Dat mag sinds dit jaar. In 2014 ben ik bevallen van mijn dochter en dat ging zo goed, dat ik heel erg graag weer aan het werk wilde. Het was nogal... eh, rustig! Ik had er erg veel spijt dat ik drie weken vakantie achter mijn verlof had geplakt. Nu ben ik weer zwanger en wil, als het allemaal goed gaat, mijn bevallingsverlof gaan snipperen. Wie heeft het al gedaan en hoe beviel het? Voor welke vorm hebben jullie gekozen en waarom? Gewoon om een idee te krijgen wat handig is.
Ik wil dit ook graag doen. Ben in februari uitgerekend, wil zes weken na de bevalling aan het werk. De kids gaan dan naar oma toe, ik zou dan de eerste vier maanden maar 16 uur per week hoeven te werken. Eventuele optie is dat ik ook thuis kan werken. Na deze vier maanden ga ik mijn normale uren weer werken. Ik hoop dus tot vier weken voor de uitgerekende datum te werken en zes weken na de bevalling. De overige zes weken neem ik dan zo op dat ik maar twee volle dagen per week werk. De overige zes weken smeer ik dan over 12 weken uit
Volgens mij kan dit niet. Misschien de vraag even bij het UWV webcare team neerleggen? Je mag wel eerder gaan werken van het UWV maar volgens mij stopt dan je zwangerschapsverlof uitkering.
Je werkgever krijgt gewoon voor 16 weken alles vergoed van het UWV. Hoe jij het vervolgens regelt met je werkgever over het opnemen van je verlof staat hier buiten. Zwangerschapsverlof en bevallingsverlof | Onderwerp | Rijksoverheid.nl Kijk maar eens op deze link. Je mag het laatste deel van je verlof verspreiden over dertig weken maar je blijft wel recht houden op je zwangerschapsverlof
Nou same here dat verlof is wat mij betreft al veel te kort om weer een beetje de oude te worden. Wel fijn dat er ook meiden zijn die zich na een paar weekjes alweer helemaal top voelen natuurlijk!