eerste symptonen bij jouw bevalling

Discussion in 'De bevalling' started by Koekeloerie, Apr 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ik ben heel benieuwd hoe bij jullie de bevalling begon en verliep. Ik weet dat dit bij iedereen verschillend is maar misschien toch leuk om te lezen hoe de bevalling startte en verliep.

Ik bedoel dus een soort van volgorde als:

- harde buiken (33 wkn)
    - voorweeen (35 wkn)
    - slijmprop verloren (38 wkn)
    - weeen begonnen (40 wkn)
    - vruchtwater verloren, na 3 uur weeen
    - persweeen, na 8 uur
    - geknipt, na 2 uur persweeen
    bevallen!!

De horrordetails mogen verder wegblijven hoor :D

2. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    tot 41+3 niks, geen harde buik, geen voorweën, gewoon niks.
    na strippen, nog steeds niks
    bij 42 weken inleiden
    na gel, nog niks
    na vliezen breken kleine krampjes
    na infuus flinke weëen
    persweën na 2 uur
    drie kwartier later bevallen zonder knip

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Vandaag precies ( ook deze tijd) 2 jaar geleden zat ik in de persweeën.

Na 40+5 dagen de avond van 29 april voelde ik het kindje echt naar beneden dalen. Ik kon bijna niet meer lopen want het voelde alsof ze al naar buiten wilde,

's nachts om 5 uur naar de wc met wat ik dacht krampen om een grote boodschap te doen.

Om 7 uur regelmatige weeen van om de 5 minuten,

In het ziekenhuis tot 22.15 weeen gehad die tot 20.00 uur goed op te vangen waren, maar de twee uren daarna was het wel pittig.

Om 22.15 persen en om 23.16 was ze er na een knip ( voelde ik niks van)

4. Bri

Bri Niet meer actief

40+6 om een uur of 8 wakker geworden met 'menstruatiepijn in golven'. heel goed te handelen.
    tussendoor: forummen!
    13 uur: tukje gaan doen; weeën kwamen zo eens in de 6-8 minuten, duurden 30-40 sec. Niets aan de hand.
    20 uur: weeën om de 6 minuten, 50 sec. VK gebeld dat ze er rekening mee moest houden dat ik haar 's nachts zou gaan wekken.
    22 uur: vk kwam langs, 1 cm ontsluiting
    Daarna naar bed gegaan, maar kon niet meer slapen. 't begon nu wel zeer te doen...
    23 uur: bad gevuld en erin gaan liggen.
    23.02: wat een ellende, dit voelde helemaal niet ontspannend! roep vriend maar die hoort me niet (ik kan ook helemaal niet roepen, daar heb ik geen lucht meer voor)... waarom heb ik hem niet gezegd dat ik in bad ging liggen?
    23.05: zelf uit bad geklommen (walvis!! eerst op knieën gedraaid, toen overeind gekomen en eruit geklommen)
    23.10: onder de douche, dat is beter! op een krukje. tussen de weeën door zet ik steeds de douche uit. hierdoor kan vriend (die maar eens kwam kijken wat ik toch allemaal aan het doen was) goed timen.
    1 uur?? het begint nu fuzzy te worden: vk gebeld; nu iedere 3 minuten, 1 minuut lang, auw! ze zegt: ik kom over een uurtje kijken; blijf goed ademen en niet hijgen.
    2 uur: vk laten bellen, ze moet NU komen, ik moet persen! (vriend in hand gebeten, maar zelfs dat hielp niet)
    2.20: vk komt binnen, zet spullen klaar, toucheert: volledige ontsluiting!
    2.30: mag beginnen met persen
    3.15: vliezen worden gebroken
    3.48: ukkie geboren! supermooi jongetje, alles erop en eraan, Bri gelukkigste mama van de hele wereld...

Fultimemommy likes this.
  5. Koekeloerie

Fijn om te lezen hoe het er een beetje aan toe gaat. Wel opvallend dat het allemaal overtijd is gegaan. Tuurlijk is het je eigen ervaring, maar zo krijg ik een beetje een beeld met hoe het allemaal verloopt.

@ bossi333 Gefeliciteerd!!!!

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    23.30 de eerste wee, terwijl ik lekker in bed lag te relaxen met mijn vriend. Ik dacht nog dat het oefenweeën waren.
    00.00 vriend ging slapen, en ik ging douchen in de hoop dat de oefenweeën minder werden.
    00.30 het wordt alleen maar erger, en ik krijg de zenuwen, maar weet nog steeds niet zeker of dit het echte werk al is. Ik föhn mijn haar nog even (want stel dat ik straks toch naar het ziekenhuis moet :) ) en ga dan in bed liggen met een horloge om te timen.
    02.00 de pijn wordt erger en het wordt ook regelmatiger. Ik besef nu dat het toch echt wel is begonnen, maar maak mijn vriend nog niet wakker.
    04.00 ik voel PANG in mijn buik, en kan nog net uit bed springen voordat er een plons water uit me loopt. Mijn vliezen zijn gebroken! Ik ga op de wc 'uitlekken' en verlies daar ook de slijmprop. De verloskundige gebeld en we mogen meteen komen.
    04.30 we zijn in het ziekenhuis, ik word getoucheerd en blijk 5 cm. ontsluiting te hebben.
    11.50 ik heb 10 cm. ontsluiting en mag gaan persen
    12.20 het persen schiet niet op, en ik krijg een infuus om de weeën sterker te maken.
    12.40 de hartslag van mijn zoon daalt, en de gyn wordt erbij gehaald...hij moet er nu uit.
    12.49 na een flinke knip en de tang wordt mijn zoon geboren!

