Hallo meiden, Ik heb vanmiddag mijn 1ste echo gehad. Vanuitgaande van mijn laatste menstruatie zou ik vandaag 9 weken en 4 dagen zwanger moeten zijn. Op de echo bleek ik korter zwanger te zijn, 8weken en 3dagen. Gelukkig klopte er wel een mooi hartje. Over 2 weken krijg ik een 2e echo, dan weet ik meer, ook hoe lang ik precies zwanger ben. is er een reden dat ik zo snel een 2e echo krijg? en wie heeft er ook een echo gehad, waaruit bleek dat je korter zwanger was?
Tussen de 10e en 12e week krijg je een termijn echo. Omdat rond dit termijn nog lastig te bepalen is Hoe ver je bent adhv de grootte van het kindje. Milimeters kunnen nu al en week verschil maken. Ik werd bij de eerste anderhalve week terug gezet en met termijn echo weer 2.5wk voor uit gezet. Niks om je zorgen over te maken dus!
Heb ik ook gehad. Ze meten het vruchtje en aan de hand daarvan denken ze te weten hoe ver je zwanger bent. Omdat je volgens hun nog geen 9a 10 weken heen bent, krijg je nog een echo dit is de termijn echo waar je de definitieve uitgerekende datum te horen krijgt. Van deze datum gaan ze je hele zwangerschap uit. Waarschijnlijk schatte ze je dan weer wat verder heen. Was bij ons ook zo. Eerst een week minder ver en toen met termijn echo weer een paar dagen verder. Ik denk zelf dat t nog niet helemaal klopt Maar ja t gaat om een paar dagen en wat maakt t uiteindelijk uit..
Ik had met bijna 6, 9 een echo en met 12 de termijn echo. Ik ben maar 3 daagjes achteruit gezet Baby's groeien (dacht ik) tot een week of 16 ofso allemaal op hetzelfde tempo. Daarna gaan ze hun eigen groeitempo aannemen. Vandaar ook met 12 een termijn echo omdat er dan een gemiddelde is met de grote van het kindje
ooh ja, dat had ik ook. Met 8 weken een echo, bleek ik.7 dagen minder ver te zijn, met 10 weken opnieuw, was het zelfs 8 dagen. met 12 weken bleek het maar 3 dagen minder ver te zijn. niks vanaantrekken, baby komt wanneer het er klaar voor is.
ik heb met 6.6 weken een echo gehad omdat ik een miskraam vermoede. toen met 9 weken geplande echo (die was dan om te kijken of er leven was, maar dat hadden we bij de vorige echo al gezien) en met 11 weken termijn echo gehad. eerste 2 echo's klopte het precies volgens mijn berekeningen. met termijn echo met ik 2 dagen naar voren gezet, wat niet klopt met wanneer ik mijn eisprong had en mijn vriend was toen niet eens in NL.. maargoed, het zijn maar 2 dagen. kleine man liep met 16 weken ruim voor, met 20 weken hebben ze het beentje niet goed opgemeten en liep de kleine qua lengte opeens achter en was hij overdreven dik in verhouding en nu loopt hij weer voor. geen touw aan vast te knopen dus
Toen ik mijn eerste echo kreeg dacht ik ook 9 weken en 6 dagen te zijn. Op de echo bleek 8 weken en 4 dagen. Rond de 10e week kreeg ik weer een echo, (termijnecho, deze bepaalt ook je uitgerekende datum), bleek ik toch 11 weken en 2 dagen te zijn. In het begin kan het nog een beetje verspringen. Na de termijnecho heb je een houvast en veranderd je uitgerekende datum ook niet meer.
Bij mijn dochter dacht ik bijna 10 weken te zijn en toen werd ik 12 dagen naar achter gezet. Omdat ik toen dus nog geen 10 weken was en een termijn echo voor 10 weken niet betrouwbaar is, kreeg ik er 2 weken later nog 1. En 2 weken daarna nog een. Bij mij bleef die 12 dagen verschil trouwens. Wat ook wel kan omdat ik een lange cyclus heb, een late eisprong en een korte lf. Bij mijn zoontje dacht ik het beter ingeschat te hebben en werd ik toch ook een week naar achter gezet. Nu is het weer even afwachten. Ik heb nu geen flauw idee, mijn banner is een schatting. Ik kan op 4 weken en 4 dagen zitten, maar ook op 6 weken 4 dagen. Ik wacht het nog even af.
met de eerste hadden we dat ook meende 9weken en was 6 weken en 5 dagen hadden ook gewoon met 11 weken toen weer een echo omdat bij de 1 echo het hartje nog niet konden horen
Meiden, Wat leuk om deze reacties te lezen, dat het nogal kan verschillen. ik was al blij dat het hartje klopte, ik hoop dat ik over twee weken meer kan zien. Stelt mij toch weer een beetje gerust. ik heb tot nu toe weinig symptomen , alleen last van een zure/bittere aanhoudende smaak en af en toe erg hongerig...en dat was het. Ook één van deze redenen dat ik mij druk maak. Och meiden, ik ben blij dat ik hier mijn verhaal kan doen
Ik ben na de 1e echo 12dagen terug gezet! Bijna 2wk dus! Later weer 5dg vooruit. het is ook nog zo klein om het precies te kunnen meten. no worry!
Ik dacht 7 weken zwanger te zijn. Ging naar de gyn . Was een vruchtzakje met vruchtje te zien. Was krap 5 weken zei hij. 2 weken later. Jahoor 7 weken en hartje te zien. Laatst de termijn echo gehad en 1 week vooruit gezet. Was in me vorige zwangerschap ook zo
vanmiddag ook weer 5 dagen terug gezet heb met 3 weekjes weer een echo was al mooi kloppend hartje te zien