opnieuw ww

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Maris22, 22 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Beste uwv,
    As donderdag loopt mijn maand proeftijd af sinds 25 augustus weer aan het werk. Nu is het zo dat ik werk 5dagen van 5 uurtjes maar kan het niet goed vinden met leidinggevende. Nu heb ik nog recht op 3mnd ww als ik voor 25feb weer werkloos raak. Nu is mijn vraag of ik me recht op ww behoud als ik zelf het werk in me proeftijd beeindig?? Heb het niet naar me zin en ga er met veel tegenzin naartoe,slaap slecht hierdoor. Alvast bedankt,groetjes mariska

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

#2 UWV, 22 sep 2014
    Laatst bewerkt: 22 sep 2014
    Beste Maris22,

Je wilt weten of je recht op WW hebt wanneer je zelf je werkzaamheden in je proeftijd beëindigd.

Wanneer je zelf ontslag neemt in de proeftijd heb je waarschijnlijk geen recht op WW. UWV beschouwt je dan als verwijtbaar werkloos.

Heb je al met jouw werkgever gesproken over wat jou dwars zit? Misschien berust jullie verstandhouding op een misverstand en kunnen onduidelijkheden worden besproken. Een open manier van communiceren is daarbij prettig.

In deze situatie heb je bij ontslag mogelijk wel recht op WW.

Ik wens je veel sterkte op de werkvloer.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Bedankt! Dacht het al wel,heb morgen een gesprek met mijn leidinggevende!

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Graag gedaan en succes met je gesprek.

Deel Deze Pagina