Hallo, Ik ben nu 32 weken zwanger van de derde en ik begin zo langzamerhand steeds meer aan de naderende bevalling te denken. De eerste was mooi standaard 12 uur van begin tot eind. Tweede duurde precies 2 uur en 3 kwartier! Stiekem gaan wij en de VK er vanuit dat deze nog sneller gaat. Ik mag dan ook meteen bellen als ik weeën heb, hoef niet eerst te wachten. Ik weet dat het geen garantie is dat de vorige zo snel ging, kan nu wel 24 uur duren, maar als de lijn zich doorzet komt dit kind NOG sneller. wat is jullie ervaring hiermee, hoe snel kwam de eerste, tweede, derde.....?
Mijn eerste kwam in krap 4,5 uur. de tweede in 2 uur en 22 minuten. Dit is dan echt van eerste wee t/m het komen van de placenta.
ha mama van 5, hier ook vijf kids straks, alleen maar 3 door mij gebaard Hoezo duurde het langer,waren er complicaties ozo? PINGUIN: jeetje, dat is inderdaad erg snel zeg, wel lekker vond ik het zelf, heb geen naweeen gehad oid, en was veeeel minder uitegput dan bij de eerste
Eerste 10 uur, tweede 5 wëeen en toen geboren en derde 9 uur en pijnlijkste bevalling van allemaal dus bij mij werd het er niet makkelijker op. (heb nooit tegen 'n bevalling opgezien,maar door de laatste ben ik nu bang om te bevallen)
De eerste bevalling was ik in een roes, maar de tweede was heel heel pijnlijk. Pfff ook maar een kwartiertje geperst en toen lag mijn tienponder op mijn buik. Aan de ene kant is het prettig omdat het heel snel voorbij is (heb wel een aantal dagen naweeen gehad met de tweede trouwens) maar aan de andere kant had het wel iets langzamer gemogen, omdat je het dan geestelijk kan blijven bijbenen.
Hey Majkuh, gezellig daar ook Nou de 5de duurde gewoon heeeel lang, de ontsluiting vorderde niet, waarschijnlijk omdat ik oververmoeid was, dat heb je snel met een groot gezin. Ik hou daar nu heel erg rekening mee deze keer. Goed uitgerust aan de bevalling beginnen
ai kan me voorstellen dat je daar niet blij van word, maar 9 uur is eigenlijk niet eens zo lang, maar goed, als het zo pijnlijk is is elke minuut lang
yup, mooi druk, maar in de weekenden is alles de hort op naar de andere ouder, dat scheelt Idd goed uitgerust aan de bevalling beginnen. Mijn beste vriendinw as oververmoeid en ziek, is 17 uur bezig geweest en moest uiteindelijk met 8 cm naar het zh omdat de laatste 2 cm niet wilden...was kindje nummer 2, de eerste duurde 25 uur
Mijn zus heeft inmiddels 4 kinderen. Ik weet alleen niet meer hoe lang dat allemaal duurde met de bevallingen, maar het ging bij haar steeds sneller en sneller totdat ze bij haar 4e spontaan na 2 makkelijke persen was bevallen in bad terwijl dat niet de bedoeling was. VK was in haar slaapkamer spullen klaarleggen en zij even in bad voor ontspanning. En zo ken ik meerdere die dit zo hebben ervaren.
Eerste in ongeveer 8 uur vanaf de eerste wee. Maar na 4 uur begonnen de weeen ineens echt door te zetten en was ze er ook (na het doorprikken van de vliezen) in 2 uur. De tweede ging nog sneller, vanaf de eerste wee tot aan de geboorte 2 uur en 40 minuten.
Eerste: uurtje of 6 (met een hele dag wat gerommel vooraf) Tweede: vijf uur. Derde: 25 minuten (maar dat kwam door de spoedkeizersnede, hihihi en ook wat gerommel vooraf)
Mijn 1e bevalling duurde in totaal 7 uur, de tweede krap 1,5 uur, dus ben ook wel benieuwd naar de volgende keer ... (3e zoon = stiefkindje en woont bij ons vanaf zijn 5e maand)
mijn eerste bevalling duurde totaal 12 uur, de tweede bevalling duurde maar liefst 32 uur! dus NEE de volgende bevalling hoeft dus niet per se korter en makkelijker te zijn, sorrie
SeRa24, dat klopt dat het net perse sneller of makkelijker hoeft te gaan, toch is het doorgaans wel zo en eerlijk gezegd vind ik dat een prettiger vooruitzicht dan dan het langer of moeilijker word dat zie ik op dat moment zelf wel. gaat mij er meer om dat ALS het sneller gaat, hoeveel sneller het dan eventueel zou kunnen zijn, want ik vind 2,75 uur al weinig, als deze in een uur komt haal ik het ziekenhuis niet eens......
Mmh nou goede hoop, niet dat de tweede al onderweg is, maar de eerste was er binnen drie uur en 8 minuten persen, dus mocht het sneller gaan lijkt me heerlijk om eerlijk te zijn...alhoewel voor drie uur doe ik het zo weer! Wat gezellig al die grote gezinnen, das hier nog wel een wens, maar goed het begin is gemaakt! Succes voor alle mama`s...