Salaris tijdens verlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door laurazoey, 23 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Hoi meiden,

Vandaag was het payday vanuit mijn werk en ik ben positief verrast over mijn salaris. Nu vraag ik me af of dit het salaris is dat ik tijdens mijn hele verlof zal krijgen.
    Ik ben op 3 augustus met verlof gegaan en ik werk elke maand standaard in het weekend omdat ik hiervoor extra toeslagen krijg. Nu wil het zo zijn dat de maand juli 5 weekenden had, die ik alle 5 heb gewerkt. Normaal gesproken krijgen wij onze toeslagen van juli betaald in augustus. Maar in augustus zelf heb ik dus maar 3 dagen gewerkt.
    Zou het echt zo zijn dat dit salaris mijn salaris is tijdens mijn hele verlof of wordt dat pas volgende maand berekend omdat ik deze maand nog 3 dagen heb gewerkt.
    Snappen jullie het nog? :D

2. Ri1987

Ri1987 Actief lid

9 sep 2015
    176
    1
    18
    NULL
    NULL
    Je zegt zelf al de weekendtoeslag van de voorgaande maand wordt uitbetaald in de volgende maand. Omdat het 5 weekenden waren heb je in augustus meer gekregen dan normaal.

Volgende maand kan je nog wel eens negatief verrast worden, je krijgt dan geen reiskostenvergoeding meer (als je die al hebt) en je krijgt gewoon je contracturen uitbetaald. Als je normaal weekenden werkt en daarvoor toeslag krijgt, krijg je die toeslag niet tijdens je verlof maar dan krijg je gewoon je basis uurloon * aantal uren.

3. Ikke151187

12 jun 2013
    48
    0
    6
    NULL
    NULL
    Je krijgt 100% van je dagloon betaald. Het UWV kijkt naar wat je de afgelopen tijd gemiddeld per dag verdiend hebt en dat is wat je betaald krijgt.

4. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik ben er inderdaad al uit :)
    Vond het alleen zo raar dat wat ik van het uwv kreeg hoger is dan wat ik normaal van mn eigen werk krijg.
    Maar is idd duidelijk inmiddels

Deel Deze Pagina