Ik heb juist in mijn bevallingsplan gezet dat stagiaires etc. geen bezwaar zijn en dat ze daarvoor geen toestemming hoeven te vragen. Heb ook rondleiding in het ziekenhuis gehad en voorlichting van vk en gynaecoloog en die gaven juist wel aan het plan door te lezen, juist ook bij wisselende diensten. Natuurlijk zijn er altijd situaties waarbij daar geen tijd voor is, maar vk en gyn gaven aan dat zo'n plan ook door het personeel als prettig wordt ervaren. Zo lang het geen opstel van 3 pagina's is met allerlei onmogelijke wensen. Kort en bondig beschrijven wat jij wil vinden zij juist een pluspunt en als het even mogelijk is, zullen ze dat altijd doorlezen. Je laatste stukje vind ik nogal neerbuigend, volgens mij snap je niet helemaal wat zo'n plan inhoudt en waarom je het schrijft. In ieder geval niet om alles volgens plan te laten gaan en ik denk dat 99% bij het schrijven van het plan juist ook het belang van de baby voorop stelt.
bevallingsplan is voor ieder verschillend Alleen hoe een bevalling zal gaan dat kan je nooit weten Op zich niks mis mee om voor die tijd alles op papier te hebben wat je wilt Bedoel een bevalling is niet niks en als zo,n plan je kan helpen is het alleen maar goed
Ik had geen plan en het is ook goedgekomen. Ik had natuurlijk allerlei ideeen,maar dei waren al standaard in zh. Kindje blijft zoveel mogelijk bij je, papa knipt navelstreng, kindje word niet zomaar weggehaald. Tijdens hechten mocht uk op mn buik blijven. Heb dit niet gedaan, ukkie mocht heerlijk bij zijn papa van mij om kennis te maken. Werd gevraagd of ik placenta wilde zien, jahoor, vond ik reuze-interessant. Door weeenopwekkers en niet vorderende ontsluiting kreeg ik flinke weeenstorm. Werd er netjes gevraagd hoe ik over pijnstilling dacht. Je krijgt echt niet 'zomaar' een spuit.Werd keurig overlegd met diensdoend gyn en daarna pas klaargemaakt. Ook zonder plan kan t lukken, maar een plan geeft misschien wel veel rust. In het ziekenhuis was ook een bad beschikbaar om weeen op te vangen. Ook skippybal.
Misschien even goed lezen Ik ben al een keer bevallen en dat is JUIST anders gelopen omdat ik geen bevalplan had. Zelf door de vlos bevestigd en nu ook op advies van vlos een plan gemaakt. Wat een gelul zeg, da ik het rooskleurig in zie.... Ik WEET hoe het in de zorg werkt want ik werk er namelijk Ze lezen wel degelijk je dossier en pkan of het moet qua tijd niet kunnen. Ze zijn dit verplicht. Met Spoed of zo kan het zijn dat het vlugger gaat. Tijdens mjn vorige bevalling zijn er veeeeeel dingen gegaan op een manier die niet zo had hoeven te gaan. Wederom bevestigd door de vlos en zelfs door het personeel van het ZH. En dat ze het moeten leren, jammer dan. Niet bij mij. Bij mn vorige bevalling stonden er meerdere stagiares bij. Catheter geoefend door stagiares enz. Ik vond het VERSCHRIKKELIJK!!! En ik had wel degelijk in de gaten dat er veel man om mij heen stond. Hun kunnen dwt gewend zijn en normaal vinden. IK ben niet gewend dat er 9 man naar mn doos staan te kijken en WIL dit ook niet. Dit alles heeft echt mn bevalling tegen gehouden. Dat jij of anderen dit over je heen laten komen of die mensen niet in de gaten hebben, fijn voor jullie. Ik maak me daar nu al druk om dus geef dit aan in een plan. En ja, kind gaat voor en als het medisch noodzakelijk is dan is er niks aan te doen. En denk niet dat jij snapt wat zo'n plan inhoud Jij doet net alsof het een strak script is waar het ZH zich daar dan maar kostte wat het kost aan moet houden. Fout. Er staan gewoon ideeen en meningen van de ouders op. Hoe zij het graag zouden zien. Zo is hier in het ZH de regel dat je pas naar huis mag als je zelf geplast hebt. Ik kon dat niet en kreeg om d paar uur catherisatie want niet echt goed is voor je blaas. En later een verblijfscatheter voor een paar dagen en zou daar moeten blijven. Compleet nutteloos want dan kan je ook thuis zitten met dat ding. Nu grote kans dat dit weer gaat gebeuren dus heb ik op advies van de vlos in mn plan gezet dat mn blaas dan rust krijgt en ik naar huis ga met catheter.. Ik vind het werkelijk verschrikkelijk in het ZH en kan mezelf ook echt niet richten op kleine, slaap niet enz. Dus ik heb erin staan dat als het medisch verantwoord is, ik zo snel mogelijk weg. Thuis herstel ik het beste. Nog een voorbeeld: ik heb in mn plan staan dat ik graag uitleg wil over wat er gaat gebeuren en wat ze gaan doen. Waarom? Vorige bevalling was ik volledig uitgescheurd en naar de OK gebracht. 1e keer in een ZH en er werd niets uit gelegd. Benen werden vast gelegd in de beugels en als en stuk slachtvee werd ik met mn kont een stuk omhoog getakeld. Doodsbang was ik en de anesthesist zag dit en gaf toen uitleg wat er gebeurde. Toen werd ik rustig. Wederom iets wat niet zo had hoeven gaan als ze gewoon uitleg hadden gegeven. Zo hoef ik ook niet te weten dat en wanneer ze een knip gaan zetten. Ik weet dat ik dan in paniek ga raken. Bang voor pijnl Wat is er verkeerd aan om dit in een plan te zetten? Ik ken mezelf en weet van mezelf dat ik deze punten ws niet aan durf te kaarten en mn moeder zal de punten grotendeels vergeten. Alleen maar goed dat er een paar wensen op papier staan. Ik ga niet leidzaam af liggen wachten wat er gaat gebeuren. Het is MIJN lichaam en MIJN bevalling....