4e bevalling ruggeprik of niet

Discussie in 'De bevalling' gestart door Suzetje, 26 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Ik heb al eerder een ruggeprik gehad maar die werkte dus niet. :x

Ik heb ook eens remifentanil gehad, dat werkte redelijk goed.

Nu voor de 4e zit ik te twijfelen.

Het lijkt mij heerlijk om eens pijnvrij te bevallen. Ik weet nu al dat ik ingeleid wordt voor de 40 weken (medische indicatie).

Zit ik bij mezelf dus te bedenken:

Eerst epi, dan water prikken dan infuus.

Dan hoef ik dat vreselijke gewroet ook niet te voelen met de vliezen door prikken.

Hoewel ik dus vorige keer in 2 uur bevallen ben zou ik misschien te laat zijn voor een ruggeprik en dat wil ik liever niet. Want een weeenstorm is niet leuk!

Zij hier mensen met ervaring van een 3e of 4e kindje die ook een ruggeprik gekregen hebben? Of juist niet?

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier nog maar 1 bevalling meegemaakt, maar ik zou in jou geval gewoon voor geen pijnmed gaan. Je vorige was is 2uur, de andere ook vlot? Zo ja dan denk ik dat deze er nog sneller uitvliegt. Zonde om dan aan de pijnmed te gaan zou ik denken..
    Maar doen wat jij wilt is het belangrijkste.. Het gaat ook om jou bevalling en niet die van ons..
    Ik ben niet zo pro pijnmed dus ik heb zoiezo een andere kijk..

Succes!

3. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Het probleem is dat ik met wee-opwekkers dus echt in een storm beland zonder adempauze. Dit wil ik eigenlijk niet want van zodra ik bevalling ben zit ik nog na te puffen en trillen het eerste half uur en heb ik amper contact met mijn kindje gemaakt (was teveel met mij zelf bezig).

1 in 9 uur de andere in 3 uur en de laatste in 2 uur. Allemaal zijn ze ingeleid geweest en bij allemaal een afschuwelijke weeenstorm.

Dit wordt mijn laatste en het zou fijn zijn als dit een stuk relaxter gaat zodat ik meteen kan genieten ipv nog beduusd zijn.

4. lies276

lies276 Niet meer actief

ik ben drie keer zonder pijnstilling bevallen en dacht toen dat ik nooit meer hoefde te bevallen. wat een opluchting!!
    maar toen kwam ons "cadeautje'. ik heb nog nooit zó tegen de bevalling op gezien! hele nachtmerries had ik ervan.
    daarom had ik afgesproken met de vk dat ik dit keer voor pijnstilling zou gaan.
    toen de bevalling goed en wel was begonnen en we richting zh wilden gaan, bleek de afdeling vol te liggen en kon ik niet terecht. ik heb uiteindelijk 45 minuten in de auto weeën opgevangen naar een ander zh (was echt een helse rit!)en toen ik daar aankwam had ik al 8 cm ontsluiting.
    het laatste stukje dus ook maar zonder pijnstilling gedaan.
    achteraf was ik toch wel blij dat het zo gelopen is, want uiteindelijk viel het toch wel mee en juist door het autoritje heb ik er vier cm ontsluiting bij gekregen.:D

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Is ook wat voor te zeggen inderdaad.. Ik ben alleen in jou geval bang dat je alleen door meteen een epi te laten zetten het een beetje 'indekt'. Je hebt anders al te snel te veel ontsluiting om er nog 1 te mogen.. Dus dan moeten ze deze al willen zetten voor je ingeleid wordt.. En vruchtzak breken vond je dat zo'n gewroet? Hier even een haakje erin en eruit en t was gepiept.. Dat dat zo kan verschillen hè? Succes meis!

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Kunnen ze hem niet eerst prikken en dan je weeen opwekkers geven???

7. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Ik denk dat je dat ook even goed moet overleggen met de gyn. Niet alle ziekenhuizen zijn er zo happig op om vooraf een ruggenprik te geven.

8. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik heb ook ervaring met een weenstorm dus bij no3 meteen bij aankomst in ziekenhuis een ruggeprik gevraagd. Ik woon niet in NL dus je gaat bij de eerste wee/breken van de vliezen meteen nr ziekenhuis. De anesthesist was er in 10 min en echt geen minuut te laat want de weeenstorm was al weer begonnen. Na het zetten van de ruggeprik vliezen gebroken en heb heerlijk pijnvrij 2 uur later in 1 pers (met de ruggeprik aan) onze jongste zoon op de wereld gezet. Mijn man vond het ook zo relaxt dat hij meteen zei na de geboorte: dat doen we nog een keer hahahahaha
    Echt aanrader dus!

9. Giulietta

Giulietta Actief lid

29 mrt 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het heeft zo z'n voors en tegens. Je moet doen waar jij je het prettigst bij voelt.

Eerlijk gezegd zou ik het niet doen.. Het lijkt mij juist heerlijk om na zo'n super snelle bevalling onder de douche te springen en lekker vlot daarna naar je eigen huis en bedje! Met een ruggeprik kan dat dus niet, die moet eerst uitwerken. En de uitwerktijd van de ruggeprik duurt waarschijnlijk langer dan je hele bevalling! En daarna maar afwachten of je zelf kan plassen.. Lijkt mij dus zonde als je zo snel kan bevallen.

10. Tona

Tona Lid

22 jun 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben nu ook zwanger van nr 4..... en wil ook graag pijnbestrijding omdat ik de vorige keer een vreselijke weeenstorm had waar ik niet meer uitkwam tot mn dochter geboren werd.
    Ik kom alleen niet in aanmerking voor een ruggenprik omdat mn vorige bevalling met 3 uurtjes bekeken was... dus nu krijg ik een pompje( remifentanil).... ben benieuwd of het zal helpen.... mn vriendin was er zeer over te spreken.
    Over 2 weekjes wordt ik ingeleid.... dus k zal er snel achterkomen.

Maar k zou zeggen denk er goed over na... en bespreek het op tijd met je verloskundige of gyn.

11. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    Hier ook inmiddels kindje 4 onderweg.
    Ik heb ook zeeeer vlotte bevallingen gehad met de daarbij behorende weeënstormen.
    Alleen mijn oudste is spontaan gekomen met 41,6, de twee daarna zijn ook ingeleid....deze zal ook ingeleid worden met week 38 al.
    Ik heb van de week juist aangegeven het ook nu zonder pijnbestrijding te willen doen.
    Ben bang dat het ook weinig zin heeft gezien de vlotte bevallingen van 4,5....3,5....en 1,5 u.
    Ik snap wel je gevoel dat je ff daarna in je eigen wereldje zit, maar ik heb liever dat ik daarna gewoon gelijk het bed uit kan en lekker douchen etc.

Wens je succes iig met je keuze!

Deel Deze Pagina