Mijn bevalling van Luca: Vrijdag nacht 25-05-07 om 1.00 u braken mijn vliezen. De vk kwam langs en ik had 3cm ontsluiting. Om 6.30u kreeg ik persdrang en de vk kwam weer kijken. Ik had toen maar 5cm ontsluiting. De weeen werden steeds pijnlijker en het opvangen steeds moeilijker. Omdat ik dit niet nog een paar uur volhield gingen we naar het zh voor pijnstilling. Na een (lange) rit van 15 min. kwamen we eindelijk in het zh aan. Daar werd ik aan het ctg gelegd en werd naar de ontsluiting gekeken. Ik had toen opeens 9 cm. Om de laatste cm snel te laten verlopen werd mijn blaas geleegd met een katheter. Er werd besloten om geen pijnstilling te geven omdat ik eindelijk mocht gaan persen. pfff wat een opluchting de pijn was eindelijk weg ik mocht gaan persen. Na een tijdje te hebben geperst werd ik op de baarkruk gezet. Ook hier wilde het niet vorderen. Na een dik uur anderhalf uur te hebben geperst werd de gyn erbij gehaald. Hij wilde mij gaan helpen met de vacuumpomp. Op dat moment had ik het helemaal gehad en was blij dat ik eindelijk werd geholpen. De eerste vacuum schoot 2 los en toen werd er een andere bijgehaald. Hiermee werd hij eindelijk geboren. Toen hij op mijn buik werd gelegd moest mijn man snel de navelstreng doorknippen en werd hij van ons weggehaald. Ik was op dat moment nog in een roes en had niet meteen door wat er gebeurde. Luca bleek moeilijk adem te halen en zag heel bleek. later bleek ook dat hij koorts had. Hij kreeg zuurstof toegediend en werd meteen in een couveuse gelegd. Hij werd nog even naast mijn bed gezet en daarna meteen door naar de kinderafdeling. Met mij waren ze nog een dik uur bezig met hechten. Pas na 3,5 uur mochten we eindelijk naar ons mannetje toe. Het was een heel moeilijk moment voor mij. Je leeft 9 mnd uit naar dat moment dat je je wondertje in je armen kan nemen en dan word hij opeens van je weggenomen. Na 2 dagen in de couveuse mocht hij eindelijk bij mij op de afdeling komen en een dag later mochten we naar huis. Luca heeft een hele moeilijke start gehad, maar hij heeft zich wonderbaarlijk goed hersteld en maakt het nu heel goed. Nu kunnen we eindelijk gaan genieten met zijn drieen. Sorry voor mijn lang verhaal, maar ik moest het heel even van me afschrijven. Groetjes Chantal
Hey meid, heel goed dat je even van je afgeschreven hebt! Geniet nu maar lekker van je ventje en uiteraard ook het mooie weer, kun je dadelijk lekker met hem gaan wandelen. Dikke knuffel Brigitte
Vind dat je het super gedaan hebt! en heel goed dat je je verhaal van je afschrijft! Geniet lekker van je mannetje! Liefs Babymei
Jeetje, het lijkt me inderdaad moeilijk dat je mannetje opeens bij je weg wordt gehaald, pff! Gelukkig dat het nu beter met jullie gaat, ik wens jullie alsnog een hele fijne kraamtijd toe!
Gefeliciteerd! Schrijf maar goed van je af anders blijft dit je achtervolgen! Sterkte met het een plekje geven! Maar geniet ook van je kindje!
Dank jullie wel allemaal voor de lieve woorden Het gaat nu echt heel goed en we zijn nu dubbel van hem aan het genieten.