7. Koekeloerie

Hey Mikki, met hoeveel weken is je zoontje geboren?
    Pff die laatste 5 cm wilde ook niet echt vlotte...

8. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Eerste baby

Totaal geen voortekenen, geen harde buiken of voorweeën, niks....
    Totdat met 38 weken het volgende gebeurde:
    9.00 slijmprop verloren
    9.15 eerste wee
    11.00 verloskundige komt en meet 8 cm ontsluiting
    11.15 volledige ontsluiting, verloskundige breekt de vliezen
    11.30 persen
    12.16 baby geboren

Tweede baby
    32 weken voorweeën en veel harde buiken, dat bleef zo tot het einde, vooral 's nachts
    Had allemaal niks te betekenen, baby bleef zitten tot 41+2 en toen:
    16.00 eerste echte wee (voorweeën zijn helemaal niks, vergeleken met een echte wee, haha)
    17.30 verloskundige komt en breekt de vliezen, 3 cm ontsluiting, baby daalt eindelijk in
    18.00 ik beland in een enorme weeënstorm, vrijwel zonder pauzes tussen de weeën
    18.30 4 cm ontsluiting, schiet niet op voor m'n gevoel
    18.45 ineens enorme persdrang, niet tegen te houden
    18.47 baby wordt gewoonweg gelanceerd, dus 17 minuten nadat ik 4 cm ontsluiting had

Twee hele verschillende, maar allebei snelle bevallingen dus, voor mij.

9. kvptje

kvptje Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    bij onze eerste dochter:
    Paar nachten slecht slapen
    Af en toe een harde buik
    Vruchtwater wat brak

bij onze 2e dochter:
    Paar weken slecht slapen
    Veel gerommel
    2 dgn lichte weeën

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Met 39 weken en 5 dagen.
    Die laatste 5 cm. wilden niet echt vlotten nee... En ik heb toevallig vanochtend nog eens naar het bevallingsverslag gekeken dat ik meekreeg in het ziekenhuis, en daar staat in dat ik niet een uur, maar anderhalf uur heb geperst :confused: Dus mijn verhaaltje klopt niet helemaal...
    Nu was dit wel weer een verhaal apart, want mijn zoon bleek met zijn gezicht naar boven te liggen, dus daarom kon ik hem er onmogelijk zelf uitpersen.

11. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    nr 1:

geen voorweeen, ontsluiting of wat dan ook
    40 weken: smorgens half 7 breken vliezen, verlies ook slijmprop dan. rond half 9 starten weeen direct om de 2 minuten en om 13:55 is beeb geboren na uur persen

nr 2:

snachts om 3 uur beetje buikpijn
    rond half 4 start weeen, VK kwam, zij brak vliezen, om 5:25 is beeb geboren met 3 persweeen.

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

vanaf een week of 30 had ik veel en regelmatige harde buiken
    de slijmprop ben ik in stukjes verloren denk ik
    met 38w1d zijn mijn vliezen gebroken (direct na de seks)
    met 38w5d zijn mijn weeen opgewekt met het infuus en ben ik ook bevallen

13. Mama van naomy

Mama van naomy Actief lid

May 24, 2008
    137
    0
    0
    Bij naomy 1 dag er voor fele steken in me kruis en dag later sn8 ineens gaan zweten als een gek en met omdraaien een knak in me buik horen en toen weeen maar nie sterk genoeg dus later in ziekhuis weeen opgewekt via infus kleine had ook gepoept in het water

14. MamaJet

MamaJet Lid

May 17, 2008
    21
    0
    0
    Leidster kinderopvang
    Harderwijk
    39 weken rommelen
    39,5 weken flinke voorweeën, 2 cm ontsluiting bij vk onderzoek
    40 weken, voorweeën, in de avond sterkere weeën.
    01.30 vliezen breken, de weeën worden erg heftig en snel op elkaar.
    3.00 nog steeds 2 cm vk onderzoek, weeënstorm volgt.
    3.45 persdrang.
    4.00 vk komt, 10 cm ontsluiting.
    4.29Rosa is geboren!!

15. Koekeloerie

Ik heb steeds vaker harde buiken en voorweeen... Wil dus niks zeggen. Dat je niet weet wanneer het begint, vind ik eigenlijk best irritant worden hahaha. Ik heb te graag de controle. ik lees nu echt heel veel bevallingsverhalen en om jullie ervaring zo te lezen is echt leuk!

