Even uitleggen. Ik werk tot aan mijn verlof halve dagen (3 ochtenden) ipv 3 hele dagen per week. Dit i.v.m. rug en bekkenklachten, ook zo besproken met de arbo en die vond het allemaal ok. Ik heb meteen toen ik echt veel last kreeg de fysio ingeschakeld en dit weten ze ook op mijn werk. Echter helpt fysio niet en ben ik er inmiddels mee gestopt. Ook omdat het aantal behandelingen wat ik vergoed krijg op zijn eind liep. Maar de fysio hielp me niet echt. Het werd niet beter of beter te doen, maar ook niet erger. Tot zover (ben nu sinds 2 weken gestopt) gaat het nog hetzelfde en houd ik de halve dagen nog goed vol en kan ik nog gewoon vooruit enzo. Nu heb ik binnenkort gesprek met mijn manager en die vraagt natuurlijk of ik nog steeds fysio heb. Ik ben een beetje bang om te zeggen dat ik ermee gestopt ben. Meer omdat ze dan natuurlijk vraagt of ik dan een ander soort therapie ben gaan volgen of andere oplossingen heb gevonden. Ik heb nu helemaal geen enkele therapie meer, maasr heb wel van de fysio oefeningen gekregen die ik thuis kan doen. Wat nu mijn punt is is dat ik gewoon bang ben om te zeggen dat ik met fysio gestopt ben en dat ik dus geen alternatieve therapie heb gezocht en dus nu gewoon zo zonder iets verder ga tot aan mijn verlof. Bang dat zij daar moeilijk over gaan doen en juist willen dat ik wel andere therapie zoek o.i.d. Of moet ik gewoon zeggen dat fysio nog steeds doorgaat om ze maar in die waan te laten? Dat is liegen en weet niet of dat verstandig is. Stel dat ze gaan checken ofzo. Aan de andere kant, ik hoef na deze week nog maar weken te werken en dan heb ik vakantie en aansluitend verlof. Dus ik zou dan nog 5 weken moeten volhouden dat ik nog steeds fysio heb ... hmmm Snappen jullie mijn gevoel een beetje? Vrijdag heb ik gesprek ...
Mochten ze erover beginnen dan kun je toch gewoon zeggen dat de oefeningen weinig hulp bieden en dat je dus oefeningen thuis doet ipv daarvoor naar de Fysio heen te gaan.. Hier ook 1 bezoek gehad bij de Fysio en ik doe "braaf" mijn oefeningen thuis.. Zonde als straks blijkt dat je het echt nodig hebt ( na de bevalling bijv en je het dan uit eigen zak betalen ). Als de Fysio nu toch niets meer voor je kan doen.. Ow en gestopt ben je toch niet, ik neem aan dat je Fysio je ook tips gegeven heeft omtrent zitten, liggen manieren om op te staan of om te bukken ? Die dingen kun je niet mee stoppen daar moet je gewoon rekening mee houden toch ? Ik begrijp je gevoel hoor.. Sterkte met de klachten en succes met het gesprek.
Dank je voor je reactie. Inderdaad kan ik de oefeningen thuis doen ipv bij de fysio en de tips m.b.t. zitten enzo daar kan ik inderdaad niet mee stoppen Nou we zullen zien hoe het loopt.