Hoi! ik heb weer eens een vreselijke baaldag!:x Zo enorm moe, niet vooruit te branden...Doe niks anders dan mopperen en vitten. Kan om de minste dingen maarzo weer huilen. En het ging zo lekker!! Heb 2 weken geleden mijn mirena laten plaatsen en ben nu ongesteld, heb echt het gevoel dat alle hormonen nu op een bult zitten! Soort van hormonenbom! Weet wel dat je moet 'ontzwangeren' maar moet zeggen dat ik het gevoel had de dans redelijk te ontspringen....Helaas! Nog meer dames die zo'n last hebben van de hormonsters?? En komt het bij jullie dan ook zo ineens aanwaaien?
jaa ik had dat ook mar dat kwam meer door mn spiraal google maar eens spiraal en hormoon buien maarja misschien voor jou niet maar ik ben blij dat dat ding er uit is
Ha Francis! Heel herkenbaar hoor....onze kleintjes zijn ongeveer even oud en ik begrijp wat je bedoelt, maar de goede dagen overheersen hier gelukkig wel steeds meer . Ik merk bijvoorbeeld dat ik nog niet echt overzicht over dingen heb, zoals laatst toen we een weekendje weg gingen en ik alles in moest pakken. En daar kan ik dan zo chagerijnig van worden...(en daar achteraf weer van balen). Heb gelukkig ook dagen dat ik me echt wel weer de oude voel, maar kan daarna ineens weer een labiel (en soms onuitstaanbaar) miepje zijn , lastig he!!!!! En kan trouwens ook nog steeds feller reageren op bepaalde dingen dan voor mijn zwangerschap, jij ook? Wat Mirena betreft, die heb ik 4 jaar gehad en was er erg tevreden over! groetjes
@sabinu: ik ben idd wel benieuwd of ik last van de spiraal krijg. Vorige keer ging het goed, maar het kan zo anders.. @ pumba: Dat ovrezicht mis ik ook ja! Dan word het een grote chaos in mijn hoofd en kan ik wel gillen! Doe ik niet hoor, maar dan moet er niet ook nog iemand aan mijn hoofd gaan zeuren ofzo..:x Onze kleintjes zijn idd bijna even oud! Leuk zeg! ik ben ook feller dan voor mijn zwangerschap, maar dat was ik na de eerste al, een soort oergevoel....
Ik wil jullie niet ontmoedigen , maar ik heb er nog steeds last van en Mini is bijna een halfjaar! Ze zeggen negen maanden op, negen maanden af en dat geldt ook zeker voor de hormoontjes helaas. Ik ben normaalgesproken al redelijk fel maar nu ben ik op momenten gewoon onredelijk en kan ik zomaar ineens compleet WOEST worden! Maar tegelijk heb ik ook dat ik sneller moet huilen. Niet omdat ik iets zieligs zie op tv, maar bijvoorbeeld laatst afgewezen voor een sollicitatie: heb de hele middag lopen janken en kon het gewoon niet meer in perspectief zien. Nou, zo was ik voorheen echt niet hoor, ik huilde bijna nooit! Ach ja, anderen zouden zeggen dat ik eindelijk in contact sta met mijn gevoelens .
ik heb er ook nog steeds last van , na 6,5 maand! ik reageer overal veel feller op, eerder dacht ik bij veel dingen: "ach, laat maar waaien'. Maar nu ga ik overal tegen in!
Hoi dames, ik had hetzelfde. Eerst ging het goed en toen bergafwaarts in een rap tempo. Ze dachten dat het door de pil kwam, dus weer gestopt na 2 weken slikken, maar nog voelde ik me depri, moe en gewoon totaal niet happy. Na een bloedtest kwam eruit dat mijn schilklier niet meer goed functioneerde. Hij werkte vertraagd. Dit bleek door de bevalling te komen (bepaalde hormonen die vrijkomen dan). Nu heb ik medicijnen en nu gaat het goed. Ik wil alleen maar zeggen...ontzwangeren gaat niet altijd op. Mocht je dus erg veel last blijven houden van moodswings en moeheid, maar ook dat je merkt dat je maar niet afvalt..., ga naar je dokter en laat het eventueel checken. Ik ben niet de eerste bij wie haar schildklier minder ging werken door de bevalling
Ben in elk geval niet de enige!! Ik ben op het moment enorm ongesteld, nog niet zo erg weer gehad, dus ik denk dat dat nu ook wel erg meespeelt. Toch houdt ik de tip over de schildklier even in mijn achterhoofd, komt nl meer voor in de familie!
Hoi Francis. Als het in je familie voorkomt zou ik het zeker onthouden. Het kan nooit kwaad om het voor de zekerheid te laten checken. Ik kwam er pas na 5 maanden achter en het had al eerder kunnen zijn, als ik zelf eerder aan de bel had getrokken. Ik wijtte ook alles aan "ontzwangeren" en "hoort erbij". Maar dat was in dit geval dus niet alleen maar zo. Hopelijk is het bij jou niet zo en voel je je snel weer beter!
Ik heb ook nogal last van de hormonen , ik voelde me de eerste weken na de bevalling ook goed en daarna opeens veel minder. Ik ben 7 weken geleden bevallen van een zoon, ons derde kind. Ik ben nu bezig voor het eerst weer ongesteld te worden. Nu kom ik helaas op het moment te weinig buitenshuis, vanwege de kou en ik en de middelste zijn zwaar verkouden, de baby begint nu ook helaas. Ik heb al jarenlang een trraag werkende schildklier en heb medicijnen hiervoor, dit wordt gelukkig goed gecontroleerd. Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die nog niet goed in haar vel zit na de bevalling.
Nou, ik voel me ein-de-lijk weer mezelf. Dit ongeveer 7,5 maand na de bevalling. Wat duurt dat lang zeg!!! Maar goed, het gaat dus een keer over! Succes dames met de hormonsters!
pff ik herken het ook hoor!! Ik kan niet tegen mensen die zeuren en alleen maar over problemen komen praten bah! daarom wil ik ook liever allleen zijn met me meisje kan er ook niet tegen als me vent zn rotzooi laat slingeren ik barst soms echt uit JAAA IK LOOP AL DE HELEDAG EEN BABY TE VERZORGEN EN JOU ROTZOOI OPTERUIMEN DE WAS TE DOEN ETEN MAKEN!!! dan begin ik weer wie doet er iets voor mij? hahahaha best wel erg maar goed ben ook net bevallen8) was laats opgefokt ben gaan douche heb de baby bij me vent in bed gedaan en ben hem genokt had ff lucht nodig dit deed ik normaal nooit maar goed gebroken nachten ook.. soms zit het allemaal ff niet mee
O zo herkenbaar!! Die uitbarstingen heb ik ook geregeld! Vind ik mezelf zoooo zielig! Het is erg, maar ik denk wel eens: had ik maar griep ofzo, dan kon ik lekker liggen en mogen ze voor mij lopen!! Erg he???? Denk ik ook wel wat slaaptekort, ga je gekke dingen denken...
hahaha! en je eigen zielig vinden maakt het eigenlijk nog erger we moeten het gewoon accepteren denk ik.. een baby is gewoon soms zwaar en als je zoals mij al je eigen niet lekker voelt nog 10 kilo te zwaar maar goed was ook 30 aangekomen je vermoeide gezicht ook en die prachtige wallen alles maakt je ook zo onzeker nu.. nogmaals hormonen denk ik dan maar he