Slapeloze nachten

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sjakie22, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Sinds ik met verlof ben heb ik last van slapeloze nachten.
    Ik kan me niet herinneren dat dat de vorige keer ook was:(

Na 4 uur slapen kan ik niet meer verder slapen. Na een toilet bezoek ook niet meer. Verder ook last van kramp en harde buiken.:(

Hebben jullie tips?:)

2. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Herkenbaar! Bij sinds een paar weken aanzienlijk beter! Bij helpt zo slaperig mogelijk proberen te blijven tijdens het plassen, wat lichts te eten bij mn bed (ik heb vaak meteen mega trek zodra ik wakker word), als ik te lang wakker ben eruit gaan. Wat spieroefeningen doen. Denken dat het niet uitmaakt dat ik wakker ben (ik doe n middagdutje morgen, zo wen ik er vast aan als de baby er is, ik hoef morgen toch niet te werken, ik slaap na de wekker nog even verder etc)

Hoop dat je hier iets aan hebt en dat t bij jou ook weer overgaat zoals bij mij!

3. Esjes

Esjes Lid

30 aug 2012
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is mijn tweede zwangerschap en bij beide zwangerschappen ontzettend last van uren wakker liggen. Ik lig automatisch ca 3 uur wakker achtereenvolgend en in de uren die ik wel slaap wordt ik wakker van draaien en moeten plassen ed. Krijg niet veel rust. Zal het iets biologisch zijn om alvast te wennen aan de komende nachtvoedingen? Ik heb helaas geen tips voor je. Ga niet balen, maar blijf gewoon liggen. Uiteindelijk val je weer in slaap. En dat is dan hopelijk niet vlak voordat de wekker gaat.....

4. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hier ook geen tips.. sinds een week lig ik ook heel wat uren wakker snachts. Net wat jullie zeggen, lichamelijke ongemakken, heel moe zijn maar gewoon niet in slaap komen.
    Ik heb inderdaad wel eens gelezen dat je zo wordt voorbereid op de gebroken nachten met je baby. Alleen zijn die nachten hier al heel lang gebroken hahaha. En met een baby is het vaak voeden en weer lekker slapen.. dus dan vind ik uren wakker liggen toch wel wat anders!

5. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Oh ja ik kreeg een briefje met tips mee van de verloskundige..
    Lekker standaard dingen als:
    - Drink geen koffie meer voordat je naar bed gaat
    - Eet niet te veel voordat je naar bed gaat etc..

maar om deze moest ik toch wel lachen:
    Gebruik je slaapkamer alleen om te slapen en te vrijen

Hahahah eh.. ja waar anders voor dan?

6. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Ohhh zo herkenbaar!! Tijdje terug begonnen met drinken van een beker warme melk met anijs voor t slapengaan.. Leek een paar nachten te helpen maar nu is t alweer een aantal nachten mis ;)
    Wat ik ook vooral zo irritant vind is dat ik mezelf ga opfokken snachts omdat ik zo moe ben en niet in slaap kan komen... Stom!! Want dan slaap ik helemaal niet meer :x
    Afgelopen nacht ook... Drukke dag, laat thuis, 23:30 ging ik slapen en net voor de wekker van mn vriend werd ik wakker (04:45) en kon ik niet meer slapen!! Pffff...
    En als ik dan nog van 23:30 tm 04:45 had geslapen, maar in die tussentijd ook 2x wezen plassen! Grrr!

7. Esjes

Esjes Lid

30 aug 2012
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Shit zeg! Net mijn dochter voorgelezen bij ons op bed. Dat wordt dus weer een slapeloze nacht ;)

8. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Mijn partner wordt helemaal gek van mij. Hij denk elke keer dat hij de verloskundige moet bellen. Hierdoor slaapt hij ook slecht. Ik heb tegen hem gezegd dat hij beter op de kamer van mijn zoon kan slapen.

Vanmiddag heb ik een dutje gedaan. Ik verwacht dan ik nu helemaal niet meer kan slapen.

9. moedervanschat

4 sep 2014
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hii,

ik hoop dat jullie wat aan mn tips hebben; ik ging altijd als ik wakker was naar beneden en maakte daar aan warm glas melk met honing klaar, at ondertussen een banaan en las een tijdschrift etc.. Daarna ging ik naar de wc en mn bed weer in dan lag ik vaak nog lang te slapen, het hielp bij mij uitstekend om op de tijden van mn eerste kindje te slapen en dus ook smiddags,

ik hoop dat het wat oplevert, succes allemaal

10. Margriet82

25 mrt 2014
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ik herken het zo!! Vannacht van 3 tot 6 geslapen. De kinderen om half 9 op school afgeleverd en weer terug in mijn bed gegaan. Alleen dan slaap ik zo tot 14.00!! Das ook weer niet de bedoeling... Ik schaam me er zelfs voor nu ik dit zo neerzet... :(

11. Miracle3

Miracle3 Actief lid

17 jan 2014
    317
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde verhaal... lig nu ook alweer een tikd wakker.
    Super irritant!!

Ik ga meestal dan maar ff op mn telefoon en probeer het dan na een tijdje weer.

12. Loderonde

Loderonde Actief lid

20 jan 2012
    138
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh ja hier ook! HEb net een nieuw topic geopend voor tips.. Pff ik kan helaas overdag niet naar bed ivm nog 3 kids.. Maar vannacht ook weer raak vanaf 2.30 uur tot over een half uurtje de wekker gaat!

13. baia1975

baia1975 Actief lid

3 sep 2014
    172
    2
    18
    Tuinieren
    Zuid-Holland
    Hoi!
    Toen ik zwanger was, kon ik de laatste weken ook bijna nier meer slapen maar ik was ook totaal niet moe.. en omdat ik geen zin had om in bed te liggen...ging ik ...taarten bakken.:) Yep. Midden in de nacht/heel vroeg in de ochtend. In de periode heb ik mijn beste taarten gebakken :):).
    Mijn man kwam een keer in de keuken kijken en na een blik van "je bent gek"- ging hij terug naar bed :D.
    Groetjes
    Ila

14. Esjes

Esjes Lid

30 aug 2012
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha! Heerlijk (letterlijk en figuurlijk).
    Taarten bakken 's nachts zie ik niet zitten, maar misschien is het opeten er van wel een goed idee om de nachten fijn door te komen!

15. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Ik heb de laatste paar dagen ook enorme zin in taarten. :D
    Gelukkig hebben we geen spullen in huis om een taart te bakken, want anders zou ik ook taarten gaan bakken.

16. Esjes

Esjes Lid

30 aug 2012
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zal dat een teken zijn voor een naderende bevalling? ;)
    Ik heb mijn man vorige week nog 's avonds naar de AH gestuurd voor zo'n heerlijk appeltaartje!

Nou het is weer bedtijd. Ik wens iedereen een hele fijne nacht toe!

Deel Deze Pagina