Hallo allemaal ! Week 41 is voorbij en onze kleine spruit zit nog steeds vrolijk te spartelen in mijn buik ... hij of zij heeft het duidelijk nog naar de zin ... maar ik niet meer. Ik maak me ook een beetje zorgen. Ben smal gebouwd (maat 34) en de kleine zou klein zijn, maar groeit nu natuurlijk toch door waardoor hij / zij tocvh groter en zwaarder zal zijn bij de geboorte. Ik maak me zorgen of een natuurlijke geboorte dan nog wel een optie is als ik dadelijk zou worden ingeleid met 42 weken ... Ik weet dat een aantal dames ook lang hebben gelopen, maar kan geen berichtje van hun vinden voor een PB, maar ik zou graag van jullie willen weten hoe jullie je door die laatste week hebben heen geslagen ... wat heb je gedaan, hoe ging de CTG, hoe was dat, opeens toch bij een gyn op consult ... ik kijk er allemaal wel tegenop. Ik hoop dat jullie tips voor me hebben ... Bedankt ! Groetjes, Nikki F
Heb er zelf geen ervaring mee (mijn eerste moet nog komen) maar ik hoop dat je je kleine snel in je armen hebt. Zo lang doorlopen is ook niet leuk! Heel veel succes. Groetjes Senseemillia
Hoi Nikki, Ik heb zelf moeten wachten tot 41 wkn en 6 dgn eer onze Rick besloot om toch maar op de wereld te komen... De laatste week ging voor mij een beetje in een roes voorbij...laatste bezoek aan de VK, vervolgens bezoek aan de gyn met een echo en CTG. De echo stelde niet veel voor, er werd alleen gekeken of het kindje het nog "goed doet" (wat een rare uitdrukking toch) en of er voldoende vruchtwater is. Het CTG is alleen om te bezien of de harttonen goed zijn en of er niet stiekem al sprake is van harde buiken cq weeën. Vervolgens 2 dagen later weer een CTG en wederom was alles goed... Ik leefde een beetje van de ene afspraak naar de andere 9en dat was maar goed ook, want van al dat wachten werd ik helemaal simpel ) Kortom proberen bezig te blijven en je nergens druk over maken (je er bij neerleggen dat de kleine met 42 wkn in het ziekenhuis geboren zal worden, geeft vaak net het laatste zetje; bij mij in ieder geval, want ik wilde liever thuisbevallen en voila, de laatste dag - laatste kans - besloot meneertje maar vlug te kome, en vlug ging het!) Sterkte met de laatste loodjes en de bevalling, enne: het is het wachten dubbel-en-dwars waard! liefs, Ramona
Bedankt voor jullie reactie ... ik hoop dat het toch vanzelf gaat doorzetten ... vannacht had ik weeën en de hele dag rommelt het al behoorlijk aan en verlies ik steeds doorzichtig slijm. Ik hoop dat het een begin is en snel door gaat zetten ... Anders morgen weer naar de VK. Ben benieuwd wat ze zegt ... Groetjes, Nikki F
Succes Nikki ik hoop dat het gauw mag door zetten dat wachten lijkt me echt niks volgens mij heeft iedereen dat zijn kleintje zich liever 1 dag voor de datum zich aandient dan 1 dag later
Ja, dat is ook zo. Dan kijk je nog uit naar die magische datum en is het alleen maar verrassend als de kleine eerder komt. Over de datum heen gaan en iedere dag weer een dag erbij tellen is op een bepaald moment niet leuk meer, vooral ook niet omdat al die medische hulpmiddelen dan ook naderen. Het rommelt nog steeds in mijn buik ... hopen dat het echt effect heeft ! Groetjes, Nikki F
ja, en je gaat op elk borreltje letten en rommeltje en denk je zou het nu gaan beginnen. je bent het dan ook gewoon beu.
Heb een beetje hetzelfde als jou Nikki. Ben ook vrij smal en was vanmorgen bij de vk. Die schat m'n babytje op ongeveer 7 pond. Ik vind dat best veel; mijn 1e kindje woog bij de geboorte iets meer dan 5 pond dus dat schilt nogal met nu. En dan is er de kans nog dat ik zeker nog twee weken doorloop en die kleine groeit maar door. Hoop dus echt dat hij/zij gauw komt. En idd hij/zij beweegt volop en heeft het prima naar de zin dus misschien kan het toch nog wel even duren . Wordt hier een beetje radeloos van. Succes Nikki. Heb gelezen dat je inmiddels weeen hebt. Silly