16. patrieske28

Feb 12, 2009
    56
    0
    0
    reuver
    erg leuk om die verhalen zo te lezen.

hier vooralsnog geen voortekenen, helemaal niks :( maarja hoeft niks te betekenen, i know.

we wachten maar weer even geduldig af, donderdag inwendig onderzoek.... ach wie weet is hij voor die tijd al wel geboren :D

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Vanaf ongeveer week 35 meer (nachtelijke) harde buiken, aanhoudende pijnlijke krampen en indalingsweeen, waarbij ik soms bijna door mijn benen zakte :(.

Laatste week voor de bevalling heel veel pijnlijke langaanhoudende krampen, vooral 's avonds.

40+2 beetje bruine afscheiding
    40+3 's nachts voorweeen, nog te doen, duurden zo'n 50sec, om de 6-7-8 minuten. Namen 's ochtends weer af.
    40+4 's nachts weer wat lichte voorweeen, 's ochtends weer weg.
    's middags om half 3 begonnen de voorweeen weer, nu om de 5 minuten - 4 minuten, steeds pijnlijker, maar te doen.

's avonds om 0u BMM verweekt en verstreken, 0cm ontsluiting, toen begon de ' echte' bevalling.

Rugweeen, 8 uur lang, na zo'n 4 uur kreeg ik wee-opwekkers, omdat de rugweeen - die bijna niet weg te puffen waren - niet effectief genoeg waren :confused:. Daarbij pijnstilling, remifentanil.

Persweeen ongeveer 1 uur, 45 minuten persen, knip. De placenta kwam na 10 minuten.

18. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Bij 25 weken al veel last van harde buiken. Bij 34 weken mijn slijmprop verloren. Vanaf week 37 regelmatig last van voorweeen. Bij 39 weken was mijn baarmoedermond verstreken. Bij 40w5d had ik 1cm ontsluiting. Ik ben toen gestript en diezelfde avond zijn de weeen begonnen. Die avond ook nog naar het ziekenhuis gegaan, maar daar bleek dat ik nog steeds 1 cm ontsluiting had. Ik ben toen wel opgenomen in het ziekenhuis en heb een slaapmiddeltje gekregen om de nacht door te komen. 's ochtends werd ik wakker en had ik al 5cm ontsluiting! Vervolgens heb ik nog 5 uur gedaan over de laatste 5 cm en na 4 minuten persen was onze kleine man geboren!!

19. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Totaal geen voortekenen gehad. Ben geen slijmprop verloren en had ook geen extra harde buiken, krampen oid.

Wel had ik de dag voor mn bevalling een soort zenuwsteken bij mn vagina, we dachten dat dat met het dieper indalen van de baby te maken had.

Nacht van 19 op 20 feb (39+5) beetje een onrustig gevoel, ben maar beneden een boekje gaan lezen.
    06.20 uur: vliezen breken spontaan, nog geen echte weeen
    07.30 uur: ineens een storm van rugweeen
    08.30 uur: vk is er: volledige ontsluiting
    09.52 uur: Thije geboren

20. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,715
    3,151
    113
    Female
    Maandag 16 maart 2009 (38+2) vanaf 2 uur tot 10 uur voorween om de 2 min die 4 min aanhielden,, na een uur de vk gebeld die kon niks doen.. om 8 uur nog een keer gebeld en had 1 cm ontsluiting maar verder kon ze niks doen dus weer afwachten, toen ben ik om half 10 naar bed gegaan en om 10 uur had ik nergens geen last meer van...

Dinsdag en Woensdag ben ik de hele dag delen van mijn slijmprop aan het verliezen geweest..

Vrijdag 20 maart 2009 (38+6) om 10 over half 8 voelde ik een plop.. ik dacht ow Liam trapt en ik moest ineens heel nodig naar de wc.. dus ik sta op en loop een stukje en het liep eruit.. ik schrok me dood.. ik denk huh?? even later op de wc bleken dus mijn vliezen gebroken te zijn, ik was gewoon aan het trillen ik wist niet wat me overkwam.. had er totaal niet op gerekend.. om 8 uur heb ik de vk gebeld en die vertelde dat ik weer moest bellen als de ween om de 2-3 min kwamen en 1 min aanhield.. om kwart voor 10 kwamen de ween gelijk om de 2 min en die 2 min aanhielden :confused: ik om 11 uur bellen naar de vk, ik had 4 cm ontsluiting.. om 10 over half 12 ging ze weg en ik heb om 00.10 weer gebeld dat ik moest persen en ze gelijk terug moest komen! om 00.25 was ze gearriveerd.. heeft ze weer gekeken en had al volledige ontsluiting en ze kon het hoofdje al voelen :confused: dus zij spullen klaar zetten om 00.34 mocht ik passief mee gaan persen en om 00.38 is Liam Daniël geboren na een zwangerschap van precies 39 wk..
    Totale duur van de bevalling vanaf de eerste wee is 3 uur geweest en 4 min persen..

Share This Page