Bevallingsplan, wie?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Minyaweth, 3 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hallo meiden,

Vorige week op controle geweest bij de gyn voor de eerste keer.
    In princiepe wordt mij een natuurlijke bevalling aangeraden, tenzij ik perse een keizersnede wil (ivm vorige bevalling)
    In eerste instantie zegt mijn gevoel dat ik voor een natuurlijke bevalling wil gaan, maar dit brengt tegelijkertijd ook veel angst met zich mee. Zij raadde mij aan om een bevallingsplan te maken om voor mezelf alles duidelijk en helder te hebben. Ook brengt dit een stukje rust bij mezelf.

Nu wil ik binnenkort dus beginnen aan zo'n bevallingsplan, maar ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik hier in moet zetten?
    Wie heeft er ook één gemaakt, en wat hebben jullie daar allemaal instaan?

Liefs Minya

2. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Je kunt hier een soort handleiding bestellen en ook wat voorbeelden in zien:

Cicli - eigen lijn rondom bevallen

Wij hebben er ook één gemaakt, als je wilt kan ik ém wel PB-en

3. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eh Towser, zou ik hem ook mogen krijgen? *bloos*

4. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
  5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    @Young Flower: bedankt! Zal eens een kijkje nemen!

@Towser: als je hem wilt mailen, graag! Zal ook even op jouw link kijken.

6. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Handig topic!
    Ik zit te dubben of ik er één zou schrijven, het wordt een geplande keizersnede. Maar ik denk dat het wel goed zou zijn voor me.

7. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Ik heb je een PB bericht gestuurd!

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    @Towser: ik heb nog niks ontvangen...

Ben net wel begonnen aan mijn bevallingsplan aan de hand van de voorbeelden die hier gegeven zijn, en toen ik bezig was kwam de rest eigenlijk vanzelf. Ik heb mijn bevallingsplan nu klaar :) Althans, alle punten die ik nu belangrijk vind staan er in. Kan uiteraard nog bijgewerkt worden.

Ik moet zeggen dat dit wel een stukje gemoedsrust met zich meebrengt nu ik voor mezelf ook alles helder en duidelijk op papier heb.

Alleen het laatste puntje (a.d.h.v. het voorbeeld van MamaEsther: in levensbedreigende situatie voor wie kiezen???

9. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Dan ga ik het nog een keer proberen. Je mag me ook een mailadres PB-en, dan kan ik het in WORD opsturen. Ik had het er nu ingeplakt, maar misschien wordt het dan te lang of zo??:(
    Het zit thuis op de computer, ben nu aan het werk (eigen bedrijf hoor;)), dus het wordt wel vanavond.

10. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Bij dat laatste punt heb ik aangegeven dat er dan voor mij gekozen moest worden. Gruwelijk en gelukkig niet nodig geweest, maar ik had echt zoiets van 'mijn oudste dochter kan nog niet zonder mij'. Vergelijkbaar als wat mamaEsther in haar bevallingsplan omschreef dus.

Voor mij hielp het schrijven van ''n bevallingsplan vooral om m'n eigen gedachten goed op 'n rijtje te zetten en e.e.a. goed met m'n man te bespreken.

11. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    @Mijkeltje:die optie neig ik ook erg naar, maar het is wel verschrikkelijk moeilijk zeg!!

@Towser: ik mail je mijn emailadres!

12. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Volgens mij zijn de gevallen waarin die keuze echt gemaakt moet worden ook wel op één hand te tellen. De VK zei dat hiet twee jaar geleden was dat er iemand een spoedkeizersnede met narcose moest, dus dat vond ik nogal geruststelend klinken in een praktijk met 7 verloskundigen.

Deel Deze Pagina