Meiden, een kort vraagje: moet je zélf de bedrijfsarts bellen, of neemt deze contact met je op als je bent ziekgemeld door je werkgever? Zowel vk als fysio adviseren halve dagen te gaan werken (sta voor de klas) en de baas vindt dat helemaal oké. Weet dus niet of ik dan opgeroepen wordt voor een afspraak, of die zelf moet maken met de bedrijfsarts Dank voor de reacties alvast!
Volgens mij wordt je dan opgeroepen. Ik ben een paar weken voor mijn verlof ook minder gaan werken door ziekte, was niet meer vol te houden (staand beroep). Ben toen door het UWV gebeld, maar omdat het maar zo kort ervoor was hebben ze het gewoon zo gelaten en geen arts of wat dan ook. Je werkgever moet je gewoon ziekmelden.
Je word vanzelf gebeld (Of er komt iemand langs) Het UWV belden al na 3 dagen en de ARBO na anderhalve week.
Die bellen inderdaad vanzelf wel, jouw werkgever moet dat doorgeven, daar hoef je zelf niets voor te doen.
Ik werk als verzuimassistente voor onze interne bedrijfsarts en zij moeten jou bellen. Je leidinggevende meldt jou ziek en het is zijn verantwoording om jou eventueel op te laten roepen.