Hallo dames.. Nog 5 weekjes en dan is de uitgerekende datum.. zoo spannend. Maar nu zit ik met een vraag, we hebben een amerikaanse bulldog a 55kg schoon aan de haak, en hij is echt heel lief voor kinderen etc maar toch is hij nog aardig speels (bijna 4 jaar). Vorige week de box opgezet zodat hij daar vast aan kan wennen (hij doet er echter helemaal niets mee, maakt hem niets uit dat hij er staat), soms de maxi cosi even in de woonkamer neerzetten zodat hij daar ook aan kan 'wennen' maar uiteraard zit daar nog geen luchtje aan. Hoe gaan/ hebben jullie je honden laten wennen aan wat er komen gaat en hoe gaat het jullie honden af als de baby er eenmaal is??
heb ooit zo een topic geopend zelf http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/441467-hond-voorbereiden-op-baby.html
onze engels bull hebben we nergens aan laten wennen. we kwamen snachts met de baby thuis uit het ziekenhuis en hadden de maxicosi op de bank gezet om onze jassen uit te doen. Hond stond gelijk met de voorpoten op de bank en rook een keer aan de baby, draaide zich om en ging er pal voorzitten. het was gelijk goed. later die dag met baby op de arm hond er bijgenomen op de bank zodat ze nog even goed kon ruiken aan de kleine en het was prima. dikke maatjes en echt een beschermhond. hier dus geen tips. ik zou gewoon kijken hoe het gaat. honden krijgen meer mee dan je denkt. wij hadden het idee dat de hond gelijk heel goed doorhad (lees rook) dat de baby bij ons hoorde.
Wij hebben inderdaad ook regelmatig met de kinderwagen door het huis gelopen en laten snuffelen.. ook hebben we spulletjes over de box gehangen, bijv. een slabbetje of een knuffeltje. Ze mogen snuffelen, maar het niet pakken.. Zo leren ze dat dat van de baby is. Wij hebben privé training gehad tijdens de zwangerschap, omdat wij een hond hebben die nogal moeilijk gedrag vertoont.. Verder hebben wij toen de baby geboren was en naar huis mochten eerst 2 uurtjes alleen geweest met de hondjes voordat de kraamzorg kwam. Zodat ze op het gemak even konden wennen en niet gelijk met een onbekende erbij.. Bij het wennen heb ik haar in mijn armen gehouden en mijn man heeft de hondjes aangelijnd en ze laten snuffelen, zodat mocht er iets gebeuren hij ze gelijk terug kon trekken.. Ze vonden het eigenlijk gelijk prima.. van 1 hondje wisten we het wel, die vind kindjes helemaal geweldig. De baby wordt hier ook iedere dag wel een keer gelikt, maar even een doekje erover en tis weer schoon. Tip van de trainster, zorg dat ze er vanaf het allereerste begin erbij betrokken worden. Verschoon bijv. is een luier beneden en praat met de hondjes, zeg wat je aan het doen bent enz.. en laat ze ook gewoon snuffelen (wel met jou in de buurt natuurlijk!).
Ik ben thuis bevallen. Beneden in de huiskamer en de honden (een Am.staff en een Boxer) waren ook in de huiskamer (in de bench, zodat ze niemand voor de voeten liepen). Toen ik bevallen was, heeft de kraamverzorgster de bench open gedaan en ze liepen gelik naar het bed toe om te ruiken. Dat was gelijk goed. Hier zie je de Am.Staff op de achtergrond Ze vond het reuze interesant Bekijk bijlage 337947
Wij hebben een Amerikaans stafford, ontzettend lief ook tegen andermans kinderen en ik heb al een dochter van 10 jaar. Ik ga thuis bevallen (als het goed is haha) en we laten de hond er gewoon zsm even bij.. Verder idd beneden verschonen en veel kletsen tegen de hond. Maar een hond hoort eigenlijk automatisch afstand te bewaren tussen hem/haar en de baby. Ze mag dus wel snuffelen zodra ze geboren is, een lik over de wang kan idd een keer gebeuren, maar de afstand moet er zijn. Verder maak ik me geen zorgen. Dit soort dingen lopen vaak vanzelf. Behalve als je je hond opeens gaat negeren, of gaat afstraffen als deze in de buurt komt. Gewoon je ding doen en de hond er (met mate) bij betrekken.. Succes!! Komt vast goed..
Wij hebben een rottweiler en een bastaard. We hebben ze voor de bevalling niet specifiek laten wennen. Na de bevalling de honden er gewoon vaak bij betrokken. Toen we thuis kwamen uit het ziekenhuis mochten ze direct snuffelen en een likje geven. We hebben ze nooit afgewezen. Kindje is nu 1 jaar geworden in juni en ze zijn dikke maatjes. Hond likt em wat af en beschermt hem echt!
Tips van de meiden hierboven ben ik het helemaal mee eens! Vooral de honden erbij betrekken. Ze zijn tenslotte lid van jullie gezin. Hier hebben we ook een hond(kruising appenzeller sennen x friese stabij), jaar of 8, dus al een wat ouder beestje. Maar wij wonen op boerderij en hebben hond dus niet in huis. Hij loopt de hele dag los op het erf en snachts zit meneer in een kennel in de schuur. Het is een schat van een dier, gék op kinderen! Zodra onze kleine is geboren en we naar buiten mogen, laat ik onze hond kennismaken. Ben erg benieuwd hoe hij het vind, denk dat ie een beetje de kat uit de boom gaat kijken, hem kennende. Weet ook niet of hij het door heeft dat ik zwanger ben, vertoont eigenlijk geen abnormaal gedrag naar mij toe. Kan in ieder geval niet wachten tot kleine mee de stal in mag en met al onze dieren kennis kan maken(hond, konijnen, kippen, kalfjes, koeien).
