Waarom een trauma? Je kunt een kind daar heel goed bij begeleiden (zowel vooraf als tijdens de bevalling). Denk dat het voor volwassenen traumatisch kan zijn omdat je indenkt welke pijn iemand heeft en het ook nog in een gebied gebeurt wat je niet dagelijks zo getentoonsteld ziet Kinderen hebben die bagage nog veel minder. Er is natuurlijk altijd een risico dat de bevallling niet loopt zoals je gepland had (gillen en schreeuwen, veel bloedverlies, ambulances enz), en dat lijkt me dan wel weer traumatisch. Ik zou er zelf dus ook niet snel voor kiezen. Heb deze aflevering trouwens nog niet gezien.
Ik ben nu aan het kijken, maar verbaas me weer..... 1) Kind van 15 dat een baby krijgt, want "dan heb ik iets helemaal van mezelf'? 2) Hoeveel mensen wil je bij je bevalling hebben? Niet alleen haar kind, maar ik tel nog wel een stuk of 5-6 mensen, exclusief 2 verloskundigen/verpleegkundigen!
Ik heb ooit een aflevering gezien dat er ook allemaal kinderen bij stonden. (leeftijden uiteenlopend van 2 tot 10 denk ik) Maar zelf zou ik niet willen, veel te druk en vind het ook niet nodig dat mij kinderen mij ooit zo zien. Het is iets intiems en ik wil daar alleen mijn man bij (en bij een evt 2e misschien mijn moeder), maar verder niemand hoor. Kan me er ook niks bij voorstellen dat je dat graag zou willen.
Vind het wel een beetje oneerbiedig zoals je het neerzet. Nu heb ik haar niet gezien, maar het zou ook een redelijk volwassen persoon kunnen zijn. Misschien loopt ze wel voor met haar leeftijd..
Sorry, maar waarom oneerbiedig? Ze zei het gisteren zelf: ik probeer al een paar maanden zwanger te worden, want dat heb ik iets dat helemaal van mezelf is! Ik denk dat ze redelijk volwasssen is voor een 15-jarige, maar dit is toch kinderlijk gedacht, lijkt me?
Hmmm ik kijk nu en net is dat 15 jarige meisje dus bevallen. Toen haar zoontje eruit kwam en ze legde hem bij haar op de buik. En toen zei ze alleen maar..neem hem weg neem hem weg want ik heb pijn Ik vond dat zo raar.. Maarja ik heb nog nooit een kind gebaard dus ik weet er niets van
ik zou het zelf zeker niet doen. Ik weet niet hoe het over komt op een kind. Kan me voorstellen dat het eng zou kunnen zijn. Zien dat mama zoveel pijn heeft en dan heb ik het nog niet eens over het bloed enzo wel leuke serie. Kijk het elke werkdag
dat vond ik zelf ook heel raar en best verdrietig om te zien...want zo zei ze het idd echt: haal hem weg haal hem weg : i'm in pain...... ik heb vooral bij de tweede ook ontzettend veel pijn gehad maar oh wat fijn toen ik haar bij me had, ons 2e mooie meisje...zo trots en blij weer!en ik vind het juist altijd heel moeilijk als je ze je kindje even wegpakken om aan te kleden etc...ook bij de 2e werd ze al heel snel weggehaald omdat ze extra gecontroleerd moest worden, neusje en mondje hebben ze leeggezogen...nou, ik vond dat echt erg (ook was het nodig,dat weet ik wel) ik was maar al te blij dat ze daarna weer lekker bij me lag!(al wa shet wel prettig dat mn man er bij was toen ze haar nakeken etc) dus voor mij kwam dat stukje moeilijk over, ik bedoel dat ik het moeilijk vind om te zien dat ze zo reageert
Nee ik zou nooit mijn kinderen bij de bevalling willen hebben. Ik vind gewoon niet dat kinderen zoiets horen te zien.
Ik zou het eigenlijk wel even willen zien, maar ik weet niet wanneer die uitzending was, weet iemand dat hier? Dan zoek ik hem even op bij gemist.nl Ik kan mij ook niet voorstellen dat iemand zo stom reageert.