@ Tinkerbell81, de vorige keer hebben ze zich echt 100% aan het bevallingsplan gehouden, sterker nog, toen mijn man op een hectisch moment bijna vergat dat hij zijn dochter ter wereld zou helpen, heeft de verloskundige hem daaraan helpen herinneren..! Het bevallingsplan zit al lang en breed in mijn dossier in het ziekenhuis en eenieder die aan mijn bed komt, leest éérst mijn dossier......... En dus ook mijn plan! @ Suus1983, Daar ben/was ik ook een beetje bang voor, maar mijn gynaecoloog heeft gezegd dat het absoluut geen probleem zou zijn! Het schijnt dat een gynaecoloog/verloskundige daar nooit alléén een shift draait, er is altijd een alternatief. Als zij hier geen gehoor aan hadden gegeven, zou ik gaan bevallen in een ander ziekenhuis, maar er is mij gegarandeerd dat het in geen geval nodig zou zijn dat ik die mensen aan mijn bed zou krijgen.. @ Djools, op http://www.cicli.nl/ staan een aantal voorbeelden, maar je kan bijvoorbeeld ook mijn plan kopiëren en dat aanpassen naar een plan zoals jij het hebben wilt..! Hoe bedoel je trouwens, hoe ik het allemaal omschreven heb..? Sjah, ik heb de mazzel dat ze hier dus wél rekening mee houden. Juist omdát ik een bevallingsplan heb. Ik heb het vooraf in geschrifte ingeleverd en ze zijn ermee akkoord, dan hebben ze zich er ook aan te houden! En naar mijn ervaring doén ze dat ook. Net als met dingen kopen (stomme vergelijking, maar toch) heb je altijd méér aan een geschreven overeenkomst, dan aan een mondelinge........ Kan mijn man nóg zo mondig zijn (en dat is-ie, geloof me!) maar als er vooraf niks is vastgelegd kunnen ze op het moment supreme altijd zeggen nee kan niet of nee geen tijd, terwijl ze er nu, mét plan, op voorbereid moéten zijn! @ Gentle, ik duim voor jou voor een mooie bevalling! Met een eerste kindje heb je weinig specifieke dingen waar je rekening mee houdt, logisch! Maar wel handig dat jullie er een soort handboek van hebben gemaakt, baat het niet dan schaadt het niet! @ Supermummy, is dat de standaardbehandeling daar?! Brrr, ja, ik zou ook alles doen om dat te voorkomen ja........ Fijn dat het bij jou zin heeft gehad om een plan te hebben! Betreft die ontlasting nee, daar zijn ze niet altijd even secuur in. Bij mijn derde hielden ze zich keurig aan mijn bevallingsplan en lieten mij dus zelf persen, zoals ik dat graag doe, maar dat betekende wel dat ook de celstofmatjes niet eventjes voor die andere uitgang werden gehouden......... Wat niet al te smakelijke beelden opleverde op foto en video.. Dus deze keer staat het er even ietsje specifieker! @ EmyD, vervelend dat je vorige bevalling niet je dat was! Hoop dat het een volgende keer beter verloopt! Ik kan je een bevallingsplan alleszins aanraden! @ Miepie74, sjah, ook met de rampenscenarios moet je rekening houden vind ik.. You never know, voor hetzelfde geld gaat er iets totaal mis en moeten ze keuzes maken tussen mij en mn kind.. Veel succes met het opstellen van jouw plan! :-D @ Kaatjesmam, jeetje, hongkong?! Jij liever dan ik denk ik haha! Hoewel, het is daar wel gebruikelijk dat je na de bevalling 40 dagen bedrust houdt, toch? Die zou ik dan weer wél willen hebben haha! Wel handig dat jullie ziekenhuis van die appartementen heeft, ben je in ieder geval altijd op tijd! @ Cilla24, ik hoop voor jou dat alles goed gaat. Vind je reactie wel lachwekkend eigenlijk, sorry. Wil niet lullig overkomen, maar voor iemand die geen idee heeft wat bevallen is, heb je wel een érg sterk oordeel klaar. Hoop voor jou dat hoogmoed niet voor de val komt..
Daya, ik bedoel ermee dat je het behoorlijk tot in details en naar ervaring omschrijft. Voor iemand die nog geen ervaring ermee heeft is het nogal diep.. Maar bedankt voor die site daar kan ik wel wat mee, ik laat het denk ik veel over me heen komen maar wil ook een aantal dingen op papier hebben hoor.
