht was dat ik voelde. Kan dit kloppen? Als ik een tijdje gezeten heb en ik sta op zak ik zowat door mijn been heen omdat die steken zo fel zijn.
Zou wel kunnen denk ik. Heb er zelf ook last van, ik voel het ter hoogte van de 'kuiltjes' bij m'n billen. Sinds zo'n 15 wk zwangerschap. Ook last met opstaan, huishoudelijke klusjes, te lang zitten, lopen etc. Ik krijg hier al sinds de 18e week cesartherapie voor, dit heeft wel wat geholpen.
Ik had hier ook last van. In diezelfde periode ben ik ook extra oefeningen (van de fysio) gaan doen voor het bekken en heupen en zijn die klachten eigenlijk verdwenen. Wellicht dat gerichte oefeningen kunnen helpen.
Bedankt voor de antwoorden Ik heb destijds een zwanger-fit boekje gehad met allerlei oefeningen erin. Zal eens kijken of ik die kan vinden en anders eens een afspraak maken bij een fysio.
Zou eerst laten nakijken wat het precies is. Er kan een hoop gebeuren in je bekken. Ook kan je SI gewricht verschillende dingen doen. Wel zo handig om de juiste oefeningen te krijgen, anders maak je het probleem misschien erger. Succes