datum plannen geplande keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door simple, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Hallo,
    Voor de vrouwen die een geplande keizersnede hebben gehad of in ieder geval hadden gepland hoe maak je die beslissing? De gynaecologen hebben het liefst tussen de 38 en 39 weken. Welke dag neem je dan, ook meteen de eerste dag dat t mag of juist meer richting de 39 weken of er tussen in? Ze zeggen voor de 38 weken dat de kleine dan kans heeft op ademhalingsproblemen in het begin. heeft iemand dat ook zo ervaren ? Graag hoor ik de meningen van jullie die dit hebben meegemaakt. Bedankt alvast.

2. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Ik mocht zelf niet kiezen. Er werd gewoon een datum geprikt. Ik had wel aangegeven liever bij de 38 weken te zitten dan de 39 weken. (Geen idee waarom ik toen zo dacht. Ik wilde gewoon graag mijn kindje. Achteraf dom natuurlijk. Hoe langer in de buik hoe beter)

38 weken was op een zaterdag en 5 december. Weekend deden ze sowieso niet, maandag was er spreekuur dus ook geen operaties. Dinsdag was het te druk op de OK dus werd het woensdag 9 december gepland.

(Uiteindelijk werd hij 17 november gehaald maar dat is een ander verhaal ;))

Succes met je keuze!

3. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Bedankt voor je reactie. Ik mocht van de gyn wel kiezen maar t zal zeker ook met de planning uiteindelijk te maken hebben. Dus de kleine diende zich bij Jou eerder aan vanzelf?

4. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het gekke is dat het per ziekenhuis verschillend is. Hier een geplande keizersnede in verband met complicaties bij geboorte van de eerste en omdat dit ook weer een zware baby wordt. Standaard wordt er uitgegaan in "mijn" ziekenhuis van een ks rond de 39 weken. Reden: zo lang het kind het nog goed heeft in jouw buik, kan hij of zij daar beter blijven. Met 39 weken is de kans op complicaties niet meer zo groot. Maar goed, ik heb voldoende vruchtwater, beeb groeit fijn, geen vuiltje aan de lucht verder. Als je een ks moet krijgen omdat je kindje zich niet meer zo goed voelt in jouw buik, kunnen ze natuurlijk besluiten de ks eerder te plannen.

Ik denk dat veel vrouwen eerder het gevoel hebben "doe maar met 38 weken", omdat je gewoon je kindje in je armen wil nemen, maar dat in veel gevallen het verstandelijk beter is om richting de 39 weken te plannen.

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Hier in het zh is rond de 39e week gebruikelijk. Mijn gynaecoloog ging kijken wanneer er ruimte was op de planning en dan op haar eigen planning, want ze wilde het graag zelf doen en wij wilde ook dat zij de ks zou doen. Voor ons was de datum perfect, gezien het de dag was waar wij ons ontmoet hebben. Onze dochter is geboren bij 38+5
    Ik zou zo dicht mogelijk bij de 39 weken kiezen.

Deel Deze Pagina