[quote="DaYa]@ Miepie74, sjah, ook met de rampenscenarios moet je rekening houden vind ik.. You never know, voor hetzelfde geld gaat er iets totaal mis en moeten ze keuzes maken tussen mij en mn kind.. Veel succes met het opstellen van jouw plan! :-D [/quote] Je hebt gelijk hoor! Het is bij een eerste alleen best moeilijk te bedenken wat er mis zou kunnen gaan en ergens zelfs hoe ik/wij het graag zou willen omdat het nog zo abstract is! Ik kan me zo voorstellen dat er dingen zijn waarvan je pas echt achteraf kan zeggen: DAT had echt anders gemoeten! Maar ik vind het inderdaad zeker een goed idee om erover na te denken en het op te schrijven en dan komt er vast bij iedere bevalling wel wat bij...
Je hoeft je niet druk te maken, daar gaat het volgens mij ook helemaal niet over. En eerlijk gezegd: jij begint met een nogal kort-door-de-bocht reactie op een verhaal waar je de achtergrond nog helemaal niet van kent. Dat DaYa ervoor kiest om zo'n uitgebreid plan te maken heeft zo zijn redenen en betekent helemaal niet dat jij dat ook zo hoeft te doen. Dus je reactie is niet helemaal terecht wat mij betreft...
@ Djools, ik vond het gedetailleerde nog wel meevallen haha! Denk inderdaad dat dat komt omdat het voor jou bijv. nog heel abstract is allemaal en voor mij een stuk concreter.. Succes met het opstellen van je plan! @ Miepie74, je hebt echt HE-LE-MAAL gelijk! Niks aan toe te voegen! En inderdaad, mijn bevallingsplan is toch weer heel anders dan bij mijn vorige bevalling......... Verandert per bevalling! Maar dit is wel de laatste voor ons haha!
@daya me sterke oordeel valt wel mee ik vind dat iedereen zelf moet doen waar ie zich goed bij voelt (staat ook onderaan me eerste post) maar ikzelf vind t overdreven en zou t nooit doen, maar zoals ik al zei als jij hierdoor prettiger je bevalling ingaat moet je t zeker doen. Ik ga prettiger me bevalling in door er allemaal niet zoveel bij na te denken en t over me heen te laten komen.
Je moet doen wat jij prettig vind meid, petje af voor jou dat je het zo los kan laten! :-D Enige wat ik bedoel is, ik hoop dat je er NA je bevalling nog steeds zo over denkt en dat je een goede bevalling mag hebben! Het kwam gewoon wel degelijk lullig over omdat je zei dat je het overdreven vond. Als je nou had gezegd "voor MEZELF vind ik het overdreven", had het al heel anders geklonken.......
@cilla: zeg nooit nooit... Wacht maar even af tot je zelf een (helse) bevalling hebt meegemaakt. Toen ik zwanger was van mijn eerste dacht ik ook een beetje zo. Nu weet ik wel beter. Al hoop ik voor jou dat jij nooit een plan nodig gaat hebben. @daya:haha, toevallig ook in de 'vrouw' die bij de telegraaf zat?
Superfijn trouwens dat ze al hebben toegezegd dat je die bepaalde personen niet bij je bevallng wilt hebben!