Wij hebben de hond (boxer) nergens aan laten wennen. Opeens stond er een box in de woonkamer enzo. Ben wel thuis ook in de woonkamer bevallen. Ze is op een gegeven moment wel even onder dat kraambed gaan liggen. verder lag ze lekker in de mand en keek niet op of om. Zijn nu de beste maatjes
gewoon overal bij betrekken zodat ze zich niet verdrongen voelen want dat geeft juist de meeste problemen. ook niet een paar dagen weg houden bij je thuis vandaan. maar gewoon overal bij trekken waar de hond mag komen. mag de hond niet boven dan neem je hem ook niet meer naar boven. maar als je beneden verschoon en hij wil kijken gewoon toelaten. hoe meer je verbied hoe meer aandacht de hond wil hebben.
hier zijn de honden heel lief voor de kleine. we hebben 2 berner senne dus grote honden, wij hebben er voor gekozen om ze rond de bevalling even naar mijn schoonouders te doen omdat ze dan de kraamhulp met rust laten. verder zijn ze erg beschermend en vinden ze het niet leuk als mensen die zij niet kennen de kleine aanraken daarom zetten we ze appart als er kraambezoek komt dat zij niet of nauwelijks kennen. bij mensen die regelmaatig over de vloer komen is dit geen probleem
Ik heb een Franse bull en ik denk dat het vooral belangrijk is om ze overal bij te betrekken en overal laten kijken. Verder was bij ons de tip om de baby niet te wassen en bij thuiskomst de hond te laten snuffelen ( wij bevallen in het zh) En er verder ook niet te spannend over doen. Eigenlijk alsof het allemaal heel normaal is. Komt vast goed.
Wij hebben vanuit het ziekenhuis de maxi-cosi op de grond gezet en onze labrador er aan laten snuffelen en we hebben z'n mutsje aan de hond gegeven. Nou dat ging perfect en ons zoontje word nu bijna 3 en ze zijn de aller dikste maatjes
Hier ook niet van tevoren laten wennen.. Wel merkte onze bullmastiff dat er iets stond te gebeuren.. want tijdens mijn zwangerschap was zij schijnzwanger.. geweldig.. Na de geboorte direct laten kijken, snuffelen, keertje likken.. en zoonlief is nu 2 en het zijn echt de beste maatjes! Ik voeg ook maar een foto bij.. die andere zijn ook zo schattig..
hier de hond paar wkn voor bevalling laten wennen aan de.box en wagen en kamertje boven na.bevalling overal bij betrokken met verschonen/wassen en in bad.doen en zelf met naar bed brengen ook als kleine fles kreeg keeeg de hond ook iets. mijn hond is gek op de kleine maar wilt nooit alleen met dr zijn en is voorzichtig ook proberen samen met.de kleine en hond dingen te ondernemen ..
Oehhh ik hou van dit soort foto's! *kwijl* Wij hebben een zoon van sep. 2011 en toen hij geboren werd hadden we een hoogbejaarde am. bull (asielhond) in huis rondscharrelen. Ik wilde thuisbevallen maar uiteindelijk toch naar het zhuis gegaan. Bij thuiskomst direct laten snuffelen en was het goed. Ze was altijd zo ontzettend lief voor hem. Een jaar later hebben we haar helaas moeten laten inslapen. Nu ben ik weer zwanger en hebben we weer een herplaatser am. bull en ben ik weer zwanger. Zij is wel een stuk jonger maar heel lief en rustig. Samen met onze zoon is ze echt firma list en bedrog soms. we maken ons totaal geen zorgen over de ontmoeting met de nieuwe baby straks. Inderdaad veel betrekken bij de baby. Als de kinderen slapen is het quality bulldog time bij ons. En altijd blijven bedenken dat het een hond is. Hoe goed het ook tussen de kinderen en hond gaat.
Geweldige foto's!! ZO heb ik er ook van onze kindjes maar om nu een foto van een foto te maken?? Ik heb ze niet echt heel bewust laten wennen of zo. Wij hebben een Labrador, en ik heb eigenlijk maar 1 ding gedaan toen ik uit het ziekenhuis kwam: Maxi cosi op de grond zetten waar dochter/zoon in zat. En toen kwam er een ontzettend lompe labrador als een imbeciel aanrennen dat ik zoiets had van vlak voor de maxi cosi gooide meneer er een anker onder, stond voor de maxi cosi stil waarna dochter/zoon even flink besnuffeld werd De hond en de kindjes zijn dikke maatjes Ook met de derde zal ik het zo doen. De hond mag, met mij of mijn man, in de baby kamer. Zodra het kleintje straks in de box ligt zal meneer niet ver van de box vandaan liggen. De vraag zal eerder zijn of de kraamhulp in de buurt van de box/babykamer mag komen
Inderdaad, vooral de hond niet een paar dagen weg sturen! De mensen die dat in mijn omgeving wel hebben gedaan hebben alleen maar problemen met de hond gekregen:x