bevallingsverhaal van Agnes....

Discussie in 'De bevalling' gestart door djara, 10 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    waarschuwing vooraf: heb je niet zo'n sterke maag??? lees dan niet verder



    zaterdag 4 februari hadden we de verjaardag van mijn vader... heel gezellig, maar dat was ook de laatste keer dat ik Iris heb voelen bewegen... zondag overdag maakten we er nog niet zo'n probleem van, want het gebeurde wel eens vaker! toen Sape maandagochtend uit werk kwam heeft hij uiteindelijk het ziekenhuis gebeld... we konden om 2 uur terecht.... dus wij naar het ziekenhuis....ik aan de ctg en het bleek dat Iris hartje maar constant op 160 p/m zat....en dat willen ze niet zien.... het moest pieken en dalen hebben....dus op naar de echo, daar bleek dat ik weinig tot geen vruchtwater meer had...dus had de gyn besloten om te gaan inleiden.....maar ik moest savonds nog even terug komen om opnieuw een ctg te maken... weer een echo erachteraan....tja, zegt de gyn; 'ik denk dat we nu direct maar even een keizersnee gaan doen, want je kindje heeft het niet erg gezellig meer'!!! WAT!!!! daar schrokken we allemaal wel even van, maar goed, we dachten gewoon benauwd ivm met het vruchtwater... dus werd ik klaar gemaakt om vervolgens naar de ok gereden te worden....daar aangekomen zegt 1 van de chirurgen: IK HEB EEN RECORDTIJD VAN WOMMELS NAAR SNEEK, DAT HEB IK IN 12 MINUTEN GEDAANen!!! (en dat is ongeveer 20 km rijden) en toen hadden wij zoiets van; dit is menens.. ik kreeg een ruggeprik en de operatie begon, de snee in mijn buik heb ik niets van gevoeld, maar vanaf dat moment heb ik alles gevoeld, ik heb tot in de details handen en vingers gevoeld, hoe ze aan iris liepen te sjorren, hoe ze mijn darmen even aan de kant gooiden.....dus ik gilde het uit op de ok.... zegt 1 van de chirurgen, "sorry, maar even volhouden, want ze moet eruit!!!" bleek dat ze in mijn baarmoeder had gepoept, ze kwam er zelf zo groen als de hulk eruit, ze had ontlasting in haar maagje zitten, en mijn baarmoeder zat eronder....iris haar maagje is helemaal leeggespoeld. ze had niet langer in mijn buik moeten zitten, want dan was het een heel ander verhaal geworden....

    als ik nu iris vasthoud, ben ik alle pijn vergeten,
    want ik heb er een pracht kind voor teruggekregen. en ze heeft een engeltje op haar schoudertje gehad...

    ik wil niemand bang maken, maar het lucht voor mij toch even weer op dat ik het verhaal even weer kwijt kon....

    Groetjes Agnes
     
  2. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Zoooo jij moet even geschrokken zijn gelukkig maar dat alles goed is gekomen en dat je een mooie gezonde dochter op de wereld heb gezet en dat je zelf ook lekker gezond bent

    Groetjes Channie
     
  3. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Jeetje meid dat is niet niks. Gelukkig dat ze er nog op tijd bij waren!
    Geniet nu maar van je mooie meid en van het nieuwe leven als gezinnetje!
    liefs, misspuma
     
  4. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Oh jee wat een verhaal. Gelukkig was je er op tijd bij.
     
  5. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Jeetje heftig zeg. Ben blij dat het goed is afgelopen.

    Heel veel geluk met kleine Iris he!!
     
  6. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Idd echt indrukwekkend Agnes!

    Wat lijkt het me raar om alles te gevoeld hebben.

    En je hebt dus letterlijk en figuurlijk een klein wondertje op de wereld gezet!

    Hoe bevalt het je zo de eerste paar dagen?!

    Is ze rustig of moet ze regelmatig huilen?!

    Slaapt ze goed nu het uit de kleine ruimte in je buik weg is en alleen in een bedje ligt?
     
  7. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Jeetje wat een verhaal zeg. Wel blij dat alles verder goed is.
     
  8. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Goh meid.... Wat fijn dat de artsen er de spoed van inzagen. Heel veel sterkte, nu met opknappen. Geniet maar lekker van je dubbel en dwars verdiende kraamtijd!
     
  9. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    iris was de eerste paar dagen erg misselijk. begint nu goed te drinken. ze is een erg tevreden baby, en huilt wanneer ze trek heeft. een schat van een meid dus....
     
  10. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    och jee dat is erg spannend geweest zeg, hoop dat ook jij snel geneest van deze ervaring meid.
    geniet van je lief zoet meisje.
    lieke...
     
  11. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik had volgens mij ergens gelezen dat je zeker tot zaterdag in het ziekenhuis moest blijven. Je bent wel lekker snel thuis dan.
     
  12. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Dat je hier al weer aanwezig bent vind ik ook een prestatie hoor!! Je bent wel een doorzetter! Geweldig ook van je oma dat ze ons op de hoogte hield, want ik denk dat iedereeen toch heel erg benieuwd was van hoe en wat. Wat een schrik ook dat het allemaal zo hals over kop moest gebeuren, lijkt me voor jou een heeel moeilijke situatie te zijn geweest, maar zoals je zelf al zegt. Jullie hebben er de wereld voor terug gekregen met jullie kleine Iris. Fijn dat ze het zo goed doet na toch een vervelende start te hebben gehad met het leeg pompen van haar maagje.
    Nogmaals van harte gefeliciteerd met jullie wonder!!

    Liefs Carry
     
  13. Sas

    Sas Actief lid

    12 jun 2005
    106
    0
    0
    Sjonge Agnes, wat een verhaal.

    Dat hadden we vorige week niet kunnen denken, alles ging zo voorspoedig met je.
    Wat ontzettend goed dat je zelf zo alert bent geweest dat je iris niet voelde.

    En wat een nare gebeurtenis, je zegt dat het goed met je gaat, maar hou jezelf wel in de gaten he! Neem genoeg rust en geniet maar van Iris, tis echt een wondertje!

    Liefs Sas.
     
  14. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Jeetje, wat een verhaal Agnes, was er even stil van. Maar ik ben blij dat alles nu toch goed is en jij en Iris, je man en familie lekker van elkaar kunnen gaan genieten. Hele fijne kraamtijd nog meis!!

    Liefs Angela.
     
  15. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    Jeetje jullie zullen goed geschrokken zijn .
    Gelukkig dat alles goed gaat , en dat ze een tevreden baby is .

    groetjes yvonne
     
  16. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    zo meid wat een verhaal!
    gelukkig is het goed afgelopen!
     
  17. MirandaT

    MirandaT Niet meer actief

    Jeetje, gelukkig is alles goed afgelopen zeg..
     
  18. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Jeetje, wat een verhaal. Eerst die schrik en dan die pijn. Gelukkig is alles goed afgelopen en ik wens je een fijne kraamtijd toe!
     
  19. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    jeetje meid dat is geen leuke ervaring

    gelukige heb je een prachtige dochter er voor weer gekregen
     
  20. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Een tevreden baby wat kan je je nog meer wensen :D

    Heb je al foto's van de kleine Iris?!
     

Deel Deze Pagina