@ DaYa: Ik vind je Bevallingsplan erg uitgebreid Geen arts die er niet om heen kan betreft jou wensen ! Ik vind persoonlijk hoe uitgebreider hoe beter. Ik heb geen ervaring met een bevallingsplan , ik heb op ''het moment'' zelf nog met mijn VK kunnen bespreken over wat ik precies wilde , geen pijn bestrijding , elke stap aub uitleggen , alleen naar het ZH indien echt nodig e.d en als het kon mijn dochtertje er zelf uithalen. Helaas kon dit niet laatste niet vanwege de navelstreng en een perswee die ik moest inhouden en daar was ik net iets te druk mee bezig Ik heb ook (nog) geen ervaring met een ''rampen''bevalling en hoop dit ook niet te gaan krijgen maar ik snap jou redenen helemaal en heb er alle respect voor ! Jij moet het grote werk allemaal doen en het belangrijkste is dan ook dat het gebeurd naar jullie wensen ! Nog eventjes en dan mogen jullie van jullie kleine man gaan geniete Even off-topic: zag dat je 19 september bent geboren , mijn dochtertje is ook van 19 september
Ik wilde eigenlijk ook een plan schrijven, maar heb het uiteindelijk toch niet gedaan, omdat ik dus van iedereen te horen kreeg dat dat zwaar overdreven was. Daardoor was ik bang dat de vk dat ook zou vinden, dus heb ik er van af gezien. Nu ben ik gelukkig in een ziekenhuis bevallen waar ik zeer goed begeleid ben. De verpleging kwam zelf met het voorstel tot pijnstilling, en ik mocht kiezen: een ruggeprik of remifentanil. Ook werd mij steeds uitgelegd wat ze aan het doen waren (infuus aanleggen en waarom, knip zetten en waarom, gyn halen voor een tangverlossing en waarom...etc.). Dit vertelden ze allemaal terwijl ik er als een dood konijn bij lag, want ik kon niet meer reageren of zelfs maar mijn ogen open doen, door de weeën. Maar toch bleven ze het MIJ uitleggen, en niet alleen mijn vriend (ik hoorde ze gelukkig wel ... kon alleen niks terugzeggen). Ik denk dat een goede vk/gyn de dingen in een gemiddeld bevallingsplan uit zichzelf al zou moeten doen. Bij mij gebeurde dat gelukkig. Maar voor die gevallen waar je geen meedenkende vk/gyn treft, lijkt een bevallingsplan mij een prima idee. En toch denk ik ook: je kan een bevallingsplan van 100 bladzijden schrijven, maar dat geeft je misschien maar een fractie meer controle over de situatie. Het zal toch vaak anders lopen dan je van te voren gedacht had. Ik wilde ook alles heel bewust meemaken, en had allerlei pershoudingen etc. geoefend van te voren. Maar op het moment dat ik daar lag, kon ik alleen maar slap op mijn rug liggen en hopen dat het snel voorbij was allemaal
@ daya ik had idd.. miss wat duidelijker moeten zijn en er voor mezelf bij moeten zetten. Maar ik bedoelde het echt niet verkeerd hor. ik ben zelf gewoon denk ik te nuchter voor dit soort dingen. We zijn een dag na elkaar uitgerekend en ik hoop dat we allebei een zo prettig mogelijk bevalling hebben . Heb ik een nare bevalling wie weet kom ik dan nog wel terug in dit topic om je lijstje te copieren
@ Miracle, haha ja ik ben ook van de 19e september! Yashyra is van de 17e en Naeyyssa van de 29e trouwens, om het rijtje even compleet te maken........ Wel lekker dat jij zo'n meedenkende verloskundige had zeg! Nu is er bij mij natuurlijk het verschil dat ik 'vrijwillig' wordt ingeleid en dat mijn eigen verloskundige dus niet mee kan en mag, waardoor ik ben overgeleverd aan het ziekenhuispersoneel. En die, op hun beurt, zien dagelijks tig mensen de revue passeren, waardoor ze echt niet zullen onthouden hoe ik nou ook alweer dacht over de coaching bij het persen....... Ach, ik ga met een goed gevoel mijn bevalling in, heb alles netjes en tot in de puntjes geregeld. Er is een leidraad voor praktisch iedere denkbare situatie en dat geeft rust! :-D Serieus: ik heb enorm veel zin in deze bevalling! Wordt een feestje! :-D @ Mikki, klinkt inderdaad als een behoorlijk heftige bevalling! Maar ik moet zeggen; ze zijn er in het ziekenhuis bij jou wel erg netjes mee omgegaan. Zoals ik je verhaal interpreteer, heb je nu achteraf geen 'had-ik-maar......'-gevoel en dat moet vast een opluchting voor je zijn! @ Cilla, haha ik was ook heel nuchter, drie bevallingen geleden! Naief misschien zelfs.. Maar dat heeft me dus wel A) een trauma en B) een hoop wrok opgeleverd. Daarom kies ik voor deze aanpak! Heb ik toch nog de controle over de situatie, voor zover mogelijk uiteraard. Ben benieuwd hoeveel onze kindjes in leeftijd gaan schelen hahaha, aangezien we maar een dag schelen met uitgerekende datum! Voor mij is het (als het goed is..) nog 18 nachtjes slapen..!
ik vind een bevallingsplan een goed idee, wilde er zelf ook al eentje gaan schrijven. het enige wat ik minder vind van dit topic is dat het nu net lijkt alsof iedere bevalling hels is
hihi ja zo lijkt het nu wle he. maar ja dat komt denk ik omdat juist de mensen waar het niet goed bij gegaan is de 1e keer. de 2e keer dus een plan hebben.