Wegens bepaalde redenen ga ik in het ziekenhuis bevallen.. Nu mijn vraag Ik hoor/lees regelmatig over clisma`s die je gaat krijgen om tijdens het persen niet te hoeven poepen? Is dit waar? zo ja hoe is dit ervaren? Gr Claudia
Ik heb een klysma gehad bij mijn bevalling. Het was mijn eerste maar ik vond het wel meevallen, het deed niet pijn ofzo. Gewoon een beetje een raar gevoel.
Ik kreeg de dag voor mijn inleiding een flesje mee naar huis. Ik kon het zelf gaan doen. Hup "ding"erin steken en leeg knijpen. hihihi durfde niet hard te knijpen...resultaat: halve fles nog vol Nou echt niet dat ik het weer ging proberen. Deed geen pijn hoor...gewoon een vreemd gevoel. En als je daarna naar de wc gaat lijkt het wel of je plast...alleen dan uit de verkeerde kant haha
Kan je zelf om vragen. Heb ik wel gedaan. Ik ben mijn bevalling thuis begonnen, en wilde een clisma. Mijn moeder moest er een gaan halen, de verloskundige had er geen bij zich. Ze heeft me hem wel gegeven, en ik vond het ideaal
Verschilt ook per ziekenhuis. M'n zus kreeg er standaard 1 van tevoren en in het ziekenhuis waar ik ben bevallen is er niet eens over gepraat.
En ik wilde zelf een klysma, maar op het moment dat ik lag te bevallen was dat het laatste waar ik me druk om maakte haha... Klysma ligt dus nog hier in de kast.
Als ik dat woord hoor, moet ik altijd aan dat programma van Patty Brard denken, met die bekende mensen in een zonnige villa. Racebabe
ik heb er geen gehad er is ook niet overgesproken en anders had ik hem geweigerd...en ja ik lag te poepen....maar daar schaamde ik me niet voor hoor.....ze zien dat wel vaker en je lichaam heeft zich als het goed is al voorbereid dus het is geen grote hoop hoor.....maar een beetje
Nou hier ook geen klysma gehad hoor. Ze hebben er ook niet naar gevraagd. Wel beetje gepoept tijdens bevalling, maar ach dat zijn ze toch gewend. Kon me op dat moment nix schelen
Heb ook geen klysma gehad, beide keren niet eens een woord over gerept. Maar moet er ook niet aan denken, heb er destijds een gehad voor een operatie en ik vond het maar niks, heb bijna 3 kwartier op de plee lopen buikhuilen...... En het idee dat niet alles er uit is en je dan een sproei geeft met de bevalling.. Dan maar liever een keuteltje, die kunnen/halen ze gelijk weg. Me man zei al "Dat je wat poept oke, als je maar niet aan de race bent dan....weet niet of ik dat overleef"
Geen klysma in eht ziekenhuis bij mij hoor en ik weet echt niet of ik gepoept heb, daar was ik op dat moment ook echt niet mee bezig...
Ik heb ook geen klysma gehad , ook nergens last van gehad ... wel een catheter gehad maar nou weet ik niet meer of het tijdens de weeen was of erna
nou ik ben ook ontlasting verloren (volgens mij maar het interesseerde mij dus echt geen hol he! ik had wel wat anders aan mijn hoofd haha
volgens mij regelt je lichaam dit ook wel zelf... ik moest iig echt na het breken van de vliezen en voordat de weeen echt op gang kwamen heeeel veel poepen Was dus zo goed als leeg tijdens de bevalling. Er is overigens ook nooit aan mij vertelt dat die mogelijkheid er is, maar ik zou er zelf bij een tweede niet voor kiezen.
Ik wist niet eens van die mogelijkheid... Maar mijn lichaam regelde het ook vanzelf. Voor en tijdens de bevalling had ik ontzettende diarree, maar heb dat gewoon in de wc kunnen lozen. Dus alles was 'netjes' tijdens de bevalling. Niet dat ik me daar druk over maakte. Ik had ook wel wat anders aan mijn hoofd. Aan het eind moest ik ontzettend poepen... maar dat bleken dus de persweeën te zijn
Zal me op dat moment denk ik ook niet hebben kunnen schelen als ik eraan terugdenk... maar van te voren maakte ik me erg druk over die mogelijkheid, en daar wilde ik dus voor passen. Ik voelde me er in ieder geval een stuk beter bij dat ik een clisma had gehad en onbezorgd kon bevallen zonder aan poep te denken