Bevallingsnachthemd

Discussie in 'De bevalling' gestart door Spritsmetmelk, 26 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
  2. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Spritsmetmelk en hibiscusje vinden dit leuk.
  3. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik zou wel iets kopen wat een beetje bedekt ook - wat als je onderwijl naar het ziekenhuis moet? Ik moest in het ziekenhuis wel over de gangen en vond het toen wel fijner als ik iets bedekter was..
     
    Spritsmetmelk vindt dit leuk.
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Koop je het als sexy tijd jurkje, kan je partner je in 1 ruk bloot krijgen haha
     
  5. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    en dan 9 maanden later voor de bevalling :roflmao:
     
    GroeneBomen en Spritsmetmelk vinden dit leuk.
  6. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    Spritsmetmelk en hibiscusje vinden dit leuk.
  7. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Ik had gewoon een slaapshirt van de Hema viel lekker ruim..
    Mijn bevalling duurde 22uur.. En was een aantal uur gaan douchen in het zh om de pijn op te vangen dus onder t shirt had ik uiteindelijk niks aan.. alleen na de bevalling was t vies.. En t was inmiddels 23.00 en mochten blijven slapen in het zh en aangezien we kapot waren Hebben we dat gedaan.
    Alleen had ik geen extra slaapshirt mee.. Dus trok snachts maar een topje aan wat ik eigenlijk mee had als schone outfit voor de volgende dag

    En manlief had überhaupt geen schone kleding
    Dus tip extra shirt en ook wat voor de partner meenemen ;)
     
    Spritsmetmelk vindt dit leuk.
  8. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Ik had nu niks speciaals mee om in te bevallen :roflmao:
    1e werd ks dus operatiejasje, 2e wel pyamashirt volgens mij en bij de laatste 3 volledig bloot :D

    Maar qua bloed etc, waarom lees ik zo vaak "voor als het er niet meer uit gaat"? Bloedvlekken zijn niet zo lastig te verwijderen toch?
     
    Spritsmetmelk vindt dit leuk.
  9. Elisa199

    Elisa199 Actief lid

    15 aug 2020
    237
    153
    43
    Ja, heb je gelijk in. Zou betekenen dat een ziekenhuis iedere bevalling nieuw beddengoed zou moeten aanschaffen. Denk dat je dus vooral moet kiezen voor iets wat je met de wasmachine goed kunt uitwassen en niet met de hand.

    Ik zou in ieder geval voor iets goedkoops gaan, zonde om speciaal iets aan te schaffen wat je mogelijk toch niet draagt, ik had door het douchen uiteindelijk niets aan. En dat hoor je toch wel heel erg vaak. Dat bevallingsjurkje waar iemand hier een link van gaf, zou ik persoonlijk al veel te duur vinden. Dat geld geef ik liever uit aan schattige kleertjes voor de baby.

    Hier toen ik zwanger werd een oude nachtjapon die anders weg zou gaan in de kast laten liggen. Die mogen ze na de bevalling open knippen of weggooien.
     
    Zonnestralen en Spritsmetmelk vinden dit leuk.
  10. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.595
    13.147
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik vind wel deze: https://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/bigshirt-2095288/1?q=bigshirt
    In zwart vind ik ze echter alleen zonder knoopjes geheel van boven naar beneden...

    PS: bij m'n bevalling had ik gewoon aan wat ik op dat moment aan had hoor. Geen haar op m'n hoofd die er aan dacht om nog even gauw van pyjama te wisselen :roflmao: Tijdens de (aanloop naar de) bevalling had ik daar echt geen energie meer voor.
    1 keer was het pyjama-shirt wit en 1 keer mintgroen. Beide keren heb ik het bloed er gewoon uit kunnen wassen in de wasmachine.
     
    Spritsmetmelk vindt dit leuk.
  11. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Daarom staat er ook dat je zout in huis moet hebben, meestal gooit kraamzorg eerst in zout en daarna in de wasmachine
     
    Spritsmetmelk vindt dit leuk.
  12. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Ik dacht ook dat z'n shirt handig zou zijn bij de 1e.
    Van hem heb ik letterlijk alles uitgetrokken in het ziekenhuis en ben poedelnaakt bevallen (nooit gedacht) maar kon niets verdragen.
    Bij de 2e en 3e zijn de vliezen geprikt en dan blijf je lekken. Vond juist een topje en blote kont/ onderbroek met inlegger fijn.
     
    Spritsmetmelk vindt dit leuk.
  13. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Mijn shirt ging gewoon omhoog dus baby gewoon op blote borst..

    Daarna gewassen en gebruik m nog als nachtmens nergens wat van gezien
    Maar al was ie wel vies of stuk dan maakte t ook.niet uit t was een 10je bij de Hema..
     
  14. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ik heb een hele groot maat bij wibra gekocht. Paste de zwangere buik helemaal in.

    Zat wel wat bloed op, maar ging er gewoon uit met wassen. Ik gebruik hem nu nog als nachthemd. Wel een beetje groot..:roflmao:

    Zou niet teveel geld uitgeven. Wie weet draag je het toch niet. Als de bevalling begint en het is meteen heftig dan ga je echt niet even op je gemak omkleden naar je speciale (dure) nachthemd.
     
  15. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Ik had gewoon een topje aan. Anders lig je op een bobbel als je jurkje omhoog moet tijdens het bevallen. En ik had het ook warm.
     
  16. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik had een hemdje aan, bij de jongste kreeg ik een dikke trui aan van mijn man tijdens de weeënstorm omdat ik zo stond te rillen van de kou :roflmao:
     
  17. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Ik had een topje aan tijdens de bevalling. Lekker handig en niet teveel stof. Je ligt toch onder een laken. Als de baby geboren was iets vers aangedaan :D de vuile plekken gaan niet meer uit mijn topje trouwens, dus zou zeker niet de mooiste kleren aandoen :p
     
  18. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Ik had een zwart topje van de zeeman aan in een maar te groot. Vond het ideaal!
     
  19. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    @Spritsmetmelk deze had ik ook. Ik vond het een super fijn jurkje. Alleen mijn stomme verloskundige trok na de bevalling het jurkje omhoog ipv dat ze de knoopje losmaakte. Lag ik nog steeds poedelnaakt op alle foto's :oops:. Het jurkje heb ik ook nog gebruikt in de kraamperiode. Hij is heel handig met voeden ook. Echt een aanrader.
     
    Spritsmetmelk en Loveischocola vinden dit leuk.
  20. Spritsmetmelk

    Spritsmetmelk Actief lid

    11 okt 2019
    283
    185
    43
    Ik heb zojuist die op de eerste foto uit mijn openingspost besteld! Toch maar.. Eigenlijk bijna hetzelfde als het bevallingsjurkje alleen met meer knoopjes. Ik weet dat er een kans is dat ik 'm niet ga dragen, maar ik merk dat ik nu loop te stressen wat ik dan wel moet enzo (broekje, lang shirt, big shirt, hemdjes) en dat is het geld niet waard, niet goed voor de beeb. Wel heel erg bedankt voor alle adviezen. Heb er zeker wel wat aan gehad en wellicht anderen die in de toekomst nog op dit topic stuiten ook wel. :D
     
    toch3 en PippiMoustache vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina